S p r á v a

o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti 

ZŠ s MŠ P. Horova 16, 841 07 Bratislava

 za školský rok 2006/2007.

 

 

 

Predkladá:

                                                            

Mgr. Miloš Marko                             

riaditeľ ZŠ s MŠ

P. Horova 16, Bratislava                                                        

                                  

Prerokované v pedagogickej rade školy pri ZŠ s MŠ P. Horova 16

dňa 10.10.2007

 

                                                                       Vyjadrenie rady školy:

                                                                       Rada školy odporúča zriaďovateľovi

Mestskej časti  Bratislava Devínska Nová Ves

                                                                       s c h v á l i ť

Správu o výsledkoch a podmienkach

výchovno-vzdelávacej činnosti 

ZŠ s MŠ P. Horova 16 za školský rok 2006/2007

                                                                      

 

                                                                       .....................................................................................

Mgr. Mária Zrubcová

                                                              

predseda Rady školy pri ZŠ s MŠ

 

 

 

Stanovisko zriaďovateľa:

 

Mestská časť Bratislava - Devínska Nová Ves

s ch v a ľ u j e

Správu o výsledkoch a podmienkach

výchovno-vzdelávacej činnosti

ZŠ s MŠ P. Horova 16, 841 07 Bratislava

za školský rok 2006/2007

 

 

 

 

 

 

................................................................                  

   za zriaďovateľa        

 

 

 

 

 

Vypracovali:

 

Mgr. Miloš Marko                              - riaditeľ školy

Mgr. Anna Kmeťová                           - zást. riaditeľa pre ZŠ

p. Daniela Danielovitsová                     - zást. riaditeľa pre MŠ

Mgr. Mária Zrubcová                          - predseda RŠ

Mgr. Zuzana Vargová              - výchovný poradca

p. Jana Šišková                                   - ekonóm

p. Lenka Ďurová                                 - personalista

 

 

Východiská a podklady:

 

Správa je vypracovaná v zmysle:

1.      Vyhlášky Ministerstva školstva SR č. 9/2006 Z. z. zo 16. 12.2005  o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení.

2.      Metodické usmernenie  MŠ SR č. 10/2006-R k vyhláške  MŠ SR č. 9/2006 Z. z.

3.      Koncepcia školy na roky 2004 - 2009

4.      Plán práce školy ZŠ s MŠ P. Horova 16 na školský rok 2006/2007.

5.      Vyhodnotenia plnenia plánov práce jednotlivých  metodických združení a predmetových komisií.

6.      Informácie o činnosti Rady školy pri ZŠ s MŠ P. Horova 16

7.     Hodnotenia zrealizovaných projektových činností

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S p r á v a

o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti

 ZŠ s MŠ P. Horova 16, 841 07 Bratislava za školský rok 2006/2007.

 

I.

a) Základné identifikačné údaje o škole:

 

1. Názov školy:  ZŠ s MŠ P. Horova

2. Adresa školy: P. Horova 16, 841 07 Bratislava

3. telefónne číslo:     ZŠ 02 / 64 53 84 63, MŠ 64 77 84 04    faxové číslo: 02 / 64 77 90 56

4. Internetová adresa:   www.zshorovaba.edu.sk   

    e-mailová adresa: skolahorova@mail.t-com.sk     

5. Zriaďovateľ: Mestská časť Bratislava - Devínska Nová Ves, Novoveská 17/A,

                         843 10 Bratislava

 

6. Vedúci zamestnanci školy:

 

Meno a priezvisko

Funkcie

Mgr. Miloš Marko

riaditeľ školy

Mgr. Anna Kmeťová

zástupca riaditeľa školy pre ZŠ

PhDr. Ján Martanovič

štatutárny zástupca

p. Daniela Danielovitsová

zástupca riaditeľa školy pre MŠ

p. Katarína Šikulová

vedúca vychovávateľka ŠKD

p. Alžbeta Michajlovová

vedúca ŠKaŠJ pre ZŠ

p. Mária Bieliková

vedúca ŠKaŠJ pre MŠ

 

7.  Údaje o rade školy a iných poradných orgánoch školy:

 

7.1) Údaje o rade školy:

 

Rada školy pri ZŠ s MŠ P. Horova 16, Bratislava bola ustanovená v zmysle § 24 zákona                   č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov po voľbách dňa 25.05.04. Funkčné obdobie začalo dňom 10.08.2004 na obdobie 4 rokov.

 

Členovia rady školy:

 

P.č.

Meno a priezvisko

Funkcia

Zvolený /delegovaný/ za 

1.

Mgr. Mária  Zrubcová

predseda

za pedagogických zamestnancov

2.

p. Oto Gregor

podpredseda

za občianske zdr. HOROV

3.

p. Jarmila Kirinovičová

tajomník

za rodičov ZŠ

4.

p. Alžbeta Michajlovová

člen

za nepedagogických zamestnancov

5.

p. Zuzana Botanová

člen

za pedagogických zamestnancov

6.

p. Božena Kotrbčíková

člen

za rodičov MŠ

7.

p. Katarína Šikulová

člen

za rodičov ZŠ

8.

p. Jozef Molnár *

člen

delegovaný za zriaďovateľa

9.

