S p r á v a

o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti 

ZŠ s MŠ P. Horova 16, 841 07 Bratislava

 za školský rok 2005/2006.

 

 

 

Predkladá:

                                                             

Mgr. Miloš Marko                        

riaditeľ ZŠ s MŠ

P. Horova 16, Bratislava                                                        

                                   

Prerokované v pedagogickej rade školy pri ZŠ s MŠ P. Horova 16

dňa 05.10.2006

 

                                                                        Vyjadrenie rady školy:

                                                                        Rada školy odporúča zriaďovateľovi

Mestskej časti  Bratislava Devínska Nová Ves

                                                                        s c h v á l i ť

Správu o výsledkoch a podmienkach

výchovno-vzdelávacej činnosti 

ZŠ s MŠ P. Horova 16 za školský rok 2005/2006

                                                                       

 

                                                                        .....................................................................................

Mgr. Mária Zrubcová

                                                               

predseda Rady školy pri ZŠ s MŠ

 

 

 

Stanovisko zriaďovateľa:

 

Mestská časť Bratislava - Devínska Nová Ves

s ch v a ľ u j e

Správu o výsledkoch a podmienkach

výchovno-vzdelávacej činnosti

ZŠ s MŠ P. Horova 16, 841 07 Bratislava

za školský rok 2005/2006

 

 

 

 

 

 

................................................................              

   za zriaďovateľa

 

 

 

 

 

Vypracovali:

 

Mgr. Miloš Marko                         - riaditeľ školy

Mgr. Anna Kmeťová                                 - zást. riaditeľa pre ZŠ

PhDr. Ján Martanovič                              - zást. riaditeľa pre ZŠ

p. Daniela Danielovitsová              - zást. riaditeľa pre MŠ

Mgr. Mária Zrubcová                                 - predseda RŠ

Mgr. Zuzana Vargová                       - výchovný poradca

p. Jana Šišková                                     - ekonóm

p. Anna Slezáková                                - personalista

 

 

Východiská a podklady:

 

Správa je vypracovaná v zmysle:

1.      Vyhlášky Ministerstva školstva SR č. 9/2006 Z. z. zo 16. 12.2005  o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení.

2.      Metodické usmernenie  MŠ SR č. 10/2006-R k vyhláške  MŠ SR č. 9/2006 Z. z.

3.      Koncepcia školy na roky 2004 - 2009

4.      Plán práce školy ZŠ s MŠ P. Horova 16 na školský rok 2005/2006.

5.      Vyhodnotenia plnenia plánov práce jednotlivých  metodických združení a predmetových komisií.

6.      Informácie o činnosti Rady školy pri ZŠ s MŠ P. Horova 16

7.     Hodnotenia zrealizovaných projektových činností

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S p r á v a

o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti

 ZŠ s MŠ P. Horova 16, 841 07 Bratislava za školský rok 2005/2006.

 

I.

a) Základné identifikačné údaje o škole:

 

1. Názov školy:  ZŠ s MŠ P. Horova

2. Adresa školy: P. Horova 16, 841 07 Bratislava

3. telefónne číslo:     ZŠ 02 / 64 53 84 63, MŠ 64 77 84 04    faxové číslo: 02 / 64 77 90 56

4. Internetová adresa:   www.zshorovaba.edu.sk    e-mailová adresa: skolahorova@stonline.sk

5. Zriaďovateľ: Mestská časť Bratislava - Devínska Nová Ves, Novoveská 17/A,

                         843 10 Bratislava

 

6. Vedúci zamestnanci školy:

 

Meno a priezvisko

Funkcie

Mgr. Miloš Marko

riaditeľ školy

PhDr. Ján Martanovič

zástupca riaditeľa školy pre ZŠ

Mgr. Anna Kmeťová

zástupca riaditeľa školy pre ZŠ

p. Daniela Danielovitsová

zástupca riaditeľa školy pre MŠ

p. Katarína Šikulová

vedúca vychovávateľka ŠKD

p. Alžbeta Michajlovová

vedúca ŠKaŠJ pre ZŠ

p. Mária Bieliková

vedúca ŠKaŠJ pre MŠ

 

7.  Údaje o rade školy a iných poradných orgánoch školy:

 

7.1) Údaje o rade školy:

 

Rada školy pri ZŠ s MŠ P. Horova 16, Bratislava bola ustanovená v zmysle § 24 zákona  č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov po voľbách dňa 25.05.04 Funkčné obdobie začalo dňom 10.08.2004 na obdobie 4 rokov.

 

Členovia rady školy:

 

P.č.

Meno a priezvisko

Funkcia

Zvolený /delegovaný/ za 

1.

Mgr. Mária  Zrubcová

predseda

za pedagogických zamestnancov

2.

p. Oto Gregor

podpredseda

za občianske zdr. HOROV

3.

p. Jarmila Kirinovičová

tajomník

za rodičov ZŠ

4.

p. Alžbeta Michajlovová

člen

za nepedagogických zamestnancov

5.

p. Zuzana Botanová

člen

za pedagogických zamestnancov

6.

p. Božena Kotrbčíková

člen

za rodičov MŠ

7.

p. Katarína Šikulová

člen

za rodičov ZŠ

8.

p. Jozef Molnár

člen

delegovaný za zriaďovateľa

9.

RNDr. Ladislav Šimon

člen

delegovaný za zriaďovateľa

10.

Ing. Peter Zukal

člen

delegovaný za zriaďovateľa

11.

p. Dáša Buhumelová

člen

za rodičov ZŠ

 

 

 

 

 

 

 

 

Stručná informácia o činnosti rady školy za školský rok 2005/2006:

 

Počet zasadnutí : 4

 

-         vyjadrovanie sa k materiálom zabezpečujúcich prevádzku školy a výchovno – vzdelávacieho procesu v zmysle zákona o štátnej správe v školstve, v súlade zo Štatútom Rady školy

-         stanovenie priorít na opravy školských budov na rok 2005-2006

-         stanovisko k optimálnym prenájmom budov školy

-         riešenie aktuálnych problémov a potrieb, ktoré priebežne plynuli z prevádzky školy

 

7.2) Údaje o predmetových komisiách a metodických združeniach - poradných orgánoch riaditeľa školy:

 

  1. Prehľad (zoznam)  poradných orgánov riaditeľa školy.

 

Na ZŠ pracovali následovné orgány:

 

  1. pedagogická rada
  2. metodické združenie Materskej školy                /zástup. riad. pre MŠ/
  3. metodické združenie školského klubu detí pri ZŠ             p. Šikulová
  4. metodické združenie pre I. stupeň                          ved. Mgr. Jahodníková Lýdia
  5. predmetové komisie pre II. stupeň ZŠ

a/ slovenský jazyk – dejepis                               ved. Mgr. Balajová Zuzana

b/ matematika – fyzika – informatika       ved. Mgr. Ochodková Eva

c/ občianská – etická – náboženská výchova           ved. Mgr. Zrubcová Mária

d/ chémia – prírodopis – zemepis               ved. Mgr. Kralovičová Ivana

e/ hudobná – výtvarná výchova                 ved. Mgr. Bauerová Jaroslava

f/ anglický – nemecký jazyk                                  ved. Mgr. Fusková Eva

g/ telesná – technická výchova                 ved. Mgr. Predinská Jana

  1. koordinátor protidrogovej výchovy

     a výchovy k manželstvu a rodičovstvu            ved. Mgr. Zrubcová Mária

  1. koordinátor environmentálnej výchovy                      ved. Mgr. Kralovičová Ivana

 

  1. Stručná charakteristika systému práce poradných orgánov riaditeľa školy (systém práce poradných orgánov, rozpracovanie plánu práce školy do plánov poradných orgánov, systém kontroly práce poradných orgánov zo strany vedenia školy, atď.)

