S p r á v a
o výsledkoch a
podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti
ZŠ s MŠ P.
Horova 16, 841 07 Bratislava
za školský rok 2005/2006.
Predkladá:
Mgr. Miloš Marko
riaditeľ ZŠ s MŠ
P. Horova 16, Bratislava
Prerokované v pedagogickej rade školy pri ZŠ s MŠ P. Horova 16
dňa 05.10.2006
Vyjadrenie rady školy:
Rada školy odporúča zriaďovateľovi
Mestskej časti Bratislava Devínska Nová Ves
s c h v á l i ť
Správu
o výsledkoch a podmienkach
výchovno-vzdelávacej
činnosti
ZŠ s MŠ P.
Horova 16 za školský rok 2005/2006
.....................................................................................
Mgr. Mária Zrubcová
predseda Rady školy pri ZŠ s MŠ
Stanovisko zriaďovateľa:
Mestská časť Bratislava
- Devínska Nová Ves
s ch v a ľ u j e
Správu
o výsledkoch a podmienkach
výchovno-vzdelávacej
činnosti
ZŠ s MŠ P. Horova 16, 841 07 Bratislava
za školský rok 2005/2006
................................................................
za zriaďovateľa
Vypracovali:
Mgr. Miloš Marko - riaditeľ školy
Mgr. Anna Kmeťová - zást. riaditeľa pre ZŠ
PhDr. Ján Martanovič - zást. riaditeľa pre ZŠ
p. Daniela Danielovitsová - zást. riaditeľa pre MŠ
Mgr. Mária Zrubcová - predseda RŠ
Mgr. Zuzana Vargová - výchovný poradca
p. Jana Šišková - ekonóm
p. Anna Slezáková - personalista
Východiská a
podklady:
Správa je vypracovaná v zmysle:
1. Vyhlášky Ministerstva školstva SR č. 9/2006 Z. z. zo 16. 12.2005 o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení.
2. Metodické usmernenie MŠ SR č. 10/2006-R k vyhláške MŠ SR č. 9/2006 Z. z.
3. Koncepcia školy na roky 2004 - 2009
4. Plán práce školy ZŠ s MŠ P. Horova 16 na školský rok 2005/2006.
5. Vyhodnotenia plnenia plánov práce jednotlivých metodických združení a predmetových komisií.
6. Informácie o činnosti Rady školy pri ZŠ s MŠ P. Horova 16
7.
Hodnotenia zrealizovaných projektových
činností
S p r
á v a
o výsledkoch a
podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti
ZŠ s MŠ P. Horova 16, 841 07 Bratislava
za školský rok 2005/2006.
I.
a) Základné
identifikačné údaje o škole:
1. Názov školy: ZŠ s MŠ P. Horova |
2. Adresa školy: P. Horova 16, 841 07 Bratislava |
3. telefónne číslo: ZŠ 02 / 64 53 84 63, MŠ 64 77 84 04 faxové číslo: 02 / 64 77 90 56 |
4. Internetová adresa:
www.zshorovaba.edu.sk
e-mailová adresa: skolahorova@stonline.sk |
5. Zriaďovateľ: Mestská časť Bratislava - Devínska Nová Ves, Novoveská 17/A, 843 10 Bratislava |
6. Vedúci
zamestnanci školy:
Meno a
priezvisko |
Funkcie |
Mgr. Miloš Marko |
riaditeľ školy |
PhDr. Ján Martanovič |
zástupca riaditeľa školy pre ZŠ |
Mgr. Anna Kmeťová |
zástupca riaditeľa školy pre ZŠ |
p. Daniela Danielovitsová |
zástupca riaditeľa školy pre MŠ |
p. Katarína Šikulová |
vedúca vychovávateľka ŠKD |
p. Alžbeta Michajlovová |
vedúca ŠKaŠJ pre ZŠ |
p. Mária Bieliková |
vedúca ŠKaŠJ pre MŠ |
7. Údaje o rade školy a iných
poradných orgánoch školy:
7.1) Údaje o rade školy:
Rada školy pri ZŠ s MŠ P. Horova 16, Bratislava bola ustanovená v zmysle § 24 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov po voľbách dňa 25.05.04 Funkčné obdobie začalo dňom 10.08.2004 na obdobie 4 rokov.
Členovia rady
školy:
P.č. |
Meno a priezvisko |
Funkcia |
Zvolený /delegovaný/
za |
1. |
Mgr. Mária
Zrubcová |
predseda |
za pedagogických zamestnancov |
2. |
p. Oto Gregor |
podpredseda |
za občianske zdr. HOROV |
3. |
p. Jarmila Kirinovičová |
tajomník |
za rodičov ZŠ |
4. |
p. Alžbeta Michajlovová |
člen |
za nepedagogických zamestnancov |
5. |
p. Zuzana Botanová |
člen |
za pedagogických zamestnancov |
6. |
p. Božena Kotrbčíková |
člen |
za rodičov MŠ |
7. |
p. Katarína Šikulová |
člen |
za rodičov ZŠ |
8. |
p. Jozef Molnár |
člen |
delegovaný za zriaďovateľa |
9. |
RNDr. Ladislav Šimon |
člen |
delegovaný za zriaďovateľa |
10. |
Ing. Peter Zukal |
člen |
delegovaný za zriaďovateľa |
11. |
p. Dáša Buhumelová |
člen |
za rodičov ZŠ |
Stručná informácia
o činnosti rady školy za školský rok 2005/2006:
Počet zasadnutí : 4
- vyjadrovanie sa k materiálom zabezpečujúcich prevádzku školy a výchovno – vzdelávacieho procesu v zmysle zákona o štátnej správe v školstve, v súlade zo Štatútom Rady školy
- stanovenie priorít na opravy školských budov na rok 2005-2006
- stanovisko k optimálnym prenájmom budov školy
- riešenie aktuálnych problémov a potrieb, ktoré priebežne plynuli z prevádzky školy
7.2) Údaje
o predmetových komisiách a metodických združeniach - poradných
orgánoch riaditeľa školy:
Na ZŠ pracovali následovné orgány:
a/ slovenský jazyk – dejepis ved. Mgr. Balajová Zuzana
b/ matematika – fyzika – informatika ved. Mgr. Ochodková Eva
c/ občianská – etická – náboženská výchova ved. Mgr. Zrubcová Mária
d/ chémia – prírodopis – zemepis ved. Mgr. Kralovičová Ivana
e/ hudobná – výtvarná výchova ved. Mgr. Bauerová Jaroslava
f/ anglický – nemecký jazyk ved. Mgr. Fusková Eva
g/ telesná – technická výchova ved. Mgr. Predinská Jana
a výchovy k manželstvu a rodičovstvu ved. Mgr. Zrubcová Mária
Pedagogická rada je najvyšším výkonným orgánom školy, ktorá zasadá min. 5 krát za šk. rok, prípadne ju zvoláva riaditeľ školy podľa potreby.
Metodické združenia /MZ/ a predmetové komisie /PK/ sú orgánmi metodickými, ale taktiež článkom riadiacej štruktúry školy. Vedúci MZ a PK tvorili širšie vedenie školy. Vedenie školy prerozdelovalo právomoci na jednotlivých vedúcich, rešpektovalo uznesenia a v rámci možností vytváralo priaznivé podmienky pre činnosť MZ a PK.