RNDr. Ladislav Šimon

člen

delegovaný za zriaďovateľa

10.

p. Alojz Moravec

člen

delegovaný za zriaďovateľa

11.

p. Dáša Bohumelová

člen

za rodičov ZŠ

* člen do marca 2007

 

 

 

 

 

Stručná informácia o činnosti rady školy za školský rok 2006/2007:

 

Počet zasadnutí : 4

 

-         vyjadrovanie sa k materiálom zabezpečujúcich prevádzku školy a výchovno – vzdelávacieho procesu v zmysle zákona o štátnej správe v školstve, v súlade zo Štatútom Rady školy

-         stanovenie priorít na opravy školských budov na rok 2006-2007

-         stanovisko k optimálnym prenájmom budov školy

-         riešenie aktuálnych problémov a potrieb, ktoré priebežne plynuli z prevádzky školy

 

7.2) Údaje o predmetových komisiách a metodických združeniach - poradných orgánoch riaditeľa školy:

 

  1. Prehľad (zoznam)  poradných orgánov riaditeľa školy.

 

Na ZŠ pracovali nasledovné orgány:

 

  1. pedagogická rada
  2. metodické združenie Materskej školy              /zástup. riad. pre MŠ/
  3. metodické združenie školského klubu detí pri ZŠ         p. Šikulová
  4. metodické združenie pre I. stupeň                               ved. Mgr. Jahodníková Lýdia
  5. predmetové komisie pre II. stupeň ZŠ

a/ slovenský jazyk – dejepis - zemepis             ved. Mgr. Balajová Zuzana

b/ matematika – fyzika – informatika –

    prírodopis - chémia                                                 ved. Mgr. Ochodková Eva

c/ občianska – etická – náboženská výchova –

    výtvarná výchova – hudobná výchova                      ved. Mgr. Zrubcová Mária

 

d/ anglický – nemecký jazyk                                        ved. Mgr. Bauerová Jaroslava

e/ telesná – technická výchova                         ved. Mgr. Predinská Jana

  1. koordinátor protidrogovej výchovy

     a výchovy k manželstvu a rodičovstvu               ved. Mgr. Zrubcová Mária

  1. koordinátor environmentálnej výchovy             ved. Mgr. Kralovičová Ivana

 

  1. Stručná charakteristika systému práce poradných orgánov riaditeľa školy (systém práce poradných orgánov, rozpracovanie plánu práce školy do plánov poradných orgánov, systém kontroly práce poradných orgánov zo strany vedenia školy, atď.)

 

Pedagogická rada je najvyšším výkonným orgánom školy, ktorá zasadá min. 5 krát za šk. rok, prípadne ju zvoláva riaditeľ školy podľa potreby.

Metodické združenia /MZ/ a predmetové komisie /PK/ sú orgánmi metodickými, ale taktiež článkom riadiacej štruktúry školy. Vedúci MZ a PK  tvorili širšie vedenie školy. Vedenie školy prerozdelovalo právomoci na jednotlivých vedúcich, rešpektovalo uznesenia a v rámci možností vytváralo priaznivé podmienky pre činnosť MZ a PK.

Jednotlivé poradné orgány zasadali podľa schválených plánov činnosti. Riešili otázky vzdelávacích a výchovných problémov, organizovali vedomostné olympiády, súťaže, exkurzie. Zabezpečovali výsledky, napomáhali odbornému vzdelávaniu učiteľov, prichádzali s námetmi pre zlepšenie práce školy a spolupráce s rodičmi.

 

 

 

 

 

 

b) Údaje o žiakoch školy za školský rok 2006/2007

 

Základná škola

Ročník

Stav k 15. 9. 2006

Stav k 31. 8. 2007

Počet

tried

Počet žiakov

Z toho Integro-vaných

Počet odd.

ŠKD

Počet žiakov

 v ŠKD

Počet

tried

Počet žiakov

Z toho Integro-vaných

Počet odd.

ŠKD

Počet žiakov

 v ŠKD

0.

1

8

0

2

49

1

10

0

2

46

1.

2

43

0

2

42

0

2.

1

25

1

1

24

1

26

1

1

22

3

2

32

0

1

20

2

32

0

1

20

4.

1

29

0

1

28

0

5.

2

35

0

 

 

2

35

0

 

 

6.

2

30

0

 

 

2

29

0

 

 

7.

2

48

1

 

 

2

47

1

 

 

8.

3

64

0

 

 

3

63

0

 

 

9.

2

58

0

 

 

2

58

0

 

 

Spolu

18

372

0

4

93

19

370

0

4

88

 

Materská škola

 

                                           Stav detí k 15.09. 2006

 

 

Počet detí

Z nich

tieda

celkom

Ø na triedu

do 3 r.

5 roč.

ŠVVP

OŠD

1

23

22

11

2

24

23

3

3

26

26

11

2

4

26

26

23

11

spolu

99

97

11

34

11

 

                                                  Stav detí k 31.08. 2007

 

 

Počet detí

Z nich

tieda

celkom

Ø na triedu

do 3 r.

5 roč.

ŠVVP

OŠD

1

22

19

2

23

21

1

3

24

22

14

7

4

24

20

23

5

spolu

93

82

1

37

11

 

 

 

 

 

 

Počet detí MŠ:

 

Zostávajúcich detí z min. šk. roka

67

Prijatých do MŠ

32

Neprijatých do MŠ

Odchádzajúcich do ZŠ

26

Odložená školská dochádzka

11

 

Počet detí MŠ mimo regiónu MČ:

 

Počet detí

Spolu

MČ Lamač

Karlova Ves

Dúbravka

1

2

3

 

Dochádzka detí MŠ:

 

mesiac

1. trieda

2. trieda

3. trieda

4. trieda

Ø dochádzka

Ø v %

september

23

23

24

24

82

76

október

22

23

24

24

78

73

november

20

22

24

24

71

64

december

19

21

24

24

77

66

január

19

21

24

24

76

65

február

19

20

24

24

69

64

marec

20

22

24

24

73

69

apríl

20

22

24

24

75

73

máj

22

23

24

24

82

81

jún

22

23

24

24

84

85

júl

26

25

31

16

spolu

205

246

240

265

798

732

 

 

c)Údaje o počte zapísaných žiakov do 1. ročníka, údaje o počtoch a úspešnosti žiakov na prijímacích skúškach a ich následnom prijatí na štúdium na stredné školy

 

c1) Údaje o počte zapísaných žiakov do 1. ročníka ZŠ

 

 

POČET  ŽIAKOV

Z CELKOVÉHO POČTU ZAPÍSANÝCH

POČET  TRIED

SPOLU

DIEVČATÁ

počet / %

ODKLADY

počet / %

NEZAŠKOLENÍ V MŠ

počet / %

SAMOSTATNÉ ( SPOJENÉ )

 

52

30,8

36,5

3,8

2

 

c2) Údaje o prijatých žiakoch na štúdium na stredné školy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

c.2.1 žiaci 9. ročníka

 

 Počet žiakov 9. roč.