 

Pedagogická rada je najvyšším výkonným orgánom školy, ktorá zasadá min. 5 krát za šk. rok, prípadne ju zvoláva riaditeľ školy podľa potreby.

Metodické združenia /MZ/ a predmetové komisie /PK/ sú orgánmi metodickými, ale taktiež článkom riadiacej štruktúry školy. Vedúci MZ a PK  tvorili širšie vedenie školy. Vedenie školy prerozdelovalo právomoci na jednotlivých vedúcich, rešpektovalo uznesenia a v rámci možností vytváralo priaznivé podmienky pre činnosť MZ a PK.

Jednotlivé poradné orgány zasadali podľa schválených plánov činnosti. Riešili otázky vzdelávacích a výchovných problémov, organizovali vedomostné olympiády, súťaže, exkurzie. Zabezpečovali výsledky, napomáhali odbornému vzdelávaniu učiteľov, prichádzali s námetmi pre zlepšenie práce školy a spolupráce s rodičmi.

 

 

 

 

 

 

b) Údaje o žiakoch školy za školský rok 2005/2006

 

Základná škola

 

Ročník

Stav k 15. 9. 2005

Stav k 31. 8. 2006

Počet

tried

Počet žiakov

Z toho Integro-vaných

Počet odd.

ŠKD

Počet žiakov

 v ŠKD

Počet

tried

Počet žiakov

Z toho Integro-vaných

Počet odd.

ŠKD

Počet žiakov

 v ŠKD

1.

2

29

0

1

28

2

28

0

1

28

2.

2

33

0

1

25

2

34

0

1

26

3

1

27

0

1

23

1

28

0

1

23

4.

2

37

0

2

37

0

5.

2

31

0

 

 

2

28

0

 

 

6.

2

47

0

 

 

2

47

0

 

 

7.

3

65

0

 

 

3

65

0

 

 

8.

2

64

0

 

 

2

62

0

 

 

9.

3

84

0

 

 

3

82

0

 

 

Spolu

19

417

0

3

76

19

411

0

3

77

 

 

Materská škola

 

                                           Stav detí k 15.09. 2005

 

 

Počet detí

Z nich

tieda

celkom

Ø na triedu

do 3 r.

5 roč.

ŠVVP

OŠD

1

22

22

4

2

25

24

3

3

26

26

14

2

4

30

28

24

4

spolu

103

100

7

38

6

 

                                                  Stav detí k 31.08. 2006

 

 

Počet detí

Z nich

tieda

celkom

Ø na triedu

do 3 r.

5 roč.

ŠVVP

OŠD

1

22

22

2

25

24

2

3

28

28

14

2

4

28

28

24

4

spolu

103

102

2

38

6

 

 

 

 

 

 

Počet detí MŠ:

 

Zostávajúcich detí z min. šk. roka

71

Prijatých do MŠ

32

Neprijatých do MŠ

Odchádzajúcich do ZŠ

34

Odložená školská dochádzka

4

 

Počet detí MŠ mimo regiónu MČ:

 

Počet detí

Spolu

MČ Lamač

Karlova Ves

Dúbravka

1

5

6

 

Dochádzka detí MŠ:

 

mesiac

1. trieda

2. trieda

3. trieda

4. trieda

Ø dochádzka

Ø v %

september

22

19

21

18

78

80

október

22

18

21

22

81

83

november

22

17

22

20

79

81

december

21

16

24

17

76

78

január

23

12

22

19

74

76

február

23

12

18

20

83

85

marec

23

18

23

21

83

85

apríl

24

18

22

23

85

88

máj

24

19

19

22

82

84

jún

16

17

18

24

73

75

júl

21

24

44

45

spolu

220

187

212

230

838

860

 

 

c)Údaje o počte zapísaných žiakov do 1. ročníka, údaje o počtoch a úspešnosti žiakov na prijímacích skúškach a ich následnom prijatí na štúdium na stredné školy

 

c1) Údaje o počte zapísaných žiakov do 1. ročníka ZŠ

 

 

POČET  ŽIAKOV

Z CELKOVÉHO POČTU ZAPÍSANÝCH

POČET  TRIED

SPOLU

DIEVČATÁ

počet / %

ODKLADY

počet / %

NEZAŠKOLENÍ V MŠ

počet / %

SAMOSTATNÉ ( SPOJENÉ )

 

54

44,5

20,4

1,85

2

 

c2) Údaje o prijatých žiakoch na štúdium na stredné školy

 

 c.2.1 žiaci 9. ročníka

 

 Počet žiakov 9. roč.

 

Prehľad o počte žiakov 9. ročníka prijatých na jednotlivé druhy SŠ

Gymnáziá

Stredné odborné

školy*

SOU-4. ročné

SOU-3. ročné

OU-2.ročné

82

Prihlás.

Prijatí

Prihlás.

Prijatí

Prihlás.

Prijatí

Prihlás.

Prijatí

Prihlás.

Prijatí

51

25

100

49

5

2

16

6

-

-

 

 

c. 2.2.  žiaci 4. ročníka

 

Počet žiakov

4. roč.

Prehľad o počte žiakov 4. ročníka prijatých na 8 - ročné gymnáziá a iné školy

  osemročné gymnáziá

 Na iné školy

37

Prihlásení

Úspešní

Prijatí

Prihlásení

Úspešní

Prijatí

6

4

1

-

-

-

 

c. 2.3. žiaci nižších ročníkov II. stupňa ZŠ prijatí na SŠ

 

Ročník

 

Počet žiakov

prijatých na SŠ

Stredná škola, na ktorú bol žiak prijatý

8. ročník

2

Gym. L. Sáru – biling. – 1 žiak; SOU – 1 žiak

7. ročník

1

SOU – 1 žiak

6. ročník

-

 

5. ročník

-

 

 

c.2.4 iné skutočnosti – analýza prijatia žiakov na SŠ

 

V  školskom roku 2005/2006 bolo prijatých na gymnáziá 22 žiakov. Je to približne rovnaký počet ako v školskom roku 2004/2005, pretože v tom roku bol vyšší počet žiakov v 9. triedach  a prijali 25 žiakov na gymnáziá. Postupne vzrastá počet žiakov prijatých na SOŠ s maturitou a sú prijímaní žiaci so slabším prospechom /viac trojok i štvorky/. Do konca so slabým  prospechom, dostatočný, viac trojok – boli prijatí žiaci aj na gymnázia – súkromné i cirkevné.

V posledných dvoch rokoch sme mali prijatých na osemročné gymnáziá menej žiakov, ale aj menej sa hlásilo t.j.20%. Na osemročné gymnáziá sa hlásili iba žiaci s výborným prospechom /až na 1 prípad/, prijatý bol 1 žiak s výborným prospechom.

Na SOU J. Jonáša v DNV bolo prijatých v 2005/2006: 2 žiaci – 3. ročný učebný odbor, v roku 2004/2005 4 žiaci – 2 maturitný odbor, 2 učebný odbor.