Jednotlivé poradné orgány zasadali podľa schválených plánov činnosti. Riešili otázky vzdelávacích a výchovných problémov, organizovali vedomostné olympiády, súťaže, exkurzie. Zabezpečovali výsledky, napomáhali odbornému vzdelávaniu učiteľov, prichádzali s námetmi pre zlepšenie práce školy a spolupráce s rodičmi.
b) Údaje
o žiakoch školy za školský rok 2005/2006
Základná škola
Ročník |
Stav k 15. 9. 2005 |
Stav k 31. 8. 2006 |
||||||||
Počet tried |
Počet žiakov |
Z toho Integro-vaných |
Počet odd. ŠKD |
Počet žiakov v
ŠKD |
Počet tried |
Počet žiakov |
Z toho Integro-vaných |
Počet odd. ŠKD |
Počet žiakov v
ŠKD |
|
1. |
2 |
29 |
0 |
1 |
28 |
2 |
28 |
0 |
1 |
28 |
2. |
2 |
33 |
0 |
1 |
25 |
2 |
34 |
0 |
1 |
26 |
3 |
1 |
27 |
0 |
1 |
23 |
1 |
28 |
0 |
1 |
23 |
4. |
2 |
37 |
0 |
2 |
37 |
0 |
||||
5. |
2 |
31 |
0 |
|
|
2 |
28 |
0 |
|
|
6. |
2 |
47 |
0 |
|
|
2 |
47 |
0 |
|
|
7. |
3 |
65 |
0 |
|
|
3 |
65 |
0 |
|
|
8. |
2 |
64 |
0 |
|
|
2 |
62 |
0 |
|
|
9. |
3 |
84 |
0 |
|
|
3 |
82 |
0 |
|
|
Spolu |
19 |
417 |
0 |
3 |
76 |
19 |
411 |
0 |
3 |
77 |
Materská škola
Stav detí k 15.09. 2005
|
Počet detí |
Z
nich |
||||
tieda |
celkom |
Ø na triedu |
do 3 r. |
5 roč. |
ŠVVP |
OŠD |
1 |
22 |
22 |
4 |
– |
– |
– |
2 |
25 |
24 |
3 |
– |
– |
– |
3 |
26 |
26 |
– |
14 |
– |
2 |
4 |
30 |
28 |
– |
24 |
– |
4 |
spolu |
103 |
100 |
7 |
38 |
– |
6 |
Stav detí k 31.08. 2006
|
Počet detí |
Z
nich |
||||
tieda |
celkom |
Ø na triedu |
do 3 r. |
5 roč. |
ŠVVP |
OŠD |
1 |
22 |
22 |
– |
– |
– |
– |
2 |
25 |
24 |
2 |
– |
– |
– |
3 |
28 |
28 |
– |
14 |
– |
2 |
4 |
28 |
28 |
– |
24 |
– |
4 |
spolu |
103 |
102 |
2 |
38 |
– |
6 |
Počet
detí MŠ:
Zostávajúcich detí
z min. šk. roka |
71 |
Prijatých do MŠ |
32 |
Neprijatých do MŠ |
– |
Odchádzajúcich do
ZŠ |
34 |
Odložená školská
dochádzka |
4 |
Počet
detí MŠ mimo regiónu MČ:
Počet
detí |
Spolu |
||
MČ
Lamač |
Karlova
Ves |
Dúbravka |
|
1 |
– |
5 |
6 |
Dochádzka
detí MŠ:
mesiac |
1.
trieda |
2.
trieda |
3.
trieda |
4.
trieda |
Ø
dochádzka |
Ø
v % |
september |
22 |
19 |
21 |
18 |
78 |
80 |
október |
22 |
18 |
21 |
22 |
81 |
83 |
november |
22 |
17 |
22 |
20 |
79 |
81 |
december |
21 |
16 |
24 |
17 |
76 |
78 |
január |
23 |
12 |
22 |
19 |
74 |
76 |
február |
23 |
12 |
18 |
20 |
83 |
85 |
marec |
23 |
18 |
23 |
21 |
83 |
85 |
apríl |
24 |
18 |
22 |
23 |
85 |
88 |
máj |
24 |
19 |
19 |
22 |
82 |
84 |
jún |
16 |
17 |
18 |
24 |
73 |
75 |
júl |
– |
21 |
– |
24 |
44 |
45 |
spolu |
220 |
187 |
212 |
230 |
838 |
860 |
c)Údaje o počte
zapísaných žiakov do 1. ročníka, údaje o počtoch a úspešnosti žiakov
na prijímacích skúškach a ich následnom prijatí na štúdium na stredné
školy
c1) Údaje
o počte zapísaných žiakov do 1. ročníka ZŠ
POČET
ŽIAKOV |
Z CELKOVÉHO POČTU ZAPÍSANÝCH |
POČET TRIED |
||
SPOLU |
DIEVČATÁ počet / % |
ODKLADY počet / % |
NEZAŠKOLENÍ V MŠ počet / % |
SAMOSTATNÉ ( SPOJENÉ ) |
54 |
44,5 |
20,4 |
1,85 |
2 |
c2) Údaje o prijatých žiakoch na
štúdium na stredné školy
c.2.1 žiaci 9. ročníka
Počet žiakov 9. roč. |
Prehľad o počte žiakov 9. ročníka
prijatých na jednotlivé druhy SŠ
|
|||||||||
Gymnáziá |
Stredné odborné školy* |
SOU-4. ročné |
SOU-3. ročné |
OU-2.ročné |
||||||
82 |
Prihlás. |
Prijatí |
Prihlás. |
Prijatí |
Prihlás. |
Prijatí |
Prihlás. |
Prijatí |
Prihlás. |
Prijatí |
51 |
25 |
100 |
49 |
5 |
2 |
16 |
6 |
- |
- |
c. 2.2. žiaci 4. ročníka
Počet žiakov 4. roč. |
Prehľad o počte žiakov 4. ročníka prijatých na 8 - ročné gymnáziá a iné školy |
|||||
osemročné gymnáziá |
Na iné školy
|
|||||
37 |
Prihlásení |
Úspešní |
Prijatí |
Prihlásení |
Úspešní |
Prijatí |
6 |
4 |
1 |
- |
- |
- |
c. 2.3. žiaci
nižších ročníkov II. stupňa ZŠ prijatí na SŠ
Ročník |
Počet
žiakov prijatých
na SŠ |
Stredná
škola, na ktorú bol žiak prijatý |
8. ročník |
2 |
Gym. L. Sáru – biling. – 1 žiak; SOU – 1 žiak |
7. ročník |
1 |
SOU – 1 žiak |
6. ročník |
- |
|
5. ročník |
- |
|
c.2.4 iné skutočnosti – analýza prijatia žiakov na
SŠ
V školskom roku 2005/2006 bolo prijatých na
gymnáziá 22 žiakov. Je to približne rovnaký počet ako v školskom roku
2004/2005, pretože v tom roku bol vyšší počet žiakov v 9.
triedach a prijali 25 žiakov na
gymnáziá. Postupne vzrastá počet žiakov prijatých na SOŠ s maturitou
a sú prijímaní žiaci so slabším prospechom /viac trojok i štvorky/.
Do konca so slabým prospechom,
dostatočný, viac trojok – boli prijatí žiaci aj na gymnázia – súkromné
i cirkevné.
V posledných dvoch rokoch sme mali
prijatých na osemročné gymnáziá menej žiakov, ale aj menej sa hlásilo t.j.20%.
Na osemročné gymnáziá sa hlásili iba žiaci s výborným prospechom /až na 1
prípad/, prijatý bol 1 žiak s výborným prospechom.
Na SOU J. Jonáša v DNV bolo prijatých
v 2005/2006: 2 žiaci – 3. ročný učebný odbor, v roku 2004/2005 4
žiaci – 2 maturitný odbor, 2 učebný odbor.