 

Prehľad o počte žiakov 9. ročníka prijatých na jednotlivé druhy SŠ

Gymnáziá

Stredné odborné

školy*

SOU-4. ročné

SOU-3. ročné

OU-2.ročné

57

Prihlás.

Prijatí

Prihlás.

Prijatí

Prihlás.

Prijatí

Prihlás.

Prijatí

Prihlás.

Prijatí

22

11

75

31

8

3

15

12

-

-

 

 

c. 2.2.  žiaci 4. ročníka

 

Počet žiakov

4. roč.

Prehľad o počte žiakov 4. ročníka prijatých na 8 - ročné gymnáziá a iné školy

  osemročné gymnáziá

 Na iné školy

37

Prihlásení

Úspešní

Prijatí

Prihlásení

Úspešní

Prijatí

4

3

1

-

-

-

 

c. 2.3. žiaci nižších ročníkov II. stupňa ZŠ prijatí na SŠ

 

Ročník

 

Počet žiakov

prijatých na SŠ

Stredná škola, na ktorú bol žiak prijatý

8. ročník

1

Gymnázium, Česká ul.

7. ročník

-

 

6. ročník

-

 

5. ročník

-

 

 

c.2.4 iné skutočnosti – analýza prijatia žiakov na SŠ

 

V  školskom roku 2006/2007 bolo prijatých pre budúci školský rok na štúdium do 1. ročníka strednej školy 11 žiakov, čo je o polovicu menej ako v minulom školskom roku. Dôvodom je aj to, že sme mali o 1 triedu menej deviatakov, žiaci aj s dobrým prospechom sa zaujímali viac o SOŠ najmä elektrotechnického zamerania. Všetci žiaci boli prijatí na školy, ktoré si vybrali, nikto z deviatakov si nedával ďalšiu prihlášku, nikto si ani neprenášal prihlášku zo školy na školu z dôvodu neprijatia na prvej vybranej škole. Zároveň žiaden deviatak sa nezúčastnil druhého kola prijímacích pohovorov. V tomto školskom roku sme mali aj žiakov so zníženou známkou zo správania, aj títo žiaci boli prijatí na SOŠ s maturitou. Žiaci využívali aj možnosť podania ďalšej prihlášky na cirkevnú strednú školu.

V minulom školskom roku sme nemali až taký záujem v štvrtom ročníku o osemročné gymnáziá, bol prijatý len jeden žiak na športové osemročné gymnázium i napriek tomu, že nemal výborný prospech.

 

Kurz na získanie vzdelania poskytovaného základnou školou

 

Počet žiakov: 1

 

d) Údaje o počte prijatých žiakov do prvého ročníka strednej školy; údaje o počtoch a úspešnosti uchádzača na prijatie

 

 

 

 

 

 

 

d.1 Údaje o prijímacom konaní na štúdium na stredné školy a počte prijatých  žiakov            

      do 1. ročníka strednej školy

 

 

Do ročníka

Počet prihlásených žiakov

Počet žiakov, ktorí konali prijímaciu skúšku

Počet úspešných žiakov v prijímacom konaní

Počet prijatých  žiakov

Z toho bez prijímacej skúšky

prímy

4

4

3

1

0

1.ročníka 

57

8

6

57

2

 

 

 

e) Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania v školskom roku 2006/2007

 

 

Klasifikácia školy                                                                                                                         školský rok 2006/2007 II. Polrok

Ročník

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Spolu

Počty žiakov

Počet tried v ročníku

2

1

2

1

2

2

2

3

2

17

Počet chlapcov

24

15

20

13

21

12

22

33

25

185

Počet dievčat

18

11

12

15

14

17

25

30

33

175

Počet žiakov v ročníku

42

26

32

28

35

29

47

63

58

360

Študijné výsledky

Prospeli

42

26

32

28

35

29

46

58

55

351

Výborní žiaci /priemer 1,00/

40

14

15

7

3

6

12

7

2

106

Zaostávajúci žiaci /4+5/

 

1

2

3

5

9

17

27

66

Neprospeli z 1 a 2 predmetov

 

 

 

 

 

 

 

3

3

6

Neprospeli z viac predmetov

 

 

 

 

 

 

 1

2

 

3

Neprospeli  spolu

 

 

 

 

 

 

 1

5

3

9

Neklasifikovaní

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neklasifikovaní z predmetu

 

 

 

 

 

 0

 

0

1

Celkový študijný priemer

 

1,05

1,42

1,48

1,99

1,61

1,74

1,76

2,13

1,86

Výchovné opatrenia

Pochvala triednym

21

11

2

4

14

10

2

13

14

91

Pochvala riaditeľ

3

2

4

2

4

3

5

5

4

32

Knižná odmena

2

1

2

1

2

2

2

3

2

17

Spolu

26

14

8

7

20

15

9

21

20

140

Napomenutie triednym

 

2

 

 1

1

1

1

8

7

21

Pokarhanie triednym

 

 2

 

 

3

2

3

2

5

17

Pokarhanie riaditeľ

 

 

 

 

1

4

3

6

6

20

Spolu

 

4

 

1

5

7

7

16

18

58

 

 

 

Znížené  známky zo správania

Stupeň 2

 

 

 

 

1

3

7

3

15

Stupeň 3

 

 

 

 

 

 

3

 

5

Stupeň 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spolu

 

 

 

 

 1

1

5

7

6

20

Dochádzka

Ospravedlnené hod.