 

Kurz na získanie vzdelania poskytovaného základnou školou

 

Počet žiakov: 1

 

d) Údaje o počte prijatých žiakov do prvého ročníka strednej školy; údaje o počtoch a úspešnosti uchádzača na prijatie

 

d.1 Údaje o prijímacom konaní na štúdium na stredné školy a počte prijatých  žiakov            

      do 1. ročníka strednej školy

 

 

Do ročníka

Počet prihlásených žiakov

Počet žiakov, ktorí konali prijímaciu skúšku

Počet úspešných žiakov v prijímacom konaní

Počet prijatých  žiakov

Z toho bez prijímacej skúšky

prímy

6

6

4

1

-

1.ročníka 

82

21

19

82

61

 

 

 

 

 

 

 

e) Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania v školskom roku 2005/2006

 

 

Klasifikácia školy                                                                                                                         školský rok 2005/2006 II. Polrok

Ročník

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Spolu

Počty žiakov

Počet tried v ročníku

2

1

1

2

2

2

3

2

3

18

Počet chlapcov

18

20

12

22

12

22

35

26

49

216

Počet dievčat

10

14

16

15

17

25

30

36

33

196

Počet žiakov v ročníku

28

34

28

37

29

47

65

62

82

412

Študijné výsledky

Prospeli

27

34

28

36

29

47

65

60

81

408

Výborní žiaci /priemer 1,00/

13

16

7

11

5

7

9

3

8

79

Zaostávajúci žiaci /4+5/

 

1

 

2

2

8

15

22

21

71

Neprospeli z 1 a 2 predmetov

1

 

 

1

 

 

 

1

1

4

Neprospeli z viac predmetov

 

 

 

 

 

 

 

1

 

1

Neprospeli  spolu

 

 

 

1

 

 

 

2

1

4

Neklasifikovaní

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neklasifikovaní z predmetu

 

 

 

 

 

 

3

2

 

5

Celkový študijný priemer

 

1,41

1,48

1,77

1,93

2,27

2,16

2,53

2,07

1,95

Výchovné opatrenia

Pochvala triednym

5

7

9

19

7

2

7

28

9

93

Pochvala riaditeľ

1

3

1

1

3

4

4

2

4

23

Knižná odmena

2

2

1

2

2

2

3

2

6

22

Spolu

8

12

11

22

12

8

14

32

19

138

Napomenutie triednym

 

2

 

 

1

2

4

3

5

17

Pokarhanie triednym

 

 

 

 

2

3

3

7

5

20

Pokarhanie riaditeľ

 

 

 

3

1

1

5

4

4

18

Spolu

 

2

 

3

4

6

12

14

14

55

Znížené  známky zo správania

Stupeň 2

 

 

 

 

 

1

5

2

1

9

Stupeň 3

 

 

 

 

 

 

 

3

 

3

Stupeň 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spolu

 

 

 

 

 

1

5

5

1

12

Dochádzka

Ospravedlnené hod.

2069

1789

1008

1768

936

2646

4562

4385

6741

25904

Neospravedlnené hod.

 

 

 

 

 

15

39

569

37

660

Ospravedlnené na žiaka

73,89

52,62

36,00

47,78

32,28

56,30

70,18

70,73

82,21

62,87

Neospravedlnené hod. na žiaka

 

 

 

 

 

0,32

0,6

9,18

0,45

1,6

 

 

 

 

 

e.1.)   I. stupeň základnej školy

 

Hodnotenie žiakov 1. ročníka

 

Počet žiakov

1. ročníka

Počet žiakov,

ktorí dosiahli

-veľmi dobré výsledky -

Počet žiakov,

ktorí dosiahli

- dobré výsledky -

Počet žiakov,

ktorí dosiahli

- slabé výsledky -

1. A

 

5

7

1

1. B

 

9

6

0

 

Žiaci I. ročníka boli hodnotení slovne, okrem jedného žiaka všetci zvládli učivo a postúpili do 2. ročníka.

 

Hodnotenie žiakov  2. ročníka podľa UP s roz. vyuč. CJ v 1. – 4. ročníku ZŠ

Hodnotenie žiakov  3. -  4. ročníka podľa UP s roz. vyuč. CJ v 3. – 9. ročníku ZŠ

 

Ročník

Trieda

Priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa tried

SjaL

Cj

M

Prvouka

Vlastiveda

Prírodoveda

Ø triedy

2.

 

2.A

1,81

1,44

1,25

1,19

 

 

1,45

2.B

1,58

1,35

1,29

1,29

 

 

1,37

3.

3.A

1,78

1,42

1,75

 

1,14

1,35

1,48

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

4.A

2,25

2,1

1,9

 

1,5

1,70

1,89

4.B

1,76

1,7

1,76

 

1,64

1,47

1,66

Ø  jedn. predmet

 

1,83

1,6

1,59

1,24

1,42

1,50

1,54

 

Osobitný spôsob povinnej školskej dochádzky /štúdium v zahraničí – 1 žiak/.

 

e.2. II. stupeň základnej školy

 

Roč.

Tr.

Priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa tried

SjaL

Cj1

Cj2

D

Z

Ov

M

F

Ch

P

Špp

Vv

Hv

Tv

Nv/Ev

Ø triedy

5.

5.A

1,88

1,64

 

1,52

1,70

 

1,64

 

 

1,64

 

1,00

1,05

1,00

 

1,67

5.B

2,4

2,50

 

1,80

2,1

 

2,50

 

 

1,90

1,00

1,00

1,20

1,00

 

2,20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

6.A

1,91

1,80

 

1,94

1,84

 

2,03

1,63

 

1,65

 

1,16

1,00

1,07

 

1,84

6.B

2,6

2,80

 

2,20

2,07

 

2,73

2,26

 

2,00

1,00

1,40

1,00

1,00

 

2,37

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

7.A

2,00

1,80

2,25

1,9

2,00

 

2,05

1,9

 

1,50

 

1,35

1,30

1,26

 

1,87

7.B

2,28

2,40

 

2,28

1,82

 

2,36

2,4

 

2,16

 

1,32

1,40

1,16

 

2,25

7.C

2,6

2,90

 

2,65

2,90

 

3,05

2,65

 

2,00

 

1,55

1,90

1,12

 

2,36

8.

8.A

2,39

2,33

 

1,79

2,64

1,12

2,88

2,5

2,48

1,85

 

1,39

2,48

1,30

 

2,36

8.B

2,8

2,40

 

2,30

2,80

1,50

3,00

2,5

2,6

2,00

 

2,00

1,20

1,40

 

2,70

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

9.A

2,54

2,26

 

1,88

2,38

1,11

2,65

1,85

2,38

2,12

 

1,00

1,03

1,12

 

2,18

9.B

1,92

2,11

 

2,03

2,18

1,00

2,29

1,55

1,88

1,29

 

1,29

1,00

1,09

 

1,90

9.C

2,51

2,41

 

2,06

2,10

1,00

2,34

2,06

2,20

1,51

 

1,38

1,00

1,03

 

2,14

Ø  jedn. predmet.

2,32

2,27

2,25

2,02

2,21

1,14

2,46

2,13

2,30

1,80

1,00

1,32

1,29

1,12

 

2,15

 

Osobitný spôsob povinnej školskej dochádzky /štúdium v zahraničí – 2 žiaci/.

 

Na druhom stupni predmety Tchv, Ov /6.,7. roč./ sa neklasifikujú. V 7. ročníku máme ako rozširujúci predmet – informatiku – bez klasifikácie.

 

e 3.) Výsledky externých meraní – Monitor 9

 

Trieda

Počet žiakov

Z otho písalo

M Ø  poč.bod. v SR

M Ø  poč.bod. triedy

M Ø v % v  SR

M Ø v % triedy

Sj Ø  poč.bod. v SR

Sj Ø  poč.bod. triedy

Sj Ø v % v  SR

Sj Ø v % triedy

9.A.

26

26

 

19,26

 

69,23

 

22,61

 

75,38

9.B

27

27

 

20,92

 

69,75

 

26

 

86,66

9.C.