Kurz na získanie
vzdelania poskytovaného základnou školou
Počet žiakov: 1
d) Údaje
o počte prijatých žiakov do prvého ročníka strednej školy; údaje
o počtoch a úspešnosti uchádzača na prijatie
d.1 Údaje
o prijímacom konaní na štúdium na stredné školy a počte prijatých žiakov
do 1. ročníka strednej školy
Do ročníka |
Počet prihlásených žiakov |
Počet žiakov, ktorí konali prijímaciu
skúšku |
Počet úspešných žiakov v prijímacom
konaní |
Počet prijatých žiakov |
Z toho bez prijímacej skúšky |
prímy |
6 |
6 |
4 |
1 |
- |
1.ročníka
SŠ |
82 |
21 |
19 |
82 |
61 |
e) Údaje
o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov podľa poskytovaného
stupňa vzdelania v školskom roku 2005/2006
Klasifikácia školy
školský rok 2005/2006 II. Polrok |
||||||||||
Ročník |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
Spolu |
Počty žiakov |
||||||||||
Počet
tried v ročníku |
2 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
3 |
18 |
Počet
chlapcov |
18 |
20 |
12 |
22 |
12 |
22 |
35 |
26 |
49 |
216 |
Počet
dievčat |
10 |
14 |
16 |
15 |
17 |
25 |
30 |
36 |
33 |
196 |
Počet
žiakov v ročníku |
28 |
34 |
28 |
37 |
29 |
47 |
65 |
62 |
82 |
412 |
Študijné výsledky |
||||||||||
Prospeli |
27 |
34 |
28 |
36 |
29 |
47 |
65 |
60 |
81 |
408 |
Výborní
žiaci /priemer 1,00/ |
13 |
16 |
7 |
11 |
5 |
7 |
9 |
3 |
8 |
79 |
Zaostávajúci
žiaci /4+5/ |
|
1 |
|
2 |
2 |
8 |
15 |
22 |
21 |
71 |
Neprospeli
z 1 a 2 predmetov |
1 |
|
|
1 |
|
|
|
1 |
1 |
4 |
Neprospeli
z viac predmetov |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
1 |
Neprospeli spolu |
|
|
|
1 |
|
|
|
2 |
1 |
4 |
Neklasifikovaní |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Neklasifikovaní
z predmetu |
|
|
|
|
|
|
3 |
2 |
|
5 |
Celkový
študijný priemer |
|
1,41 |
1,48 |
1,77 |
1,93 |
2,27 |
2,16 |
2,53 |
2,07 |
1,95 |
Výchovné opatrenia |
||||||||||
Pochvala
triednym |
5 |
7 |
9 |
19 |
7 |
2 |
7 |
28 |
9 |
93 |
Pochvala
riaditeľ |
1 |
3 |
1 |
1 |
3 |
4 |
4 |
2 |
4 |
23 |
Knižná
odmena |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
6 |
22 |
Spolu |
8 |
12 |
11 |
22 |
12 |
8 |
14 |
32 |
19 |
138 |
Napomenutie
triednym |
|
2 |
|
|
1 |
2 |
4 |
3 |
5 |
17 |
Pokarhanie
triednym |
|
|
|
|
2 |
3 |
3 |
7 |
5 |
20 |
Pokarhanie
riaditeľ |
|
|
|
3 |
1 |
1 |
5 |
4 |
4 |
18 |
Spolu |
|
2 |
|
3 |
4 |
6 |
12 |
14 |
14 |
55 |
Znížené
známky zo správania |
||||||||||
Stupeň
2 |
|
|
|
|
|
1 |
5 |
2 |
1 |
9 |
Stupeň
3 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
3 |
Stupeň
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spolu |
|
|
|
|
|
1 |
5 |
5 |
1 |
12 |
Dochádzka |
||||||||||
Ospravedlnené
hod. |
2069 |
1789 |
1008 |
1768 |
936 |
2646 |
4562 |
4385 |
6741 |
25904 |
Neospravedlnené
hod. |
|
|
|
|
|
15 |
39 |
569 |
37 |
660 |
Ospravedlnené
na žiaka |
73,89 |
52,62 |
36,00 |
47,78 |
32,28 |
56,30 |
70,18 |
70,73 |
82,21 |
62,87 |
Neospravedlnené
hod. na žiaka |
|
|
|
|
|
0,32 |
0,6 |
9,18 |
0,45 |
1,6 |
e.1.)
I. stupeň základnej školy
Hodnotenie žiakov 1. ročníka
Počet žiakov 1. ročníka |
Počet žiakov, ktorí dosiahli -veľmi dobré výsledky - |
Počet žiakov, ktorí dosiahli - dobré výsledky - |
Počet žiakov, ktorí dosiahli - slabé výsledky - |
|
1. A |
|
5 |
7 |
1 |
1. B |
|
9 |
6 |
0 |
Žiaci I. ročníka boli hodnotení slovne, okrem jedného žiaka všetci zvládli učivo a postúpili do 2. ročníka.
Hodnotenie žiakov 2. ročníka
podľa UP s roz. vyuč. CJ v 1. – 4. ročníku ZŠ
Hodnotenie žiakov 3. - 4.
ročníka podľa UP s roz. vyuč. CJ v 3. – 9. ročníku ZŠ
Ročník |
Trieda |
Priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa tried |
||||||
SjaL |
Cj |
M |
Prvouka |
Vlastiveda |
Prírodoveda |
Ø
triedy |
||
2. |
2.A |
1,81 |
1,44 |
1,25 |
1,19 |
|
|
1,45 |
2.B |
1,58 |
1,35 |
1,29 |
1,29 |
|
|
1,37 |
|
3. |
3.A |
1,78 |
1,42 |
1,75 |
|
1,14 |
1,35 |
1,48 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
4.A |
2,25 |
2,1 |
1,9 |
|
1,5 |
1,70 |
1,89 |
4.B |
1,76 |
1,7 |
1,76 |
|
1,64 |
1,47 |
1,66 |
|
Ø jedn. predmet |
|
1,83 |
1,6 |
1,59 |
1,24 |
1,42 |
1,50 |
1,54 |
Osobitný spôsob povinnej
školskej dochádzky /štúdium v zahraničí – 1 žiak/.
e.2. II. stupeň základnej školy
Roč. |
Tr. |
Priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa tried |
|||||||||||||||
SjaL |
Cj1 |
Cj2 |
D |
Z |
Ov |
M |
F |
Ch |
P |
Špp |
Vv |
Hv |
Tv |
Nv/Ev |
Ø
triedy |
||
5. |
5.A |
1,88 |
1,64 |
|
1,52 |
1,70 |
|
1,64 |
|
|
1,64 |
|
1,00 |
1,05 |
1,00 |
|
1,67 |
5.B |
2,4 |
2,50 |
|
1,80 |
2,1 |
|
2,50 |
|
|
1,90 |
1,00 |
1,00 |
1,20 |
1,00 |
|
2,20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
6.A |
1,91 |
1,80 |
|
1,94 |
1,84 |
|
2,03 |
1,63 |
|
1,65 |
|
1,16 |
1,00 |
1,07 |
|
1,84 |
6.B |
2,6 |
2,80 |
|
2,20 |
2,07 |
|
2,73 |
2,26 |
|
2,00 |
1,00 |
1,40 |
1,00 |
1,00 |
|
2,37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
7.A |
2,00 |
1,80 |
2,25 |
1,9 |
2,00 |
|
2,05 |
1,9 |
|
1,50 |
|
1,35 |
1,30 |
1,26 |
|
1,87 |
7.B |
2,28 |
2,40 |
|
2,28 |
1,82 |
|
2,36 |
2,4 |
|
2,16 |
|
1,32 |
1,40 |
1,16 |
|
2,25 |
|
7.C |
2,6 |
2,90 |
|
2,65 |
2,90 |
|
3,05 |
2,65 |
|
2,00 |
|
1,55 |
1,90 |
1,12 |
|
2,36 |
|
8. |
8.A |
2,39 |
2,33 |
|
1,79 |
2,64 |
1,12 |
2,88 |
2,5 |
2,48 |
1,85 |
|
1,39 |
2,48 |
1,30 |
|
2,36 |
8.B |
2,8 |
2,40 |
|
2,30 |
2,80 |
1,50 |
3,00 |
2,5 |
2,6 |
2,00 |
|
2,00 |
1,20 |
1,40 |
|
2,70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
9.A |
2,54 |
2,26 |
|
1,88 |
2,38 |
1,11 |
2,65 |
1,85 |
2,38 |
2,12 |
|
1,00 |
1,03 |
1,12 |
|
2,18 |
9.B |
1,92 |
2,11 |
|
2,03 |
2,18 |
1,00 |
2,29 |
1,55 |
1,88 |
1,29 |
|
1,29 |
1,00 |
1,09 |
|
1,90 |
|
9.C |
2,51 |
2,41 |
|
2,06 |
2,10 |
1,00 |
2,34 |
2,06 |
2,20 |
1,51 |
|
1,38 |
1,00 |
1,03 |
|
2,14 |
|
Ø
jedn. predmet. |
2,32 |
2,27 |
2,25 |
2,02 |
2,21 |
1,14 |
2,46 |
2,13 |
2,30 |
1,80 |
1,00 |
1,32 |
1,29 |
1,12 |
|
2,15 |
Osobitný spôsob povinnej školskej dochádzky /štúdium v zahraničí – 2 žiaci/.