2286

1484

1560

1366

2670

1653

3247

4038

6626

24930

Neospravedlnené hod.

 

 

 

 

13

41

101

536

693

Ospravedlnené na žiaka

54,43

57,08

48,75

48,79

76,29

57

69,09

64,1

114,24

69,25

Neospravedlnené hod. na žiaka

 

 

 

 

0,06 

0,45

0,87

1,6

9,24

1,93

 

 

 

e.1.)   I. stupeň základnej školy

 

Hodnotenie žiakov 1. ročníka

 

Počet žiakov

1. ročníka

Počet žiakov,

ktorí dosiahli

-veľmi dobré výsledky -

Počet žiakov,

ktorí dosiahli

- dobré výsledky -

Počet žiakov,

ktorí dosiahli

- slabé výsledky -

1. A

 

22

0

0

1. B

 

18

2

0

 

Žiaci I. ročníka boli hodnotení slovne.

 

Hodnotenie žiakov  2. ročníka podľa UP s roz. vyuč. CJ v 1. – 4. ročníku ZŠ

Hodnotenie žiakov  3. -  4. ročníka podľa UP s roz. vyuč. CJ v 3. – 9. ročníku ZŠ

Ročník

Trieda

Priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa tried

SjaL

Cj

M

Prvouka

Vlastiveda

Prírodoveda

Ø triedy

2.

 

2.A

1,4

1,4

1,3

1,5

 

 

1,4

3.

3.A

1,7

1,7

1,4

 

1,4

1,5

1,5

3.B

1,9

1,1

1,4

 

1,3

1,4

1,4

4.

4.A

2,1

1,8

2,0

 

2,1

1,8

2,0

Ø  jedn. predmet

 

1,8

1,5

1,5

1,5

1,6

1,6

1,6

 

Osobitný spôsob povinnej školskej dochádzky /štúdium v zahraničí – 1 žiak/.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

e.2. II. stupeň základnej školy

 

Roč.

Tr.

Priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa tried

SjaL

Cj1

Cj2

D

Z

Ov

M

F

Ch

P

Špp

Vv

Hv

Tv

Nv/Ev

Ø triedy

5.

5.A

1,8

1,9

 

1,5

1,8

 

2,2

 

 

1,2

 

1,3

1,0

1,1

 

1,7

5.B

2,6

1,5

 

2,1

2,2

 

2,8

 

 

2,0

1,5

1,0

1,0

1,0

 

2,5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

6.A

2,1

2,1

 

1,5

2,2

 

1,9

1,6

 

1,6

 

1,2

1,1

1,0

 

1,9

6.B

2,7

2,7

 

2,3

2,7

 

2,8

1,6

 

2,3

1,2

1,0

1,0

1,0

 

2,5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

7.A

1,9

1,7

1,5

1,9

1,9

 

1,8

1,9

 

1,6

 

1,3

1,1

1,0

 

1,8

7.B

2,5

3,3

 

2,5

2,2

 

2,8

2,7

 

2,5

1,2

1,7

1,5

1,0

 

2,6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

8.A

1,7

1,5

1,7

1,7

2,1

1,0

2,2

2,1

1,8

1,6

 

1,5

1,0

1,2

 

1,8

8.B

2,4

2,2

 

2,8

3,0

1,1

2,5

2,4

2,4

1,8

 

1,4

1,3

1,0

 

2,7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

9.A

2,6

2,4

 

2,5

2,8

1,3

3,0

2,1

3,1

2,5

 

1,6

1,1

1,1

 

2,6

9.B

2,6

2,2

 

2,5

2,8

1,2

2,9

2,2

2,7

1,7

 

1,2

1,1

1,1

 

2,5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ø  jedn. predmet.

2,4

2,2

1,6

2,2

2,4

1,1

2,6

2,2

2,6

1,9

1,3

1,4

1,1

1,1

 

2,3

 

Osobitný spôsob povinnej školskej dochádzky /štúdium v zahraničí – 2 žiaci/.

 

Na druhom stupni predmety Tchv, Ov /6.,7. roč./ sa neklasifikujú. V 7. ročníku máme ako rozširujúci predmet – informatiku – bez klasifikácie.

 

e 3.) Výsledky externých meraní – Monitor 9

 

 

 

Trieda

Počet žiakov

Z toho písalo

Matematika Ø  SR v %

Matematika Ø triedy v %

Slovenský jazyk             Ø SR  v %

Slovenský jazyk            Ø triedy v %

9. A

32

32

 

60,4

 

53,0

9. B

27

26

 

61,0

 

56,0

Celkom

59

58

61,2

54,2

67,1

60,6

 

 

 

f) Zoznam uplatňovaných učebných plánov  v šk. roku 2006/2007                                  

Trieda

Uplatňované učebné plány

5.A

UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9.roč.

5.B

UP pre triedy so šport. prípravou

6.A

UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9.roč.

6.B

UP pre triedy so šport. prípravou

7.A

   UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9.roč.

7.B

   UP pre triedy so šport. prípravou

8.A

UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9. roč.