29

29

 

19,19

 

63,9

 

23,68

 

78,96

9.D.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Celkom

82

82

18,4

19,78

65,9

65,96

24,4

24,09

81,2

80,33

 

Najlepší žiaci v Monitore 9:

 

1. Patrik Lovas            M – 76,7%  Sj - 100%

2. Tomáš Hrušovský            M – 86,7 % Sj - 100%

3. Andrej Gulyáš  M – 93,3 % Sj – 96,7%

4. Martin Vincenc            M – 93,3%  Sj – 96,7%

 

f) Zoznam uplatňovaných učebných plánov  v šk. roku 2005/2006 ( §2 ods.1 písm. f)

                                   

Trieda

Uplatňované učebné plány

5.A

UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9.roč.

5.B

UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9.roč..

6.A

UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9.roč.

6.B

UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9.roč.

7.A

   UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9.roč.

7.B

   UP variant 2

7.C

   UP variant 2

8.A

   UP variant 2

8.B

   UP variant 2

9.A

   UP variant 2

9.B

   UP variant 2

9.C

   UP variant 2

I. stupeň - ZŠ                                                             II. Stupeň - ZŠ

 

Trieda

Uplatňované učebné plány

1.A

UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč.

1.B

UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč.

2.A

UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč.

2.B

UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč.

3.A

UP s rozš. vyuč. CJ v 3.- 9.roč.

4.A

UP s rozš. vyuč. CJ v 3.- 9.roč.

4.B

UP s rozš. vyuč. CJ v 3.- 9.roč.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

g) Údaje o fyzickom počte zamestnancov a  plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy ku dňu koncoročnej kvalifikácie

    

Základná škola + MŠ

Počet

Školský klub detí

Počet

Stredná škola

Počet

zamestnanci ZŠ s MŠ

59

zamestnanci ŠKD

3

zamestnanci 

 

Z toho PZ*

37

Z toho PZ

3

Z toho PZ

 

Z počtu PZ

 

Z počtu PZ

 

Z počtu PZ

 

- kvalifikovaní

35

- kvalifikovaní

3

- kvalifikovaní

 

- nekvalifikovaní

2

- nekvalifikovaní

 

- nekvalifikovaní

 

- dopĺňajú si vzdelanie

1

- dopĺňajú si vzdelanie

 

- dopĺňajú si vzdelanie

 

Z toho NZ**

22

Z toho NZ

 

Z toho NZ

 

Z počtu NZ

 

Z počtu NZ

 

Z počtu NZ

 

- školský psychológ***

 

- upratovačky

 

- upratovačky

 

- špeciálny pedagóg

 

 

 

 

 

- upratovačky

9

Školské kuchyne a jed.

8

 

 

- ostatní

5

zamestnanci -spolu

11

 

 

Spolu počet zamestnancov
ZŠ + ŠKD + ( MŠ ) + ŠKaŠJ

70

Z celkového počtu

zamestnancov školy počet PZ

40

 

Vysvetlivky: PZ* – pedagogickí zamestnanci,  NZ** – nepedagogickí zamestnanci

Špeciálny pedagóg*** - ak je platený podľa osobitnej tabuľky (nie pedagogickej)

+ uvádza sa ak je základná škola s materskou školou

 

Z toho počet zamestnancov MŠ a plnenie kvalifikačných predpokladov pedagogických

                                        zamestnancov k júnu 2006

 

Základná škola

Počet

ŠJ

Počet

Zamestnanci MŠ spolu

11

Zamestnanci ŠJ spolu

3

Z toho PP

8

 

 

-kvalifikovaní

8

 

 

-nekvalifikovaní

 

 

-doplňujúci si vzdel.

 

 

Z toho NP

 

 

 

Z počtu NP

 

 

 

-škol. psychológ

 

 

-špeciálny pedagóg

 

 

-upratovačky

3

 

 

Spolu počet zamestnancov MŠ a ŠJ

14

Z celkového počtu zamestnancov MŠ, počet PP

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

g 1) Zoznam učiteľov a ich aprobácia (možno použiť tabuľku z Identifikačných údajov o škole)

 

Aprobácie

 

I. stupeň

 

 

Priezvisko / meno

 

1

Raučinová Renáta

1.-4.

2

Jančiarová Ingrid

1.-4.

3

Jahodníková Lýdia

1.-4.

4

Mullerová Katarína

1.-4.

5

Mrážiková Viera

1.-4.

6

Vladárová Erika

1.-4.

7

Zuborová Terézia

1.-4./výnimka/

8

Horváthová Svetlana

1.-4.

 

 

 

 

II. stupeň

 

 

Priezvisko / meno

 

1

Marko Miloš

Z, Rj, Ev

2

Kmeťová Anna

Ch, M

3

Martanovič Ján

Z, M

4

Balajová Zdena

Sj, Ov

5

Bátovská Helena

Sj,D

6

Bauerová Jaroslava

Vv, Rj, Ev

7

Brunovská Ružena

D, Rj

8

Beracka Ján

Tv tréner

9

Baran Daniel

Nj, Sj

10

Jirovská Helena

Sj, Ov

11

Holovčáková Jana

nekvalifikovaná - študent pedagogickej fakulty

12

Lackovičová Magdaléna

Aj

13

Fusková Eva

nekvalifikovaná – dopĺňa si  vzdelanie

14

Ochodková Eva

M, Ov

15

Piatriková Zora

Ch, Pr

16

Predinská Jana

Z, Tv

17

Repová Eva

M, Pr

18

Kralovičová Ivana

Tv, Pr

19

Syneková Mária

F, Nv

20

Straková Emília

M, Pr

21

Vargová Zuzana

Sj, D

22

Zrubcová Mária

Ev, všeobecnovzdelávacie predmety, pedagog. a vych.

 

 

 

 

ŠKD

 

 

Priezvisko / meno

 

1

Šikulová Katarína

vychovávateľstvo

2

Porubčanová Oľga

vychovávateľstvo

3

Szabóová Zuzana

vychovávateľstvo

 

 

 

 

MŠ J. Smreka

 

 

Priezvisko / meno

 

1

Danielovičová Daniela

vychovávateľstvo

2

Bottanová Zuzana

vychovávateľstvo

3

Vinceková Mária

vychovávateľstvo

4

Oravcová Ľubica

vychovávateľstvo

5

Stanková Gabriela

vychovávateľstvo

6

Brnová Marta

vychovávateľstvo

7

Klačanská Janetta

vychovávateľstvo

8

Ondriašová Mária

vychovávateľstvo

g 2) Odbornosť vyučovania podľa jednotlivých predmetov v školskom roku 2005/2006 - ZŠ

 

Predmet

Počet učiteľov neodborne vyučujúcich daný predmet

Anglický jazyk

          5

Technická výchova

          9

Hudobná výchova

          5

Občianska výchova

          1

Výtvarná výchova

          1

Fyzika

          1

Nemecký jazyk

          1        

Telesná výchova

          1

 

 

Odbornosť vyučovania v šk. r. 2005/2006 -MŠ

 

 

15.09.2005

31.08.2006

Celkový počet pedagógov

8

8

Počet odborne vyučujúcich

8

8

Počet učiteľov neodborne vyuč.

 

 

 

h)  Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov základnej školy      

 

Forma vzdelávania

Počet vzdelávaných

Priebeh vzdelávania/počet

ukončilo

pokračuje

začalo

doplnkové - CJ

1

 

1

 

študent

1

 

1

 

funkčné štúdium

1

1

 

 

školenia MPC

1

1

 

 

doplnkové vzdelávania IKT

30

30

 

 

 

      Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov materskej školy      

 

Forma vzdelávania

Počet vzdelávaných

Priebeh vzdelávania/počet

ukončilo

pokračuje

začalo

MPC- BA právne minium

1

 

1

 

Školská zrelosť

 

1

1

 

 

Diagnostika a ind. plány

1

1

 

 

Tanečná rytmiky

 

1

 

1

 

Problémové deti

 

1

1

 

 

Práca s met. prír.