Na druhom stupni
predmety Tchv, Ov /6.,7. roč./ sa neklasifikujú. V 7. ročníku máme ako
rozširujúci predmet – informatiku – bez klasifikácie.
e 3.) Výsledky externých meraní – Monitor 9
Trieda |
Počet
žiakov |
Z
otho písalo |
M
Ø poč.bod. v SR |
M
Ø poč.bod. triedy |
M
Ø v % v SR |
M
Ø v % triedy |
Sj
Ø poč.bod. v SR |
Sj
Ø poč.bod. triedy |
Sj
Ø v % v SR |
Sj
Ø v % triedy |
9.A. |
26 |
26 |
|
19,26 |
|
69,23 |
|
22,61 |
|
75,38 |
9.B |
27 |
27 |
|
20,92 |
|
69,75 |
|
26 |
|
86,66 |
9.C. |
29 |
29 |
|
19,19 |
|
63,9 |
|
23,68 |
|
78,96 |
9.D. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Celkom |
82 |
82 |
18,4 |
19,78 |
65,9 |
65,96 |
24,4 |
24,09 |
81,2 |
80,33 |
Najlepší žiaci v Monitore 9:
1. Patrik Lovas M – 76,7% Sj - 100%
2. Tomáš Hrušovský M – 86,7 % Sj - 100%
3. Andrej Gulyáš M – 93,3 % Sj – 96,7%
4. Martin Vincenc M – 93,3% Sj – 96,7%
f) Zoznam
uplatňovaných učebných plánov
v šk. roku 2005/2006 ( §2 ods.1 písm. f)
Trieda |
Uplatňované učebné plány |
5.A |
UP s roz. vyuč. CJ
v 3.- 9.roč. |
5.B |
UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9.roč.. |
6.A |
UP s roz. vyuč. CJ
v 3.- 9.roč. |
6.B |
UP s roz. vyuč. CJ
v 3.- 9.roč. |
7.A |
UP s roz. vyuč. CJ
v 3.- 9.roč. |
7.B |
UP variant 2 |
7.C |
UP variant 2 |
8.A |
UP variant 2 |
8.B |
UP variant 2 |
9.A |
UP variant 2 |
9.B |
UP variant 2 |
9.C |
UP variant 2 |
I. stupeň - ZŠ II. Stupeň - ZŠ
Trieda |
Uplatňované
učebné plány |
1.A |
UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč. |
1.B |
UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč. |
2.A |
UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč. |
2.B |
UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč. |
3.A |
UP s rozš. vyuč. CJ v 3.- 9.roč. |
4.A |
UP s rozš. vyuč. CJ v 3.- 9.roč. |
4.B |
UP s rozš. vyuč. CJ v 3.- 9.roč. |
|
|
g) Údaje
o fyzickom počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu
pedagogických zamestnancov školy ku dňu koncoročnej kvalifikácie
Základná
škola + MŠ |
Počet |
Školský
klub detí |
Počet |
Stredná
škola |
Počet |
zamestnanci ZŠ s MŠ |
59 |
zamestnanci ŠKD |
3 |
zamestnanci SŠ |
|
Z toho PZ* |
37 |
Z toho PZ |
3 |
Z toho PZ |
|
Z počtu PZ |
|
Z počtu PZ |
|
Z počtu PZ |
|
- kvalifikovaní |
35 |
- kvalifikovaní |
3 |
- kvalifikovaní |
|
- nekvalifikovaní |
2 |
- nekvalifikovaní |
|
- nekvalifikovaní |
|
- dopĺňajú si vzdelanie |
1 |
- dopĺňajú si vzdelanie |
|
- dopĺňajú si vzdelanie |
|
Z toho NZ** |
22 |
Z toho NZ |
|
Z toho NZ |
|
Z počtu NZ |
|
Z počtu NZ |
|
Z počtu NZ |
|
- školský psychológ*** |
|
- upratovačky |
|
- upratovačky |
|
- špeciálny pedagóg |
|
|
|
|
|
- upratovačky |
9 |
Školské kuchyne a jed. |
8 |
|
|
- ostatní |
5 |
zamestnanci -spolu |
11 |
|
|
Spolu počet zamestnancovZŠ + ŠKD + ( MŠ ) + ŠKaŠJ |
70 |
||||
Z celkového počtuzamestnancov školy počet PZ |
40 |
Vysvetlivky: PZ* – pedagogickí
zamestnanci, NZ** – nepedagogickí
zamestnanci
Špeciálny pedagóg*** - ak je platený podľa
osobitnej tabuľky (nie pedagogickej)
+ uvádza sa ak je základná škola
s materskou školou
Z toho počet zamestnancov MŠ a plnenie
kvalifikačných predpokladov pedagogických
zamestnancov k júnu
2006
Základná škola |
Počet |
ŠJ |
Počet |
Zamestnanci MŠ spolu |
11 |
Zamestnanci ŠJ spolu |
3 |
Z toho PP |
8 |
|
|
-kvalifikovaní |
8 |
|
|
-nekvalifikovaní |
– |
|
|
-doplňujúci si vzdel. |
– |
|
|
Z toho NP |
|
|
|
Z počtu NP |
|
|
|
-škol. psychológ |
– |
|
|
-špeciálny pedagóg |
– |
|
|
-upratovačky |
3 |
|
|
Spolu počet zamestnancov MŠ a ŠJ |
14 |
||
Z celkového počtu zamestnancov MŠ, počet PP |
8 |
g 1) Zoznam učiteľov a ich aprobácia (možno použiť tabuľku z Identifikačných údajov o škole)
Aprobácie |
||
|
I.
stupeň |
|
|
Priezvisko
/ meno |
|
1 |
Raučinová
Renáta |
1.-4. |
2 |
Jančiarová
Ingrid |
1.-4. |
3 |
Jahodníková
Lýdia |
1.-4. |
4 |
Mullerová
Katarína |
1.-4. |
5 |
Mrážiková
Viera |
1.-4. |
6 |
Vladárová
Erika |
1.-4. |
7 |
Zuborová
Terézia |
1.-4./výnimka/ |
8 |
Horváthová
Svetlana |
1.-4. |
|
|
|
|
II.