8.B

   UP variant 2

8.C

   UP variant 2

9.A

   UP variant 2

9.B

   UP variant 2

I. stupeň - ZŠ                                                            II. Stupeň - ZŠ

 

Trieda

Uplatňované učebné plány

1.A

UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč.

1.B

UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč.

2.A

UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč.

2.B

UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč.

3.A

UP s rozš. vyuč. CJ v 3.- 9.roč.

4.A

UP s rozš. vyuč. CJ v 3.- 9.roč.

4.B

UP s rozš. vyuč. CJ v 3.- 9.roč.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

g) Údaje o fyzickom počte zamestnancov a  plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy ku dňu koncoročnej kvalifikácie

    

Základná škola

Počet

Školský klub detí

Počet

Materská škola

Počet

zamestnanci ZŠ

35

 

zamestnanci ŠKD

4

zamestnanci 

11

Z toho PZ*

25

Z toho PZ

4

Z toho PZ

8

Z počtu PZ

 

Z počtu PZ

 

Z počtu PZ

 

- kvalifikovaní

24

- kvalifikovaní

4

- kvalifikovaní

8

- nekvalifikovaní

1

- nekvalifikovaní

 

- nekvalifikovaní

 

- dopĺňajú si vzdelanie

 

- dopĺňajú si vzdelanie

 

- dopĺňajú si vzdelanie

 

Z toho NZ**

10

Z toho NZ

 

Z toho NZ

3

Z počtu NZ

 

Z počtu NZ

 

Z počtu NZ

 

- školský psychológ***

 

- upratovačky

 

- upratovačky

3

- špeciálny pedagóg

 

 

 

 

 

- upratovačky

6

Školské kuchyne a jed.

8

 

 

- ostatní

4

zamestnanci -spolu

8

 

 

Spolu počet zamestnancov
ZŠ + ŠKD + ( MŠ ) + ŠKaŠJ

58

Z celkového počtu

zamestnancov školy počet PZ

37

 

Vysvetlivky: PZ* – pedagogickí zamestnanci,  NZ** – nepedagogickí zamestnanci

Špeciálny pedagóg*** - ak je platený podľa osobitnej tabuľky (nie pedagogickej)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Z toho počet zamestnancov MŠ a plnenie kvalifikačných predpokladov pedagogických

                                        zamestnancov k júnu 2007

 

Základná škola

Počet

ŠJ

Počet

Zamestnanci MŠ spolu

11

Zamestnanci ŠJ spolu

3

Z toho PP

8

 

 

-kvalifikovaní

8

 

 

-nekvalifikovaní

 

 

-doplňujúci si vzdel.

 

 

Z toho NP

 

 

 

Z počtu NP

 

 

 

-škol. psychológ

 

 

-špeciálny pedagóg

 

 

-upratovačky

3

 

 

Spolu počet zamestnancov MŠ a ŠJ

14

Z celkového počtu zamestnancov MŠ, počet PP

8

 

 

 

 

g 1) Zoznam učiteľov a ich aprobácia (možno použiť tabuľku z Identifikačných údajov o škole)

 

Aprobácie

 

I. stupeň

 

 

Priezvisko / meno

 

1

Jančiarová Ingrid

1.-4

2

Jahodníková Lýdia

1.-4.

3

Mullerová Katarína

1.-4.

4

Vladárová Erika

1.-4.

5

Zuborová Terézia

1.-4./výnimka/

6

Horváthová Svetlana

1.-4.

 

 

 

 

 

 

 

II. stupeň

 

 

Priezvisko / meno

 

1

Marko Miloš

Z, Rj, Ev

2

Kmeťová Anna

Ch, M

3

Martanovič Ján

Z, M

4

Balajová Zdena

Sj, Ov

5

Bátovská Helena

Sj,D

6

Bauerová Jaroslava

Vv, Rj, Ev

7

Baran Daniel

Nj, Sj

8

Jirovská Helena

Sj, Ov

9

Ochodková Eva

M, Ov

10

Paxnerová Katarína

Tv - tréner

11

Rožník František

Aj

12

Pitáková Andrea

nekvalifikovaná – študent pedagogickej fakulty

13

Predinská Jana

Z, Tv

14

Repová Eva

M, Pr

15

Kralovičová Ivana

Tv, Pr

16

Syneková Mária

F, Nv

17

Straková Emília

M, Pr

18

Vargová Zuzana

Sj, D

19

Zrubcová Mária

Ev, všeobecnovzdelávacie predmety, pedagog. a vych.

 

 

 

 

ŠKD

 

 

Priezvisko / meno

 

1

Šikulová Katarína

vychovávateľstvo

2

Porubčanová Oľga

vychovávateľstvo

3

Szabóová Zuzana

vychovávateľstvo

4

Žilavá

 

 

 

 

 

MŠ J. Smreka

 

 

Priezvisko / meno

 

1

Danielovičová Daniela

vychovávateľstvo

2

Bottanová Zuzana

vychovávateľstvo

3

Vinceková Mária

vychovávateľstvo

4

Oravcová Ľubica

vychovávateľstvo

5

Stanková Gabriela

vychovávateľstvo

6

Brnová Marta

vychovávateľstvo

7

Klačanská Janetta

vychovávateľstvo

8

Ondriašová Mária

vychovávateľstvo

 

g 2) Odbornosť vyučovania podľa jednotlivých predmetov v školskom roku 2006/2007 - ZŠ

 

Predmet

Počet učiteľov neodborne vyučujúcich daný predmet

Anglický jazyk

          4

Technická výchova

          4

Hudobná výchova

          2

Občianska výchova

          1

Výtvarná výchova

          3

Fyzika

          1

Nemecký jazyk

          1         

Telesná výchova

          1

Prírodoveda

          1

 

 

Odbornosť vyučovania v šk. r. 2006/2007 -MŠ

 

 

15.09.2005

31.08.2006

Celkový počet pedagógov

8

8

Počet odborne vyučujúcich

8

8

Počet učiteľov neodborne vyuč.