„Krok za krokom“

1

1

 

 

Využitie PC v MŠ

 

1

1

 

 

Projekty v podmienkach MŠ

1

1

 

 

 

i) Údaje o aktivitách a prezentácii ZŠ na verejnosti 

 

Údaje o aktivitách  organizovaných školou

Údaje o aktivitách, do kt. sa škola zapojila

Jesenné tvorivé dielne

Vyčistíme si Devínsku

Veľkonočné tvorivé dielne

Deň Zeme

Deň otvorených dverí

Deň narcisov

Zimná akadémia detí z Podhorského

Deň boja proti fajčeniu

Akadémia ku Dňu matiek

Účasť na festivale ľud. piesní v rámci DNV

Koncoročná slávnostná akadémia

Beh jari v DNV

Týždeň úsmevov – protidrogový program

Slávnostné otvorenie učebne demokracie

Návšteva klubu dôchodcov

Vystúpenia pre Klub dôchodcov

Organizovanie Škôl v prírode

Vystúpenia detí pri význam. príl. v DNV

Organizovanie exkurzií a výletov

 

 

Školy v prírode

 

  1. 21.05.05 – 27.05.05 v Tatranskej Lomnici pre žiakov  6. a 7. ročníka – účasť 52 detí
  2. 27.05.05 – 01.06.05 v Kubrici pri Trenčíne pre žiakov 2. ročníka – účasť 37 detí

 

Lyžiarský výcvik pre žiakov 7. ročníka v dvoch termínoch

 

1.      07.01. – 14.01.06 v Liptovskej Osade v spol. so SOU strojárskym J. Jonáša DNV

2.      14.01. – 21.01.06 v Liptovskej Osade, výcviku sa zúčastnilo 46 žiakov.

 

Plavecký výcvik

 

V priebehu septembra a októbra 2005 absolvovalo výcvik v bazéne 32 žiakov z 3. a  4. ročníka ZŠ

 

Exkurzie –  ich organizovanie významne prispievali k zlepšeniu a rozšíreniu poznatkov najmä zo slovenského jazyka, histórie, zemepisu a prírodopisu. Zúčastnilo sa na nich 520 žiakov. K najzaujímavejším patrili:

-         múzeum Ľ. Štúra v Modre

-         Arborétum v Tesárskych Mlyňanoch

-         návšteva Vyššieho územného celku v Bratislave

-         NR

-         Slovenské národné múzeum

-         hrad Devín, Červený Kameň,

-         Dopravné múzeum

Zaujímavé boli návštevy vo Viedni, Hainburgu, Grosskrute, Carnunturne, účasť 140 žiakov. K pravidelným akciám patria tiež návštevy kultúrnych podujatí – balet Labutie jazero, Luskáčik, koncerty v slov. filharmónii, Bienále ilustrácii, besedy so spisovateľmi, návšteva bábkového divadla účasť 163 žiakov.

Vzájomne prospešné sú naše stretnutia s deťmi z detského domova v Pečeňadoch pri Piešťanoch i stretnutia so staršími občanmi z klubu dôchodcov v Devínskej Novej Vsi na pôde školy a v klube.

K relaxácii i poznaniu prispievajú výlety jednotlivých tried na konci školského roka za krásami Slovenska. Každoročne sa organizuje pravidelný pobyt detí z MŠ a ZŠ pri mori v Chorvátsku vždy v septembri pre 40 účastníkov.

 

Spolupráca školy:

 

Úlohou školy je okrem vzdelávania a výchovy aj úzky kontakt s rodičmi a rôznymi inštitúciami. Rôzne formy spolupráce sú súčasťou projektu „Otvorená škola“. V spolupráci s DAPHNE /centrum ekológie/ sme sa podielali na projekte „Komunikácia v obciach Dolného Pomoravia“. Zorganizovali sa prednášky pre žiakov k problematike  vody, stromov, vychádzky do Dendroparku i do Nivy Moravy.

S organizáciou Matice Slovenskej sa uskutočnili besedy k výročiam, žiaci pripravili kultúrny program pri pamätníku M. R. Štefánika, vedieme detský folklórny súbor Matičiarik.

S Istracentrom pripravujeme besedy, zapájame žiakov do výtvarných a literárnych súťaží. V priestoroch spoločenskej sály sme zorganizovali dve kultúrne akadémie pre žiakov i občanov. Dobrá je spolupráca s Miestnou knižnicou a to nielen návštevami žiakov v knižnici, ale aj účasťou na besedách so spisovateľmi a podporou vlastnej literárnej tvorivosti. Zlepšila sa spolupráca s DNV Šport pri vytváraní podmienok na rozvoj telesnej kultúry detí. Plné využívanie športoviska v areáli školy do 15.00 hod. je bezplatné, škola poskytuje vlastné priestory /telocvične, šatne/ deťom z obce i rodičom zo sídliska. Dobrá je spolupráca s Radou rodičov i občianskym združením HOROV. Škola napomáha pri organizovaní spoločenských akcií pre rodičov a obyvateľov sídliska. Úspešné boli akcie Ples rodičov, Deň otcov, Tvorivé dielne jarné, jesenné aj veľkonočné. Rada rodičov i občianske združenie napomáha pri riešení výchovných problémov, pomáhajú nákupom učebných pomôcok, financovaní opráv, maľovaní tried.

 

Ďalšie informácie

 

Podujatia, ktoré organizovala naša škola pre širšiu verejnosť, zlepšujú vzťahy a vzájomnú komunikáciu medzi žiakmi, rodičmi, učiteľmi. Pomáhajú rodičom spoznávať sa navzájom, umožňujú starším žiakom uplatňovať a rozvíjať svoje org. schopnosti, zlepšujú spoluprácu ZŠ s MŠ, máme možnosť na nich neformálnym spôsobom podávať inf. o škole a zároveň získať názory a postrehy rodičov, ich požiadavky a pripomienky, prípadne ich návrhy k zlepšeniu kvality školy.

 

Údaje o aktivitách a prezentácii MŠ na verejnosti 

 

Údaje o aktivitách organizovaných MŠ

Údaje o aktivitách, do kt. sa MŠ zapojila

Medulienka- tanečný krúžok

Vesmír očami detí ( výtvarná súťaž )

Pohybové hry detí

Vyčistíme si Devínsku

Anglický jazyk

Deň Zeme

Výt. výchova

Jarné tradície ( Istracentrum )

Plavecký výcvik- sauna

Akadémia ZŠ

Korčuľovanie

Festival slov. nár. piesne

Pravidelné divadelné predstavenia

Tvorivé dielne ZŠ

Tvorivé dielne: vianočné, veľkonočné

 

Dni otvorených dverí MŠ

 

Športová olympiáda

 

Deň P.O.

 

Deň matiek

 

Deň otcov

 

Rozprávková sobota

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

i1) Dosiahnuté výsledky v predmetových olympiádach a súťažiach

 

Názov súťaže, olympiády

Umiestnenie -                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           dosiahnuté výsledky

Umiestnenie v medzinárodných súťažiach

regionálne kolo

krajské kolo

celoslovenské kolo

názov súťaže

umiestnenie

chem. olymp.

1. a 4.

10.

 

 

 

matem. olymp.

3.

 

 

 

 

pytagoriáda

2.x3. miesto

 

 

 

 

Nj olymp.

2.

 

 

 

 

Slávik Slovenska

1. a 3.

 

 

 

 

futbal ml. žiaci

1.

 

 

 

 

futbal st. žiaci

3.

 

 

 

 

atletika ch.

2.