stupeň |
|
|
Priezvisko
/ meno |
|
1 |
Marko
Miloš |
Z,
Rj, Ev |
2 |
Kmeťová
Anna |
Ch,
M |
3 |
Martanovič
Ján |
Z,
M |
4 |
Balajová
Zdena |
Sj,
Ov |
5 |
Bátovská
Helena |
Sj,D |
6 |
Bauerová
Jaroslava |
Vv,
Rj, Ev |
7 |
Brunovská
Ružena |
D,
Rj |
8 |
Beracka
Ján |
Tv
tréner |
9 |
Baran
Daniel |
Nj,
Sj |
10 |
Jirovská
Helena |
Sj,
Ov |
11 |
Holovčáková
Jana |
nekvalifikovaná
- študent pedagogickej fakulty |
12 |
Lackovičová
Magdaléna |
Aj |
13 |
Fusková
Eva |
nekvalifikovaná
– dopĺňa si vzdelanie |
14 |
Ochodková
Eva |
M,
Ov |
15 |
Piatriková
Zora |
Ch,
Pr |
16 |
Predinská
Jana |
Z,
Tv |
17 |
Repová
Eva |
M,
Pr |
18 |
Kralovičová
Ivana |
Tv,
Pr |
19 |
Syneková
Mária |
F,
Nv |
20 |
Straková
Emília |
M,
Pr |
21 |
Vargová
Zuzana |
Sj,
D |
22 |
Zrubcová
Mária |
Ev,
všeobecnovzdelávacie predmety, pedagog. a vych. |
|
|
|
|
ŠKD |
|
|
Priezvisko
/ meno |
|
1 |
Šikulová
Katarína |
vychovávateľstvo
|
2 |
Porubčanová
Oľga |
vychovávateľstvo
|
3 |
Szabóová
Zuzana |
vychovávateľstvo
|
|
|
|
|
MŠ
J. Smreka |
|
|
Priezvisko
/ meno |
|
1 |
Danielovičová
Daniela |
vychovávateľstvo
|
2 |
Bottanová
Zuzana |
vychovávateľstvo
|
3 |
Vinceková
Mária |
vychovávateľstvo
|
4 |
Oravcová
Ľubica |
vychovávateľstvo
|
5 |
Stanková
Gabriela |
vychovávateľstvo
|
6 |
Brnová
Marta |
vychovávateľstvo
|
7 |
Klačanská
Janetta |
vychovávateľstvo
|
8 |
Ondriašová
Mária |
vychovávateľstvo
|
g 2) Odbornosť vyučovania podľa jednotlivých predmetov v školskom
roku 2005/2006 - ZŠ
Predmet |
Počet
učiteľov neodborne vyučujúcich daný predmet |
Anglický jazyk |
5 |
Technická výchova |
9 |
Hudobná výchova |
5 |
Občianska výchova |
1 |
Výtvarná výchova |
1 |
Fyzika |
1 |
Nemecký jazyk |
1 |
Telesná výchova |
1 |
Odbornosť
vyučovania v šk. r. 2005/2006 -MŠ
|
15.09.2005 |
31.08.2006 |
Celkový počet
pedagógov |
8 |
8 |
Počet odborne
vyučujúcich |
8 |
8 |
Počet učiteľov
neodborne vyuč. |
– |
– |
h) Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických
zamestnancov základnej školy
Forma
vzdelávania |
Počet
vzdelávaných |
Priebeh vzdelávania/počet |
||
ukončilo |
pokračuje |
začalo |
||
doplnkové - CJ |
1 |
|
1 |
|
študent |
1 |
|
1 |
|
funkčné štúdium |
1 |
1 |
|
|
školenia MPC |
1 |
1 |
|
|
doplnkové vzdelávania IKT |
30 |
30 |
|
|
Údaje o ďalšom vzdelávaní
pedagogických zamestnancov materskej školy
Forma vzdelávania |
Počet
vzdelávaných |
Priebeh vzdelávania/počet |
||
ukončilo |
pokračuje |
začalo |
||
MPC- BA
právne minium |
1 |
|
1 |
|
Školská
zrelosť |
1 |
1 |
|
|
Diagnostika
a ind. plány |
1 |
1 |
|
|
Tanečná
rytmiky |
1 |
|
1 |
|
Problémové
deti |
1 |
1 |
|
|
Práca
s met. prír. „Krok za
krokom“ |
1 |
1 |
|
|
Využitie
PC v MŠ |
1 |
1 |
|
|
Projekty v podmienkach MŠ |
1 |
1 |
|
|
i) Údaje
o aktivitách a prezentácii ZŠ na verejnosti
Údaje
o aktivitách organizovaných
školou |
Údaje
o aktivitách, do kt. sa škola zapojila |
Jesenné tvorivé dielne |
Vyčistíme si Devínsku |
Veľkonočné tvorivé dielne |
Deň Zeme |
Deň otvorených dverí |
Deň narcisov |
Zimná akadémia detí z Podhorského |
Deň boja proti fajčeniu |
Akadémia ku Dňu matiek |
Účasť na festivale ľud. piesní v rámci DNV |
Koncoročná slávnostná akadémia |
Beh jari v DNV |
Týždeň úsmevov – protidrogový program |
Slávnostné otvorenie učebne demokracie |
Návšteva klubu dôchodcov |
Vystúpenia pre Klub dôchodcov |
Organizovanie Škôl v prírode |
Vystúpenia detí pri význam. príl. v DNV |
Organizovanie exkurzií a výletov |
|
Školy
v prírode
Lyžiarský výcvik pre žiakov 7. ročníka v dvoch termínoch
1. 07.01. – 14.01.06 v Liptovskej Osade v spol. so SOU strojárskym J. Jonáša DNV
2. 14.01. – 21.01.06 v Liptovskej Osade, výcviku sa zúčastnilo 46
žiakov.
Plavecký výcvik
V priebehu septembra a októbra 2005 absolvovalo výcvik v bazéne 32 žiakov z 3. a 4. ročníka ZŠ
Exkurzie – ich organizovanie významne prispievali k zlepšeniu a rozšíreniu poznatkov najmä zo slovenského jazyka, histórie, zemepisu a prírodopisu. Zúčastnilo sa na nich 520 žiakov. K najzaujímavejším patrili:
- múzeum Ľ. Štúra v Modre
- Arborétum v Tesárskych Mlyňanoch
- návšteva Vyššieho územného celku v Bratislave
- NR
- Slovenské národné múzeum
- hrad Devín, Červený Kameň,
- Dopravné múzeum
Zaujímavé boli návštevy vo Viedni, Hainburgu, Grosskrute, Carnunturne, účasť 140 žiakov. K pravidelným akciám patria tiež návštevy kultúrnych podujatí – balet Labutie jazero, Luskáčik, koncerty v slov. filharmónii, Bienále ilustrácii, besedy so spisovateľmi, návšteva bábkového divadla účasť 163 žiakov.
Vzájomne prospešné sú naše stretnutia s deťmi z detského domova v Pečeňadoch pri Piešťanoch i stretnutia so staršími občanmi z klubu dôchodcov v Devínskej Novej Vsi na pôde školy a v klube.
K relaxácii i poznaniu prispievajú výlety jednotlivých tried na konci školského roka za krásami Slovenska. Každoročne sa organizuje pravidelný pobyt detí z MŠ a ZŠ pri mori v Chorvátsku vždy v septembri pre 40 účastníkov.
Spolupráca školy:
Úlohou školy je okrem vzdelávania a výchovy aj úzky kontakt s rodičmi a rôznymi inštitúciami. Rôzne formy spolupráce sú súčasťou projektu „Otvorená škola“. V spolupráci s DAPHNE /centrum ekológie/ sme sa podielali na projekte „Komunikácia v obciach Dolného Pomoravia“. Zorganizovali sa prednášky pre žiakov k problematike vody, stromov, vychádzky do Dendroparku i do Nivy Moravy.
S organizáciou Matice Slovenskej sa uskutočnili besedy k výročiam, žiaci pripravili kultúrny program pri pamätníku M. R. Štefánika, vedieme detský folklórny súbor Matičiarik.
S Istracentrom pripravujeme besedy, zapájame žiakov do výtvarných a literárnych súťaží. V priestoroch spoločenskej sály sme zorganizovali dve kultúrne akadémie pre žiakov i občanov. Dobrá je spolupráca s Miestnou knižnicou a to nielen návštevami žiakov v knižnici, ale aj účasťou na besedách so spisovateľmi a podporou vlastnej literárnej tvorivosti. Zlepšila sa spolupráca s DNV Šport pri vytváraní podmienok na rozvoj telesnej kultúry detí. Plné využívanie športoviska v areáli školy do 15.00 hod. je bezplatné, škola poskytuje vlastné priestory /telocvične, šatne/ deťom z obce i rodičom zo sídliska. Dobrá je spolupráca s Radou rodičov i občianskym združením HOROV. Škola napomáha pri organizovaní spoločenských akcií pre rodičov a obyvateľov sídliska. Úspešné boli akcie Ples rodičov, Deň otcov, Tvorivé dielne jarné, jesenné aj veľkonočné. Rada rodičov i občianske združenie napomáha pri riešení výchovných problémov, pomáhajú nákupom učebných pomôcok, financovaní opráv, maľovaní tried.
Podujatia, ktoré organizovala naša škola pre širšiu verejnosť, zlepšujú vzťahy a vzájomnú komunikáciu medzi žiakmi, rodičmi, učiteľmi. Pomáhajú rodičom spoznávať sa navzájom, umožňujú starším žiakom uplatňovať a rozvíjať svoje org. schopnosti, zlepšujú spoluprácu ZŠ s MŠ, máme možnosť na nich neformálnym spôsobom podávať inf. o škole a zároveň získať názory a postrehy rodičov, ich požiadavky a pripomienky, prípadne ich návrhy k zlepšeniu kvality školy.