 

 

 

h)  Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov základnej školy      

 

Forma vzdelávania

Počet vzdelávaných

Priebeh vzdelávania/počet

ukončilo

pokračuje

začalo

doplnkové - CJ

1

 

 

1

študent

1

 

1

 

funkčné štúdium

-

 

 

 

školenia MPC

2

1

1

 

doplnkové vzdelávania IKT

28

28

 

 

 

      Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov materskej školy      

 

Forma vzdelávania

Počet vzdelávaných

Priebeh vzdelávania/počet

ukončilo

pokračuje

začalo

MPC- BA právne minium

1

 

1

 

Školská zrelosť

 

1

1

 

 

Diagnostika a ind. plány

1

1

 

 

Tanečná rytmiky

 

1

 

1

 

Problémové deti

 

1

1

 

 

Práca s met. prír.

„Krok za krokom“

1

1

 

 

Využitie PC v MŠ

 

1

1

 

 

Projekty v podmienkach MŠ

1

1

 

 

 

i) Údaje o aktivitách a prezentácii ZŠ na verejnosti 

Údaje o aktivitách  organizovaných školou

Údaje o aktivitách, do kt. sa škola zapojila

Jesenné tvorivé dielne

Vyčistime si Devínsku

Veľkonočné tvorivé dielne

Deň Zeme

Deň otvorených dverí

Deň narcisov

Týždeň úsmevov – protidrogový program

Deň boja proti fajčeniu

Akadémia ku Dňu matiek

Účasť na festivale ľud. piesní v rámci DNV

Koncoročná slávnostná akadémia

Beh jari v DNV

Organizovanie Škôl v prírode

Vystúpenia detí pri význam. príl. v DNV

Ozdravovací pobyt pri mori

Návštevy divadiel, galérií, múzeí

Organizovanie exkurzií a výletov

Besedy so spisovateľmi

Karnevaly pre deti

Návšteva MŠ

Školský stolnotenisový turnaj

Moja prázdninová kniha

Horoviáda – šport. súťaž I.st.

Dopravná výchova

Školský turnaj vo futbale

Návštevy miestnej knžnice

Organizovanie výchovných koncertov

Divadelné predstavenia v Istracentre

Pravidelná prezentácia školy na web. str.

Divadelné predstavenia v ZUŠ

Inf. o činnosti školy prostred. reg. televízie a časopisu

Účasť na aktivitách Turistickej Informačnej kancelárie

Vydávanie škol. časopisov

Účasť na aktivitách Daphne

Vydávanie propagač. materiálov školy

Účasť na aktivitách ped. psych. poradne

Rozlúčková slávnosť deviatakov

Účasť v okres. a  kraj. kolách olympiád

Rodičovský ples

 

Školské kolá olypiád

 

Činnosť krúžkov

 

Branno- športové vychádzky

 

Športové sústr.  pre žiakov futbal. tried

 

Sústredenie pre žiačky PEER skupiny

 

 

Školy v prírode:

1.  05.05.07 – 13.05.07  - Tatraranská Lomnica,  žiaci 3. – 7. roč., účasť 54 detí

2.  26.05.07 – 31.05.07  - Trenčín, Opatová, žiaci 3.a 4. roč., účasť 28 detí

 

Lyžiarsky výcvik v školskom roku 2006/2007 sa neuskutočnil z kapacitných dôvodov. Uskutoční sa pre žiakov 7. – 8. ročníka v nasledujúcom školskom roku.

 

 

Plavecký výcvik

V školskom roku 2006/2007 sa neuskutočnil z kapacitných dôvodov. Uskutoční sa pre žiakov             3. – 4. ročníka v nasledujúcom školskom roku.

 

 

 

Údaje o aktivitách a prezentácii MŠ na verejnosti 

 

Údaje o aktivitách organizovaných MŠ

Údaje o aktivitách, do kt. sa MŠ zapojila

Medulienka- tanečný krúžok

Vesmír očami detí ( výtvarná súťaž )

Pohybové hry detí

Vyčistíme si Devínsku

Anglický jazyk

Deň Zeme

Výt. výchova

Jarné tradície ( Istracentrum )

Plavecký výcvik- sauna

Festival slov. nár. piesne

Korčuľovanie

Tvorivé dielne ZŠ

Pravidelné divadelné predstavenia

 

Tvorivé dielne: vianočné, veľkonočné

 

Dni otvorených dverí MŠ

 

Športová olympiáda

 

Deň P.O.

 

Deň matiek

 

Deň otcov

 

Rozprávková sobota

 

Škola v prírode

 

 

 

 

i1) Dosiahnuté výsledky v predmetových olympiádach a súťažiach

 

Názov súťaže, olympiády

Umiestnenie -                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           dosiahnuté výsledky

Umiestnenie v medzinárodných súťažiach

regionálne kolo

krajské kolo

celoslovenské kolo

názov súťaže

umiestnenie

Olympiáda z matem.

3.m

 

 

 

 

Olympiáda z geograf.

3.m

 

 

 

 

Hviezdoslavov Kubín

3.m

 

 

 

 

Šaliansky Maťko

2.a 3.m

 

 

 

 

Štúrov Zvolen

1.a 2.

 

4.m

 

 

Slávik Slovenska

1.a 2x3.m

 

 

 

 

Dúbravský Slávik

1.a 2.m

 

 

 

 

Basketbal dievčatá

2.m

 

 

 

 

Turistika

 

1.m

 

 

 

Atletika- družstvá chl.