 

 

 

 

atletika d.

2.

 

 

 

 

Jednota CUP - futbal

1.

1.

8.

 

 

Štúrov Zvolen

1a 2.x 2.

 

 

 

 

 

j) Údaje o projektoch, do ktorých je ZŠ zapojená

 

Názov projektu

Termín začatia realizácie projektu

Termín ukončenia realizácie projektu

Výsledky

Hraj sa spoznaj a chráň

december 05

jún 06

splnené

ENV komunikácia Dolného Pomoravia

január 05

máj 06

splnené

Otvorená samospráva

 

september 05

jún 06

splnené

Na planéte Život

 

apríl 05

jún 06

splnené

Klub PEACE PEER FEMINY

 

apríl 05

november 06

splnené

e - twinning

 

február 06

pokračuje

spolupráca so školami EU

Správaj sa bezpečne

 

september 04

pokračuje

uvedomelejšie správanie žiakov

Infovek

 

september 04

pokračuje

splnené

 

Ďalšie informácie

 

Hraj sa, spoznaj a chráň

/ december 2005 – jún 2006/

ENV projekt, žiaci získali informácie o triedení odpadu a separovanom zbere, zakúpili koše na separ. zber, zbierajú bioodpad do kompostoviska, zakúpili laminovačku /pomocou korej si samostatne tvoria pomôcky/ k prírodovede/.

 

Environmentálna komunikácia v školách a obciach Dolného Pomoravia

/ január 2005 – máj 2006/

ENV projekt zameraný na spoznávanie a ochranu prírody v okolí ramena Moravy. Škola v rámci projektu získala komposter na bioodpad a odpadkové koše na bioodpad.

 

Otvorená samospráva

/september 2005 – jún 2006/

Projekt v spolupráci s MČ DNV

-         v rámci projektu sa u nás zriadila reprezentatívna klubová miestnosť, zakúpili sa rôzne prístroje – fotoaparát, PC, tlačiareň, video...

-         utvorila sa spolupráca s rakúskou školou v Grosskrute, uskutočnilo sa niekoľko výmenných návštev, žiaci sa zúčastnili na zasadnutí miestnej samosprávy, uskutočnili sa besedy s poslancami, starostom, primátorom Ba, žiaci vytvorili fiktívne zasadnutie miestnej samosprávy. Práca na projekte zvyšuje u žiakov pocit zodpovednosti za veci verejné, žiaci získali inf. o fungovaní miestnej samosprávy.

 

Na planéte Život

      / apríl 2005 – jún 2006/

      Odborné sústredenie členiek PEER skupiny na ZŠ a DD v Pečeňadoch

-         projekt sa uskutočnil v rámci protidrogovej prevencie, prehĺbil spoluprácu našej školy s DD Pečeňady

 

Klub PEACE PEER FEMINY

      / apríl 2005 – november 2006/

-         projekt z protidrogového fondu, zameraný na podporu činnosti klubu a pôsobenie vplyvu rovesníkov z PEER skupiny

 

e - twinning

      / priebežne/

-         jazykový projekt, spolupráca s partnerskými školami v Poľsku, Dánsku a Maďarsku  / písanie prostredníctvom e – mailu/

 

Správaj sa bezpečne

      / priebežne/

-         beseda žiakov 5. ročníka s príslušníkom polície

 

Infovek

      / priebežne/

      - zavádzanie IKT do vyuč., krúžky – práca s počítačom, informatika, internet

 

Ďalšie informácie

 

V rámci projektov sa uskutočnilo niekoľko vzájomných návštev našich žiakov a žiakov v Rakúsku, čo napomáha  našim žiakom zdokonaľovať sa v nemeckom  a anglickom jazyku. Okrem toho žiaci získavajú informácie o fungovaní miestnej samosprávy, o environmentálnej problematike, protidrogovej prevencii, dopravnej výchove, uskutočnili sa rôzne prednášky, besedy, vychádzky do prírody...

Zapájame sa do projektov, ktoré poskytujú žiakom skutočné skúsenosti zo života, učí ich samostatnosti a komunikatívnosti. Práca spojená s vypracovaním projektu je namáhaná a často nedocenená. Garant projektu schváli len malé percento z množstva prihlásených projektov. Napriek tomu, aj neschválený projekt nás môže inšpirovať a podmieniť k novým aktivitám.

 

Údaje o projektoch, do ktorých je MŠ zapojená

 

p. č.

Názov projektu

Termín podania

vypracoval

Realizácia

1

Škola podporujúca zdravie

1996, 2004

Stanková, Zvarová

priebežná

 

 

 

k) Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole

 

V školskom roku 2005/2006 nebola na ZŠ s MŠ vykonaná komplexná inšpekcia.

 

l) Údaje o priestorových a materiálnych podmienkach ZŠ

 

Materiálno – technické podmienky

 

Pre svoju činnosť sme využívali 18 kmeňových učební:

učebňa             chémie

                        fyziky

                        výpočtovej techniky

                        jazykov

                        náboženskej výchovy

                        kuchynky

                        knižnica

                        klub miestnej demokracie

                        klub ŠKD

ostatné             TV veľká a malá

                        ihrisko s umelým trávnikom

                        ihrisko s trávnatým kobercom

                        tenisový kurt

 

Údaje o priestorových a materiálnych podmienkach MŠ

 

Materská škola má k dispozícii štyri triedy so spálňami, umyvárkami s WC , telocvičňu, šatne pre každú triedu, kuchyňu, jedáleň, dva kabinety na pomôcky pre vých.vzdel. prácu,

soľnú jaskyňu. Triedy sú vybavené potrebným množstvom hračiek a učebných pomôcok, ktoré si každá trieda podľa individuálnych potrieb dopĺňa./ podľa finančných možností MŠ/.

 

m) Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy  - protokol právneho subjektu, výkaz k správe o hospodárení za rok 2005 /príloha správy/.

 

Originálne kompetencie

 ŠKD príjem

 ŠKD výdaj

 MŠ, MŠ ŠJ príjem

 MŠ, MŠ ŠJ výdaj

Transfer cez MÚ

  667 400,00 Sk

  667 400,00 Sk

      3 795 600,00 Sk

      3 795 600,00 Sk

Príspevok od rodičov

  342 553,50 Sk

  158 964,00 Sk

         395 545,24 Sk

         166 297,00 Sk

Ostatné zdroje - príspevok MČ

 

 

         154 543,86 Sk

         154 543,86 Sk

 

 

 

 

 

Originálne kompetencie

 ZŠ ŠJ príjem

 ZŠ ŠJ výdaj

 

 

Transfer cez MÚ

  779 000,00 Sk

  779 000,00 Sk

 

 

Príspevok od rodičov

                 -   Sk

                 -   Sk

 

 

Ostatné zdroje - príspevok MČ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prenesené kompetencie

 

 

 

 

Opravy z príspevku MČ /oprava strechy/

  856 000,00 Sk

 

 

 

 

Prenesené kompetencie ZŠ – ID protokol BCSUMXOYMQ /viď príloha/

                 

n) Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia - ZŠ

 

Ciele z koncepčného rozvoja pre školský rok 2005/2006

 

Plnenie stanovených cieľov sa pravidelne sledovalo z úrovne vedenia školy na poradách.

