Charakteristika Cieľovej skupiny projektu
Samotný projekt bol rozdelený na niekoľko aktivít:
1. Príprava
školského vzdelávacieho programu pre ZŠ P. Horova
2. Nákup IKT,
didaktických pomôcok a školenia pre učiteľov
3. Príprava a implementácia
učebných materiálov pre dva týždne integrovaného projektového vyučovania pri
príležitosti podujatí Deň Zeme a Vyčistíme si Devínsku Novú Ves
4. Inovácia
obsahu a metód vyučovania v 1. a 5. ročníku ZŠ P. Horova 16
Projektové vyučovanie je vyučovacia metóda, ktorou žiaci riešia komplexné problémy. Je
to kooperatívne ( skupinové ) vyučovanie, žiaci pracujú v skupinách.
Projekt môže byť referát, prezentácia, kresba, výstava, plagát, model, predmet.
V projektovom vyučovaní je obsiahnutých viac predmetov. Každý projekt je
ukončený prezentáciou výsledkov, diskusiou a hodnotením.
Pri projektovom vyučovaní
majú hlavnú úlohu žiaci, učiteľ je v pozadí a vystupuje ako pomocník,
organizátor.
Žiaci v projektovom
vyučovaní rozvíjajú samostatnosť, schopnosť spolupracovať, tvorivosť,
iniciatívu a kritické myslenie.
Projektové
vyučovanie umožňuje rozvíjať a prehlbovať poznatky o živých organizmoch
s dôrazom na vzájomné vzťahy organizmov a vzťahy k prostrediu, ako aj
človeka k živým a neživý zložkám prostredia. Projektové vyučovanie je zamerané
na chápanie živej a neživej prírody ako celku. To predstavuje poznanie
konkrétnych prírodných celkov a život organizmov v ich životnom prostredí.
Orientuje sa na prejavy života a vzájomné vzťahy organizmov, chápanie
základných súvislostí živých a neživých zložiek prírody, ako výsledku
vzájomného pôsobenia rôznych procesov. Vedie k schopnosti triediť
informácie a poznatky, využívať ich v praktickom živote, rozvíjať aktívny
a pozitívny vzťah k prírode, človeku a ochrane jeho zdravia.
Charakteristika E-learningového vyučovania
Ak
má mať E-learning pre základné školy opodstatnenie, musí byť v maximálnej
miere názorný, využívať interaktívny prístup, množstvo obrázkov,
videosekvencií, výrazové prostriedky musia byť čo najbližšie veku žiakov.
Úspešné zvládnutie úloh a testov má byť chválené podobne, ako je to pri
počítačových hrách. Pri chybných odpovediach daná možnosť opravy
s vysvetlením správneho postupu.
Deti
a dospievajúci sedia doma celé hodiny za počítačom a trávia čas
chatovaním a hraním počítačových hier. Úlohou školy je ukázať im, že počítač a internet sa dá používať aj
na získavanie informácií a prácu s nimi, naučiť sa učiť.