3.m

 

 

 

 

Futbal-najmladší žiaci

2.m

 

 

 

 

Diaľka

1.m

 

 

 

 

Štafeta 4x60m

1.m

 

 

 

 

Beh 60m

2.m

 

 

 

 

Kriket. lopta

2.m

 

 

 

 

 

 

 

 

j) Údaje o projektoch, do ktorých je ZŠ zapojená

 

Názov projektu

Termín začatia realizácie projektu

Termín ukončenia realizácie projektu

Výsledky

Socrates - zvyky

a tradície regiónu

september 06

pokračuje

 

Správaj sa bezpečne

 

september 04

pokračuje

uvedomelejšie správanie žiakov

Infovek

 

september 04

pokračuje

splnené

Otvorená škola – oblasť športu

máj 07

december 07

 

e - twinning

 

február 06

pokračuje

spolupráca so školami EU

 
 
 
Ďalšie informácie

 

 Socrates

            /priebežne/

-         medzinárodný projekt so školami v Nemecku a Rakúsku  na tému „Zvyky a tradície

miestneho regiónu

-         žiaci zostavujú ročný kalendár podľa jednotlivých mesiacov na základe zisťovania

zvykov a tradícií v jednotlivých ročných obdobiach

 

 

Správaj sa bezpečne

      / priebežne/

-         beseda žiakov 5. ročníka s príslušníkom mestskej polície

-         preventívny program dopravnej výchovy a nežiadúcim javom /kriminalita, drogy/

 

 

Infovek

      / priebežne/

-         zavádzanie IKT do vyučovania a práca v krúžkovej činnosti a voľnočasových aktivitách,

/práca s počítačom, internet .../     

 

Otvorená škola

          /priebežne/

-         tento projekt sa prelína počas dvoch školských rokov

-         prostredníctvom projektu doplníme materiálne vybavenie športového náčinia a náradia

 

 

e - twinning

      / priebežne/

-         jazykový projekt, spolupráca s partnerskými školami v Poľsku, Dánsku a Maďarsku  / písanie prostredníctvom e – mailu/

 

 

  

Ďalšie informácie

 

Prostredníctvom projektov sme realizovali niekoľko vzájomných návštev pedagógov a detí z Nemecka a Rakúska, čo napomáha  našim žiakom zdokonaľovať sa v nemeckom  a anglickom jazyku. Okrem toho žiaci získavajú informácie o fungovaní miestnej samosprávy, o environmentálnej problematike, protidrogovej prevencii, dopravnej výchove, uskutočnili sa rôzne prednášky, besedy, vychádzky do prírody...

Zapájame sa do projektov, ktoré poskytujú žiakom skutočné skúsenosti zo života, učí ich samostatnosti a komunikatívnosti. Práca spojená s vypracovaním projektu je zložitá a často nedocenená. Veľakrát je schválené len malé schváli len malé percento  z množstva prihlásených projektov. Napriek tomu, aj neschválený projekt nás môže inšpirovať a podmieniť k novým aktivitám.

 

Údaje o projektoch, do ktorých je MŠ zapojená

 

p. č.

Názov projektu

Termín podania

vypracoval

Realizácia

1

Škola podporujúca zdravie

1996, 2004

Stanková, Zvarová

priebežná

 

 

 

k) Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole

 

V školskom roku 2006/2007 nebola na ZŠ s MŠ vykonaná komplexná inšpekcia.

 

l) Údaje o priestorových a materiálnych podmienkach ZŠ

 

Materiálno – technické podmienky

 

Pre svoju činnosť sme využívali 18 kmeňových učební.

Odborné učebne:         chémie

                                   fyziky

                                   informatiky

                                   cudzích jazykov

                                   náboženskej výchovy

                                   školskej kuchynky

Ostatné priestory:         knižnica

                                   klub miestnej demokracie

                                   klub ŠKD

športové priestory:       veľká TV

                                   malá TV

Športový areál: ihrisko s umelým trávnikom

                                   ihrisko s trávnatým kobercom

                                   tenisový kurt

                                   hokejbalové ihrisko

 

Údaje o priestorových a materiálnych podmienkach MŠ

 

Materská škola má k dispozícii štyri triedy so spálňami, umývarkami s WC , telocvičňu, šatne pre každú triedu, kuchyňu, jedáleň, dva kabinety na pomôcky pre vých.vzdel. prácu,

soľnú jaskyňu. Triedy sú vybavené potrebným množstvom hračiek a učebných pomôcok, ktoré si každá trieda podľa individuálnych potrieb dopĺňa./ podľa finančných možností MŠ/.

 

m) Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy  - protokol právneho subjektu, výkaz k správe o hospodárení za rok 2005 /príloha správy/.

 

Originálne kompetencie

 ŠKD príjem

 ŠKD výdaj

 MŠ, MŠ ŠJ príjem

 MŠ, MŠ ŠJ výdaj

Transfer cez MÚ

  720 000,00 Sk

720 000,00 Sk

      3 861 000,00 Sk

      3 861 000,00 Sk

Príspevok od rodičov

  119 664,00 Sk

  10 828,00 Sk

         195 115,00 Sk

         118 524,30 Sk

Ostatné zdroje - príspevok MČ

 0

0

0

0

 

 

 

 

 

Originálne kompetencie

 ZŠ ŠJ príjem

 ZŠ ŠJ výdaj

 

 

Transfer cez MÚ

  869 000,00 Sk

  869 000,00 Sk

 

 

Príspevok od rodičov

              0

                0

 

 

Ostatné zdroje - príspevok MČ

              0

                0

 

 

 

 

 

 

 

Prenesené kompetencie

 

 

 

 

Opravy z príspevku MČ /oprava strechy/

           0

 

 

 

 

Čerpanie príspevkov od rodičov podľa vyhlášky č.540  - MŠ-rok 2006

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Príspevky od rodičov za rok 2006-MŠ

 

Predmet

 Sk

 

 

 

 

 

Spotrebný materiál

          571,50 Sk

 

Príjem :

195 115,00 Sk

 

 

Kopy A4,spotrebný mat.