Údaje
o aktivitách a prezentácii MŠ na verejnosti
Údaje o aktivitách organizovaných MŠ |
Údaje o aktivitách, do kt. sa MŠ zapojila |
Medulienka-
tanečný krúžok |
Vesmír
očami detí ( výtvarná súťaž ) |
Pohybové
hry detí |
Vyčistíme
si Devínsku |
Anglický
jazyk |
Deň Zeme |
Výt.
výchova |
Jarné
tradície ( Istracentrum ) |
Plavecký
výcvik- sauna |
Akadémia
ZŠ |
Korčuľovanie |
Festival
slov. nár. piesne |
Pravidelné
divadelné predstavenia |
Tvorivé dielne ZŠ |
Tvorivé
dielne: vianočné, veľkonočné |
|
Dni
otvorených dverí MŠ |
|
Športová
olympiáda |
|
Deň P.O. |
|
Deň matiek |
|
Deň otcov |
|
Rozprávková
sobota |
|
i1) Dosiahnuté výsledky v predmetových olympiádach a súťažiach
Názov súťaže, olympiády |
Umiestnenie - dosiahnuté výsledky |
Umiestnenie v medzinárodných súťažiach |
|||
regionálne kolo |
krajské kolo |
celoslovenské kolo |
názov súťaže |
umiestnenie |
|
chem. olymp. |
1. a 4. |
10. |
|
|
|
matem. olymp. |
3. |
|
|
|
|
pytagoriáda |
2.x3. miesto |
|
|
|
|
Nj olymp. |
2. |
|
|
|
|
Slávik Slovenska |
1. a 3. |
|
|
|
|
futbal ml. žiaci |
1. |
|
|
|
|
futbal st. žiaci |
3. |
|
|
|
|
atletika ch. |
2. |
|
|
|
|
atletika d. |
2. |
|
|
|
|
Jednota CUP - futbal |
1. |
1. |
8. |
|
|
Štúrov Zvolen |
1a 2.x 2. |
|
|
|
|
j) Údaje
o projektoch, do ktorých je ZŠ zapojená
Názov
projektu |
Termín
začatia realizácie projektu |
Termín
ukončenia realizácie projektu |
Výsledky |
Hraj sa spoznaj a chráň |
december 05 |
jún 06 |
splnené |
ENV komunikácia Dolného Pomoravia |
január 05 |
máj 06 |
splnené |
Otvorená samospráva |
september 05 |
jún 06 |
splnené |
Na planéte Život |
apríl 05 |
jún 06 |
splnené |
Klub PEACE PEER FEMINY |
apríl 05 |
november 06 |
splnené |
e - twinning |
február 06 |
pokračuje |
spolupráca so školami EU |
Správaj sa bezpečne |
september 04 |
pokračuje |
uvedomelejšie správanie žiakov |
Infovek |
september 04 |
pokračuje |
splnené |
Hraj sa, spoznaj a chráň
/ december 2005 – jún 2006/
ENV projekt, žiaci získali informácie o triedení odpadu a separovanom zbere, zakúpili koše na separ. zber, zbierajú bioodpad do kompostoviska, zakúpili laminovačku /pomocou korej si samostatne tvoria pomôcky/ k prírodovede/.
Environmentálna komunikácia v školách a obciach Dolného
Pomoravia
/ január 2005 – máj 2006/
ENV projekt zameraný na spoznávanie a ochranu prírody v okolí ramena Moravy. Škola v rámci projektu získala komposter na bioodpad a odpadkové koše na bioodpad.
Otvorená samospráva
/september 2005 – jún 2006/
Projekt v spolupráci s MČ DNV
- v rámci projektu sa u nás zriadila reprezentatívna klubová miestnosť, zakúpili sa rôzne prístroje – fotoaparát, PC, tlačiareň, video...
- utvorila sa spolupráca s rakúskou školou v Grosskrute, uskutočnilo sa niekoľko výmenných návštev, žiaci sa zúčastnili na zasadnutí miestnej samosprávy, uskutočnili sa besedy s poslancami, starostom, primátorom Ba, žiaci vytvorili fiktívne zasadnutie miestnej samosprávy. Práca na projekte zvyšuje u žiakov pocit zodpovednosti za veci verejné, žiaci získali inf. o fungovaní miestnej samosprávy.
Na planéte Život
/ apríl 2005 – jún 2006/
Odborné sústredenie členiek PEER skupiny na ZŠ a DD v Pečeňadoch
- projekt sa uskutočnil v rámci protidrogovej prevencie, prehĺbil spoluprácu našej školy s DD Pečeňady
Klub PEACE PEER FEMINY
/ apríl 2005 – november 2006/
- projekt z protidrogového fondu, zameraný na podporu činnosti klubu a pôsobenie vplyvu rovesníkov z PEER skupiny
e - twinning
/ priebežne/
- jazykový projekt, spolupráca s partnerskými školami v Poľsku, Dánsku a Maďarsku / písanie prostredníctvom e – mailu/
Správaj sa bezpečne
/ priebežne/
- beseda žiakov 5. ročníka s príslušníkom polície
Infovek
/ priebežne/
- zavádzanie IKT do vyuč., krúžky – práca s počítačom, informatika, internet
Ďalšie informácie
V rámci projektov sa uskutočnilo niekoľko vzájomných návštev našich žiakov a žiakov v Rakúsku, čo napomáha našim žiakom zdokonaľovať sa v nemeckom a anglickom jazyku. Okrem toho žiaci získavajú informácie o fungovaní miestnej samosprávy, o environmentálnej problematike, protidrogovej prevencii, dopravnej výchove, uskutočnili sa rôzne prednášky, besedy, vychádzky do prírody...
Zapájame sa do projektov, ktoré poskytujú žiakom skutočné skúsenosti zo života, učí ich samostatnosti a komunikatívnosti. Práca spojená s vypracovaním projektu je namáhaná a často nedocenená. Garant projektu schváli len malé percento z množstva prihlásených projektov. Napriek tomu, aj neschválený projekt nás môže inšpirovať a podmieniť k novým aktivitám.
Údaje
o projektoch, do ktorých je MŠ zapojená
p. č. |
Názov projektu |
Termín podania |
vypracoval |
Realizácia |
1 |
Škola podporujúca zdravie |
1996, 2004 |
Stanková, Zvarová |
priebežná |
k) Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole
V školskom roku 2005/2006 nebola na ZŠ s MŠ vykonaná komplexná inšpekcia.
l) Údaje
o priestorových a materiálnych podmienkach ZŠ
Materiálno –
technické podmienky
Pre svoju činnosť sme využívali 18 kmeňových učební:
učebňa chémie
fyziky
výpočtovej techniky
jazykov
náboženskej výchovy
kuchynky
knižnica
klub miestnej demokracie
klub ŠKD
ostatné TV veľká a malá
ihrisko s umelým trávnikom
ihrisko s trávnatým kobercom
tenisový kurt
Údaje o priestorových a materiálnych podmienkach MŠ
Materská škola má k dispozícii štyri triedy so spálňami, umyvárkami s WC , telocvičňu, šatne pre každú triedu, kuchyňu, jedáleň, dva kabinety na pomôcky pre vých.vzdel. prácu,
soľnú jaskyňu. Triedy sú vybavené potrebným množstvom hračiek a učebných pomôcok, ktoré si každá trieda podľa individuálnych potrieb dopĺňa./ podľa finančných možností MŠ/.
m) Údaje o finančnom a hmotnom
zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy - protokol právneho subjektu, výkaz k správe
o hospodárení za rok 2005 /príloha správy/.
Originálne kompetencie |
ŠKD príjem |
ŠKD výdaj |
MŠ, MŠ ŠJ príjem |
MŠ, MŠ ŠJ výdaj |
Transfer cez MÚ |
667 400,00 Sk |
667 400,00 Sk |
3 795 600,00 Sk |
3 795 600,00 Sk |
Príspevok od rodičov |
342 553,50 Sk |
158 964,00 Sk |
395 545,24 Sk |
166 297,00 Sk |
Ostatné zdroje - príspevok MČ |
|
|
154 543,86 Sk |
154 543,86 Sk |
|
|
|
|
|
Originálne kompetencie |
ZŠ ŠJ príjem |
ZŠ ŠJ výdaj |
|
|
Transfer cez MÚ |
779 000,00 Sk |
779 000,00 Sk |
|
|
Príspevok od rodičov |
- Sk |
- Sk |
|
|
Ostatné zdroje - príspevok MČ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prenesené kompetencie |
ZŠ |
|
|
|
Opravy z
príspevku MČ /oprava strechy/ |
856 000,00 Sk |
|
|
|
Prenesené
kompetencie ZŠ – ID protokol BCSUMXOYMQ /viď príloha/
n) Cieľ, ktorý
si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok
a vyhodnotenie jeho plnenia - ZŠ
Ciele
z koncepčného rozvoja pre školský rok 2005/2006
Plnenie stanovených cieľov sa pravidelne sledovalo z úrovne vedenia školy na poradách.