-         využiteľnosť kapacity školy sa iba postupne zlepšuje. V hodnotenom období sa výraznejšie zlepšilo využívanie učebne výpočtovej techniky vo vyučovacom i mimo vyučovacom čase - možnosť bezplatného vstupu,

-         otvorili sme ďalšiu športovú triedu. Problémom  však zostáva zvýšenie počtu žiakov v triede,

-         zabezpečili sme z vlastných prostriedkov vybavenie fyzikálnej učebne účelovým nábytkom a zapojenie bezpečnostných rozvodov prúdu do učebných stolov,

-         zapojili sme sa  do ďalšieho projektu SOCRATES spolu s Nemeckom a Rakúskom,

-         úspešne sme pokračovali v ENV projektoch, podarilo sa nám zaviesť separovaný zber vrámci tried, ŠJ a zvýšili sme environmentálne vedomie žiakov,

-         všetci učitelia získali certifikát INFOVEKU IKT,

-         organizovali sme spoločenské, športové a zábavné aktivity pre predškolské zariadenia,

-         aktívne sme sa zapojili do ekologických akcií „Vyčistíme Devínsku“ a „ Deň Zeme“,

-         organizovali sme celoročný zber papiera, PET fliaš a Tetrapackových obalov,

-         zorganizovali sme pre širokú verejnosť „Jesenné tvorivé dielne“ a „Veľkonočné tvorivé dielne“ v ZŠ a „Vianočné tvorivé dielne“ v MŠ,

-         v rámci spolupráce školy s predškolskými zariadeniami sme úspešne zorganizovali Zimnú akadémiu detí s Podhorského,

-         v záujme rýchlej aklimatizácie prechodu detí z MŠ do ZŠ sme zorganizovali spoločnú akciu púšťania drakov – „Šarkaniáda“,

-         škola sa prezentovala rodičom a budúcim školákom prostredníctvom akcie „Deň otvorených dverí“,

-         zorganizovali sme slávnostné popoludnie s programom na ZŠ – „Deň matiek“ a zábavné popoludnie so súťažami a programom v MŠ – „Deň otcov“

-         úzko sme spolupracovali s detským domovom v Pečeňadoch, pre ktorých sme okrem športových súťaží, divadelných predstavení zorganizovali zábavný program „Slnko ako dar“ v átriu našej ZŠ s vystúpením televíznych celebrít napr. Samo Tomeček, majster „N“, Kakaovníci ...

-         za aktívnu prácu a reprezentáciu školy sme zorganizovali výlet pre žiakov do Nitry a okolia

 

     Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia - MŠ

 

Pracovali sme podľa projektu Škola podporujúca zdravie. Pokračovali sme v aromaterapii, pravidelnom čistení chrupu, dodržiavaní pitného režimu.

Každú stredu bol „ovocný deň“, kedy každé dieťa prinieslo do MŠ ovocie a spoločne si na ňom pochutnávali

Dve staršie triedy navštevovali po celý rok pravidelne saunu a praktizovali predplavecký výcvik. Na jar prebehol súvislý plavecký výcvik.

Raz týždenne praktizovali triedy vychádzky do okolia s enviromentálnzm zameraním.

Pravidelne sme navštevovali počítačovú triedu v ZŠ P. Horova 16 ako aj keramické dielne.

Zorganizovali sme kurz korčuľovania.

Počas popoludňajšieho odpočinku využívali sme muzikoterapiu na povzbudenie psychickej stability detí.

Raz mesačne sa zabezpečilo divadelné predstavenie pre deti.

Výuka anglického jazyka  bola počas celého šk. roka dva razy týždenne.

Deti navštevovali pravidelne 2 krát do týždňa SOĽNÚ JASKYŇU v našej MŠ.

V septembri sme navštívili vojenskú posádku vo Vajnoroch, v októbri skrášlila MŠ výstavka šarkanov a radosť mali všetci z púšťania šarkanov spolu s rodičmi v neďalekom ARBORÉTU.

Veľkú popularitu má úž tretí rok pripravovaný BU-BU deň, kedy celodenné strašenie detí trvá až do 19-tej hodiny.

V decembri nás navštívil Sv. Mikuláš, úspešná bola vianočná besiedka v každej triede aj výstavka medovníkov.

V spolupráci so ZŠ vystúpili deti na Zimnej akadémii.

 

V januári staršie deti navštívili I. ročníky ZŠ , aby zápis do ZŠ prebehol hravo a plynulo.

Uskutočnili sme besedu rodičov predškolákov so psychologičkou p. Mgr.Mičianovou a s riaditeľom ZŠ Mgr. M. Markom.

Vo februári bola „Fašiangová veselica“ – deti sme oboznámili s fašiangovými zvykmi na dedine.

V rámci „Marec – mesiac knihy „ zúčastnili sa deti viacerých stretnutí v mestskej knižnici.

Deti úspešne reprezentovali našu MŠ pestrým vystúpením na Jarných tradíciách, ktoré boli spojené s výstavou výtvarných prác na veľkonočnú tématiku.

Deň otvorených dverí MŠ bol 2 x.

Pripravili sme tvorivé dielne vianočné – v MŠ,  jesenné a veľkonočné – v ZŠ.

V triedach deti rýchlili trávu ,pestovali žeruchu a redkvičky v tzv. zelených kútikoch.

V akcii Deň Zeme zveľaďovali sme spolu s deťmi našu šk. záhradu.

Veľkú radosť mali deti z Noci kúziel, kedy strávili noc plnú prekvapení v MŠ.

Pre mamičky si pripravili deti všetkých tried krásne darčeky a zaujímavé besiedky.

Pre ockov v deň ich sviatku bol priestor pre zaujímavé súťaže v záhrade našej MŠ.

MDD bol v znamení pestrého karnevalu a zaujímavých súťaží .Trieda predškolákov spolu s I.roč. ZŠ navštívili Bratislavský hrad. Podarilo sa stretnutie s požiarnikmi z Dúbravky, ktorí predviedli hasenie skutočného požiaru s kvalitnou požiarnou technikou.

Koncom júna sa celá  MŠ veselo aj smutne rozlúčila s našimi predškolákmi.

Po celý rok spestrovala život v MŠ tanečná skupina MEDULIENKA pod vedením p. uč. Stankovej a skupina Pohybových hier, ktoré viedli p. uč. Bottanová a Kráľovičová.

Veľké pozitívum bola škola v prírode, ktorej sa zúčastnilo 42 detí.

 

o) Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení - ZŠ

 

 

SILNÉ STRÁNKY

Ø      vysoká odbornosť pedagogických zamestnancov

Ø      cieľavedomá príprava žiakov na prijímacie pohovory na SŠ

Ø      zapájanie sa do projektov

Ø      dobré výsledky v športových aktivitách

Ø      výborné výsledky vo vedomostných olympiádach

Ø      vysoká úspešnosť prijatia žiakov na SŠ

Ø      dlhoročná skúsenosť v protidrogových programoch PEER skupín

SLABÉ STRÁNKY

Ø      nízka odbornosť vo vyučovaní anglického jazyka

Ø      nedostatok finanč. prostr. na údržbu a opravy

Ø      nedostatok finanč. prostr. na rekonštrukciu budovy školy

Ø      nedostatok odborných pomôcok k praktickym ukážkam jednotlivých vyuč. predmetov

Ø      problematická komunikácia s rodičmi žiakov s výchovnými problémami

 

 

 

 

 

 

PRÍLEŽITOSTI

Ø      dobré podmienky pre vzdelávanie žiakov

Ø      dobré podmienky na zavádzanie informačno-komunikačných technológií

Ø      široká škála voľnočasových aktivít

Ø      zrekonštruovaný športový areál

Ø      klubová činnosť

RIZIKÁ

Ø      nepriaznivý demografický vývoj

Ø      nedostatok kvalifikovaných učiteľov na výuku Aj, Hv, Tchv.