- využiteľnosť kapacity školy sa iba postupne zlepšuje. V hodnotenom období sa výraznejšie zlepšilo využívanie učebne výpočtovej techniky vo vyučovacom i mimo vyučovacom čase - možnosť bezplatného vstupu,
- otvorili sme ďalšiu športovú triedu. Problémom však zostáva zvýšenie počtu žiakov v triede,
- zabezpečili sme z vlastných prostriedkov vybavenie fyzikálnej učebne účelovým nábytkom a zapojenie bezpečnostných rozvodov prúdu do učebných stolov,
- zapojili sme sa do ďalšieho projektu SOCRATES spolu s Nemeckom a Rakúskom,
- úspešne sme pokračovali v ENV projektoch, podarilo sa nám zaviesť separovaný zber vrámci tried, ŠJ a zvýšili sme environmentálne vedomie žiakov,
- všetci učitelia získali certifikát INFOVEKU IKT,
- organizovali sme spoločenské, športové a zábavné aktivity pre predškolské zariadenia,
- aktívne sme sa zapojili do ekologických akcií „Vyčistíme Devínsku“ a „ Deň Zeme“,
- organizovali sme celoročný zber papiera, PET fliaš a Tetrapackových obalov,
- zorganizovali sme pre širokú verejnosť „Jesenné tvorivé dielne“ a „Veľkonočné tvorivé dielne“ v ZŠ a „Vianočné tvorivé dielne“ v MŠ,
- v rámci spolupráce školy s predškolskými zariadeniami sme úspešne zorganizovali Zimnú akadémiu detí s Podhorského,
- v záujme rýchlej aklimatizácie prechodu detí z MŠ do ZŠ sme zorganizovali spoločnú akciu púšťania drakov – „Šarkaniáda“,
- škola sa prezentovala rodičom a budúcim školákom prostredníctvom akcie „Deň otvorených dverí“,
- zorganizovali sme slávnostné popoludnie s programom na ZŠ – „Deň matiek“ a zábavné popoludnie so súťažami a programom v MŠ – „Deň otcov“
- úzko sme spolupracovali s detským domovom v Pečeňadoch, pre ktorých sme okrem športových súťaží, divadelných predstavení zorganizovali zábavný program „Slnko ako dar“ v átriu našej ZŠ s vystúpením televíznych celebrít napr. Samo Tomeček, majster „N“, Kakaovníci ...
- za aktívnu prácu a reprezentáciu školy sme zorganizovali výlet pre žiakov do Nitry a okolia
Cieľ, ktorý si škola určila
v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok
a vyhodnotenie jeho plnenia - MŠ
Pracovali sme podľa projektu Škola podporujúca zdravie. Pokračovali sme v aromaterapii, pravidelnom čistení chrupu, dodržiavaní pitného režimu.
Každú stredu bol „ovocný deň“, kedy každé dieťa prinieslo do MŠ ovocie a spoločne si na ňom pochutnávali
Dve staršie triedy navštevovali po celý rok pravidelne saunu a praktizovali predplavecký výcvik. Na jar prebehol súvislý plavecký výcvik.
Raz týždenne praktizovali triedy vychádzky do okolia s enviromentálnzm zameraním.
Pravidelne sme navštevovali počítačovú triedu v ZŠ P. Horova 16 ako aj keramické dielne.
Zorganizovali sme kurz korčuľovania.
Počas popoludňajšieho odpočinku využívali sme muzikoterapiu na povzbudenie psychickej stability detí.
Raz mesačne sa zabezpečilo divadelné predstavenie pre deti.
Výuka anglického jazyka bola počas celého šk. roka dva razy týždenne.
Deti navštevovali pravidelne 2 krát do týždňa SOĽNÚ JASKYŇU v našej MŠ.
V septembri sme navštívili vojenskú posádku vo Vajnoroch, v októbri skrášlila MŠ výstavka šarkanov a radosť mali všetci z púšťania šarkanov spolu s rodičmi v neďalekom ARBORÉTU.
Veľkú popularitu má úž tretí rok pripravovaný BU-BU deň, kedy celodenné strašenie detí trvá až do 19-tej hodiny.
V decembri nás navštívil Sv. Mikuláš, úspešná bola vianočná besiedka v každej triede aj výstavka medovníkov.
V spolupráci so ZŠ vystúpili deti na Zimnej akadémii.
V januári staršie deti navštívili I. ročníky ZŠ , aby zápis do ZŠ prebehol hravo a plynulo.
Uskutočnili sme besedu rodičov predškolákov so psychologičkou p. Mgr.Mičianovou a s riaditeľom ZŠ Mgr. M. Markom.
Vo februári bola „Fašiangová veselica“ – deti sme oboznámili s fašiangovými zvykmi na dedine.
V rámci „Marec – mesiac knihy „ zúčastnili sa deti viacerých stretnutí v mestskej knižnici.
Deti úspešne reprezentovali našu MŠ pestrým vystúpením na Jarných tradíciách, ktoré boli spojené s výstavou výtvarných prác na veľkonočnú tématiku.
Deň otvorených dverí MŠ bol 2 x.
Pripravili sme tvorivé dielne vianočné – v MŠ, jesenné a veľkonočné – v ZŠ.
V triedach deti rýchlili trávu ,pestovali žeruchu a redkvičky v tzv. zelených kútikoch.
V akcii Deň Zeme zveľaďovali sme spolu s deťmi našu šk. záhradu.
Veľkú radosť mali deti z Noci kúziel, kedy strávili noc plnú prekvapení v MŠ.
Pre mamičky si pripravili deti všetkých tried krásne darčeky a zaujímavé besiedky.
Pre ockov v deň ich sviatku bol priestor pre zaujímavé súťaže v záhrade našej MŠ.
MDD bol v znamení pestrého karnevalu a zaujímavých súťaží .Trieda predškolákov spolu s I.roč. ZŠ navštívili Bratislavský hrad. Podarilo sa stretnutie s požiarnikmi z Dúbravky, ktorí predviedli hasenie skutočného požiaru s kvalitnou požiarnou technikou.
Koncom júna sa celá MŠ veselo aj smutne rozlúčila s našimi predškolákmi.
Po celý rok spestrovala život v MŠ tanečná skupina MEDULIENKA pod vedením p. uč. Stankovej a skupina Pohybových hier, ktoré viedli p. uč. Bottanová a Kráľovičová.
Veľké pozitívum bola škola v prírode, ktorej sa zúčastnilo 42 detí.
o) Oblasti,
v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú
nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane
návrhov opatrení - ZŠ
SILNÉ STRÁNKY Ø vysoká odbornosť pedagogických zamestnancov Ø cieľavedomá príprava žiakov na prijímacie pohovory na SŠ Ø zapájanie sa do projektov Ø dobré výsledky v športových aktivitách Ø výborné výsledky vo vedomostných olympiádach Ø vysoká úspešnosť prijatia žiakov na SŠ Ø dlhoročná skúsenosť v protidrogových programoch PEER skupín |
SLABÉ STRÁNKY Ø nízka odbornosť vo vyučovaní anglického jazyka Ø nedostatok finanč. prostr. na údržbu a opravy Ø nedostatok finanč. prostr. na rekonštrukciu budovy školy Ø nedostatok odborných pomôcok k praktickym ukážkam jednotlivých vyuč. predmetov Ø problematická komunikácia s rodičmi žiakov s výchovnými problémami |
PRÍLEŽITOSTI Ø dobré podmienky pre vzdelávanie žiakov Ø dobré podmienky na zavádzanie informačno-komunikačných technológií Ø široká škála voľnočasových aktivít Ø zrekonštruovaný športový areál Ø klubová činnosť |
RIZIKÁ Ø nepriaznivý demografický vývoj Ø nedostatok kvalifikovaných učiteľov na výuku Aj, Hv, Tchv. Ø slabšie sociálne zloženie obyvateľov sídliska Ø nedostatočná spolupráca rodiny so školou |
Oblasti,
v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú
nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane
návrhov opatrení - MŠ
a/ Silné stránky: práca podľa projektu , zaradenie enviromentálnych prvkov, využívanie SOĽNEJ JASKYNE /zníženie chorobnosti o 30%/, vytvorenie rodinného prostredia, duševnej pohody detí, nepripustiť preplnenie tried nad rámec Vyhlášky o MŠ. Zabezpečenie plne kvalifikovanej starostlivosti o deti.Vytváranie zaujímavých aktivít .Individuálna diagnostika a práca podľa nej s deťmi s odloženou šk. dochádzkou. Umožnili sme rozvoj sebavedomia a vnútornej istoty detí verejným vystupovaním a spoločenským životom. Práca s deťmi je postavená na báze priateľstva, dôvery a vzájomného pochopenia.
b/ Slabé stránky :nepostačujúce finančné zabezpečenie.
II. Ďalšie
informácie o škole, ktoré môže správa obsahovať:
a)
Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania - ZŠ
Všetky priestory vyhovujú základným psycho-hygienickým požiadavkám. Problematickejšia je ich údržba – nedostatok financií na pravidelnú obnovu maľovky, zamedzenie úniku tepla netesnosťou okien a tepelno – izolačnými vlastnosťami stavby. Pravidelne sa kontrolovali požiarno – bezpečnostné pravidlá /vykonaná kontrola nezistila závažné nedostatky/. Voľné piestory sú prenajímané, závisí od záujmu.
O podmienkach školy a jej potrebách bol pravidelne informovaný zriaďovateľ formou predkladania správ a požiadaviek na zasadnutiach zastupiteľstva, zasadnutie komisie Školstva, mládeže a telesnej kultúry, jednotlivé odbory MÚ.
Psychohygienické podmienky výchovy
a vzdelávania - MŠ
Úzka spolupráca s rodičmi , poradenstvo vo výchovných problémoch, spolupráca s PPP,
detskou lekárkou,
využívanie metodického materiálu na pomoc pri adaptácii novoprijatých detí,
účasť učiteliek na seminároch a vzdelávaní , ktoré organizuje
MCMB...Vzájomné hospitácie a pracovné konzultácie
b) Voľnočasové
aktivity školy -ZŠ
V školskom roku 2005/2006 ponúka naša škola tieto záujmové aktivity:
- konverzácia v anglickom jazyku
- konverzácia v nemeckom jazyku
- príprava na prijímacie skúšky /z M a Sj pre žiakov 4. a 9. ročníka/
- práca v PEER skupinách – vrstovnícky program
- výtvarný krúžok
- keramický krúžok
- práca s PC a internetom v 1. – 4. ročníku a 5. – 9. ročníku
- pohybová príprava II. stupeň
- karate
- spoločenské tance pre 1. – 9. ročník /TC ELEGANZA/
- ľudový tanec pre 1. – 9. ročník /Matičiarik/
Voľnočasové aktivity školy –MŠ
Tanečný krúžok Medulienka – spoločenské tance. Úspešne pracuje už druhý rok pod vedením p. uč. Gabrieli Stankovej. Úspešne reprezentuje našu MŠ na spoločenských podujatiach a prezentácii MŠ.
Dom sociálnych služieb – pravideľnými návštevami detí spríjemňujeme pobyt dôchodcov v sociálnom zariadení spoločnými aktivitami ako napr. nácvik ľudových piesni, kultúrne vystúpenia detí, výtvarné a pracovné činnosti.
Prospieva: rozvoju sociálnej zrelosti detí aj ako terapia prestárlych ľudí.
Kurz plávania, kurz korčuľovania, lyžovanie, škola v prírode, zahraničný pobyt pri mori – Chorvátsko, návštevy vlastnej soľnej jaskyne, nočný pobyt v MŠ – Noc kúziel, jesenný BU-BU deň.
c) Spolupráca
školy s rodičmi, o poskytovaní služieb deťom, žiakom a rodičom -
ZŠ
Základným cieľom spolupráce školy s rodinou resp. s rodičmi je výchova a vzdelávanie v úzkej spolupráci oboch strán. Snažíme sa vytvoriť školu rodinného typu, v ktorom padnú všetky bariéry a predsudky. V snahe dosiahnuť tento cieľ poskytujeme deťom a rodičom nasledovné služby a možnosti:
- sprístupnenie športového areálu deťom
- sprístupnenie telocviční mimo vyuč. hodín deťom i rodičom
- široký výber voľnočasových a krúžkových činností
- organizovanie kultúrno – spoločenských aktivít /napr. „Tvorivé dielne“ – jesenné, jarné; „Deň matiek“, „Deň otcov“, „Deň otvorených dverí“, „Zimná akadémia“, „Koncoročná akadémia“ atď
- do krúžkovej činnosti zapájame nielen deti našej školy, ale aj ostatných škôl
- priestory a akcie sú sprístupnené i deťom predškolských zariadení a ich rodičom
- každoročný Školský ples pre rodičov zamestnancov a priateľov
Spolupráca školy
s rodičmi, o poskytovaní služieb deťom, žiakom a rodičom - MŠ
Úzko sme spolupracovali hlavne v čase adaptačného procesu ,dbáme na vzájomnú informovanosť o dieťati. V oblasti spoločného výchovného pôsobenia na dieťa sme poskytovali výchovné poradenstvo – odborné konzultácie, neformálne rozhovory o deťoch, diskusie o úspechoch a problémoch detí. Aktivizovali sme rodičov v plnení úloh vyplývajúcich z programu na podporu zdravia. Oboznamovali sme rodičov s vých.vzdel. procesom pri spoločných posedeniach a ukážkach vých.vzdel. činnosti. Zapájali sme rodičov do skrášľovania životného prostredia a do utvárania materiálno – technickej základne/sponzorstvo, drobné opravy.../.
d) Vzájomné
vzťahy medzi školou a deťmi alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými
osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní
v škole podieľajú - ZŠ
Na škole niekoľko rokov aktívne pracuje „Detský parlament“ pod vedením skúsených pedagógov prostredníctvom, ktorého môžu deti navrhovať vlastné zlepšenia vnútorného života školy a vzájomných vzťahov medzi nimi , medzi vzťahmi dieťa – pedagóg a následne rodina – škola.
Na tvorbe vzájomných vzťahov medzi deťmi sa nepodieľajú len pedagogickí zamestnanci, ale aj ostatní zamestnanci školy. O vylepšenie vzťahov detí a pedagógov sa snažíme v priamom pedagogickom procese, tiež počas prestávok a dôležitú úlohu zohrávajú triednicke hodiny a hodiny etickej a náboženskej výchovy. Nezhody vo vzťahoch medzi deťmi sa snažíme riešiť okamžite v spolupráci s rodičmi prípadne za pomoci odborníkov.
Vzájomné vzťahy medzi školou a deťmi
alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými
osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v škole podieľajú - MŠ
Pravidelné návštevy počítačovej triedy a keramickej dielne v ZŠ P. Horova 16, spoločné tvorivé dielne: jesenné, vianočné, veľkonočné striedavo v priestoroch MŠ a ZŠ P. Horova 16. Účasť na protidrogovom programe v ZŠ P. Horova 16.
Pravidelné návštevy sauny a bazéna v Rolande. Spolupráca s Istracentrom – návštevy divadelných predstavení, účasť na kultúrnych podujatiach: Akadémia, Veľkonočné tradície, výstavky výtvarných prác detí.
Pravidelné návštevy miestnej knižnice. Posedenia s rodičmi na Vianoce, Deň matiek, júnová rozlúčka, športové aktivity na Deň otcov spolu so ZŠ P. Horova 16, spolupráca rodičov na zvelaďovaní škôlky.