Ø      slabšie sociálne zloženie obyvateľov sídliska

Ø      nedostatočná spolupráca rodiny so školou

 

 

 

 

Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení - MŠ

 

a/ Silné stránky: práca podľa projektu , zaradenie enviromentálnych prvkov, využívanie SOĽNEJ JASKYNE /zníženie chorobnosti o 30%/, vytvorenie rodinného prostredia, duševnej pohody detí, nepripustiť preplnenie tried nad rámec Vyhlášky o MŠ. Zabezpečenie plne kvalifikovanej starostlivosti o deti.Vytváranie zaujímavých aktivít .Individuálna diagnostika a práca podľa nej s deťmi s odloženou šk. dochádzkou. Umožnili sme rozvoj sebavedomia a vnútornej istoty detí verejným vystupovaním a spoločenským životom. Práca s deťmi je postavená na báze priateľstva, dôvery a vzájomného pochopenia.

b/ Slabé stránky :nepostačujúce finančné zabezpečenie.

 

II. Ďalšie informácie o škole, ktoré môže správa obsahovať:

 

a) Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania - ZŠ

 

Všetky priestory vyhovujú základným psycho-hygienickým požiadavkám. Problematickejšia je ich údržba – nedostatok financií na pravidelnú obnovu maľovky, zamedzenie úniku tepla netesnosťou okien a tepelno – izolačnými vlastnosťami stavby. Pravidelne sa kontrolovali požiarno – bezpečnostné pravidlá /vykonaná kontrola nezistila závažné nedostatky/. Voľné piestory sú prenajímané, závisí od záujmu.

O podmienkach školy a jej potrebách bol pravidelne informovaný zriaďovateľ formou predkladania správ a požiadaviek na zasadnutiach zastupiteľstva, zasadnutie komisie Školstva, mládeže a telesnej kultúry, jednotlivé odbory MÚ.

 

    Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania - MŠ

 

Úzka spolupráca s rodičmi , poradenstvo vo výchovných problémoch, spolupráca s PPP,

detskou lekárkou, využívanie metodického materiálu na pomoc pri adaptácii novoprijatých detí, účasť učiteliek na seminároch a vzdelávaní , ktoré organizuje MCMB...Vzájomné hospitácie a pracovné konzultácie

 

b) Voľnočasové aktivity školy -ZŠ

 

V školskom roku 2005/2006 ponúka naša škola tieto záujmové aktivity:

 

-         konverzácia v anglickom jazyku

-         konverzácia v nemeckom jazyku

-         príprava na prijímacie skúšky /z M a Sj pre žiakov 4. a 9. ročníka/

-         práca v PEER skupinách – vrstovnícky program

-         výtvarný krúžok

-         keramický krúžok

-         práca  s PC a internetom v 1. – 4. ročníku a 5. – 9. ročníku

-         pohybová príprava II. stupeň

-         karate

-         spoločenské tance pre 1. – 9. ročník /TC ELEGANZA/

-         ľudový tanec pre 1. – 9. ročník /Matičiarik/

 

      Voľnočasové aktivity školy –MŠ

 

Tanečný krúžok Medulienka – spoločenské tance. Úspešne pracuje už druhý rok pod vedením p. uč. Gabrieli Stankovej. Úspešne reprezentuje našu MŠ na spoločenských podujatiach a prezentácii MŠ.

 

Dom sociálnych služieb – pravideľnými návštevami detí spríjemňujeme pobyt dôchodcov v sociálnom zariadení spoločnými aktivitami ako napr. nácvik ľudových piesni, kultúrne vystúpenia detí, výtvarné a pracovné činnosti.

Prospieva: rozvoju sociálnej zrelosti detí aj ako terapia prestárlych ľudí.

 

Kurz plávania, kurz korčuľovania, lyžovanie, škola v prírode, zahraničný pobyt pri mori – Chorvátsko, návštevy vlastnej soľnej jaskyne, nočný pobyt v MŠ – Noc kúziel, jesenný BU-BU deň.

 

c) Spolupráca školy s rodičmi, o poskytovaní služieb deťom, žiakom a rodičom - ZŠ

 

Základným cieľom spolupráce školy s rodinou resp. s rodičmi je výchova a vzdelávanie v úzkej spolupráci oboch strán. Snažíme sa vytvoriť školu rodinného typu, v ktorom padnú všetky bariéry a predsudky. V snahe dosiahnuť tento cieľ poskytujeme deťom a rodičom nasledovné služby a možnosti:

-         sprístupnenie športového areálu deťom

-         sprístupnenie telocviční mimo vyuč. hodín deťom i rodičom

-         široký výber voľnočasových a krúžkových činností

-         organizovanie kultúrno – spoločenských aktivít /napr. „Tvorivé dielne“ – jesenné, jarné; „Deň matiek“, „Deň otcov“, „Deň otvorených dverí“, „Zimná akadémia“, „Koncoročná akadémia“ atď

-         do krúžkovej činnosti zapájame nielen deti našej školy, ale aj ostatných škôl

-         priestory a akcie sú sprístupnené i deťom predškolských zariadení a ich rodičom

-         každoročný Školský ples pre rodičov zamestnancov a priateľov

 

Spolupráca školy s rodičmi, o poskytovaní služieb deťom, žiakom a rodičom - MŠ

 

Úzko sme spolupracovali hlavne v čase adaptačného procesu ,dbáme na vzájomnú informovanosť o dieťati. V oblasti spoločného výchovného pôsobenia na dieťa sme poskytovali výchovné poradenstvo – odborné konzultácie, neformálne rozhovory o deťoch, diskusie o úspechoch a problémoch detí. Aktivizovali sme rodičov v plnení úloh vyplývajúcich z programu na podporu zdravia. Oboznamovali sme rodičov s vých.vzdel. procesom pri spoločných posedeniach a ukážkach vých.vzdel. činnosti. Zapájali sme rodičov do skrášľovania životného prostredia a do utvárania materiálno – technickej základne/sponzorstvo, drobné opravy.../.

 

d) Vzájomné vzťahy medzi školou a deťmi alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v škole podieľajú  - ZŠ

 

Na škole niekoľko rokov aktívne pracuje „Detský parlament“ pod vedením skúsených pedagógov prostredníctvom, ktorého môžu deti navrhovať vlastné zlepšenia vnútorného života školy a vzájomných vzťahov medzi nimi , medzi vzťahmi dieťa – pedagóg a následne rodina – škola.

Na tvorbe vzájomných vzťahov medzi deťmi sa nepodieľajú len pedagogickí zamestnanci, ale aj ostatní zamestnanci školy. O vylepšenie vzťahov detí a pedagógov sa snažíme v priamom pedagogickom procese, tiež počas prestávok a dôležitú úlohu zohrávajú triednicke hodiny a hodiny etickej a náboženskej výchovy. Nezhody vo vzťahoch medzi deťmi sa snažíme riešiť okamžite v spolupráci s rodičmi prípadne za pomoci odborníkov.

 

     Vzájomné vzťahy medzi školou a deťmi alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v škole podieľajú  - MŠ

 

Pravidelné návštevy počítačovej triedy a keramickej dielne v ZŠ P. Horova 16, spoločné tvorivé dielne: jesenné, vianočné, veľkonočné striedavo v priestoroch MŠ a ZŠ P. Horova 16. Účasť na protidrogovom programe v ZŠ P. Horova 16.

Pravidelné návštevy sauny a bazéna v Rolande. Spolupráca s Istracentrom – návštevy divadelných predstavení, účasť na kultúrnych podujatiach: Akadémia, Veľkonočné tradície, výstavky výtvarných prác detí.

Pravidelné návštevy miestnej knižnice. Posedenia s rodičmi na Vianoce, Deň matiek, júnová rozlúčka, športové aktivity na Deň otcov spolu so ZŠ P. Horova 16, spolupráca rodičov na zvelaďovaní škôlky.