          659,50 Sk

 

Výdaj :

118 524,30 Sk

 

 

Papiernictvo

          937,40 Sk

 

 

 

 

 

Kasio-el.klavír

       7 348,00 Sk

 

 

 

 

 

Teplomer,vlhkomer

          757,00 Sk

 

 

 

 

 

Zámok

          150,00 Sk

 

 

 

 

 

Školenie ŠJ

          910,00 Sk

 

 

 

 

 

Špajgle

           18,00 Sk

 

 

 

 

 

Jarná výzdoba,tvorivé dielne

       1 316,50 Sk

 

 

 

 

 

ŠvP-hračky,lopatky

          569,50 Sk

 

 

 

 

 

Fasádna farba

       1 938,00 Sk

 

 

 

 

 

Tesnenia

          781,00 Sk

 

 

 

 

 

Tesnenia

          292,50 Sk

 

 

 

 

 

Knihy,žiarovky

       2 828,00 Sk

 

 

 

 

 

Deň otcov

       1 530,00 Sk

 

 

 

 

 

Pracovný odev

          120,00 Sk

 

 

 

 

 

Pracovný odev,obuv

       1 008,00 Sk

 

 

 

 

 

Kancelárske potreby,farba

          588,00 Sk

 

 

 

 

 

Náplň do tlačiarne

          660,00 Sk

 

 

 

 

 

Hadica flex

          106,00 Sk

 

 

 

 

 

Spotrebný materiál,UP,kancel.

       2 049,00 Sk

 

 

 

 

 

Seminár ŠJ

          585,00 Sk

 

 

 

 

 

Tlaková hadica,tesnenie

          302,00 Sk

 

 

 

 

 

ILLE-hygienické potreby

       1 878,00 Sk

 

 

 

 

 

Čistiace potreby

       8 249,00 Sk

 

 

 

 

 

Roztok do jaskyne

     16 800,00 Sk

 

 

 

 

 

ILLE-hygienické potreby

       1 878,00 Sk

 

 

 

 

 

ILLE-hygienické potreby

       1 878,00 Sk

 

 

 

 

 

Stavebnica CLICS,STORIA

     14 551,00 Sk

 

 

 

 

 

Oprava práčky

       3 065,00 Sk

 

 

 

 

 

Veľká Noc-dekorácia

       3 394,00 Sk

 

 

 

 

Vzdelávacie poukazy za rok 2006

 

Príjem: 268 000,- Sk

Výdaj:  268 000,- Sk

Vzdelávacie poukazy boli použité na výplatu a odvody za vedenie záujmových krúžkov žiakov.

 

 

Príspevky od rodičov za roky 2006 – Školský klub detí

Príjem:  119 664,- Sk

Výdaj:     10 828,- Sk

 

 

 

Predmet

Sk

Čistič farby

         76,50 Sk

Zrkadlo

       379,00 Sk

Knihy, hádanky

       750,00 Sk

Športové potreby

    1 379,50 Sk

SIM karta

         99,00 Sk

Keramická hlina

        333,00 Sk

ILLE – hygienické potreby

     7 811,00 Sk

Spolu:

  10  828,00 Sk

 

 

 

Prenesené kompetencie ZŠ – ID protokol VZAAGNHVKY /viď príloha/

                 

n) Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia - ZŠ

 

Ciele z koncepčného rozvoja pre školský rok 2006/2007

 

Plnenie stanovených cieľov sa pravidelne sledovalo z úrovne vedenia školy na poradách.

-         Postupne zlepšujeme využiteľnosť kapacity školy na odborné vyučovanie,

-         v hodnotenom období sa výraznejšie zlepšilo využívanie učebne výpočtovej techniky vo vyučovacom i mimo vyučovacom čase - možnosť bezplatného vstupu (II. a I. stupeň)

-         otvorili sme ďalšiu športovú triedu so zameraním na futbal. Opakuje sa však problém so zvýšením počtu žiakov v tejto triede,

-         z vlastných prostriedkov sme zariadili učebňu cudzích jazykov (nová podlaha a nábytok)

-         pokračujeme v projekte SOCRATES spolu s Nemeckom a Rakúskom,

-         úspešne sme pokračujeme v ENV projektoch, na škole funguje separovaný zber                 v rámci tried, ŠJ a zvýšili sme environmentálne vedomie žiakov,

-         všetci učitelia získali certifikát INFOVEKU FIT,

-         organizovali sme spoločenské, športové a zábavné aktivity pre predškolské zariadenia MŠ a našich žiakov,

-         stali sme sa organizátorom nultého ročníka športovej súťaže v pretláčaní rukou pre žiakov obvodu BA IV,

-         aktívne sme sa zapojili do ekologických akcií „Vyčistíme Devínsku“ a „ Deň Zeme“,

-         organizovali sme celoročný zber papiera, PET fliaš a Tetrapackových obalov,

-         zorganizovali sme pre širokú verejnosť „Jesenné tvorivé dielne“ a „Veľkonočné tvorivé dielne“ v ZŠ a „Vianočné tvorivé dielne“ v MŠ,

-         v záujme rýchlej aklimatizácie prechodu detí z MŠ do ZŠ sme zorganizovali spoločnú akciu púšťania drakov – „Šarkaniáda“,

-         škola sa prezentovala rodičom a budúcim školákom prostredníctvom akcie „Deň otvorených dverí“,

-         zorganizovali sme slávnostné popoludnie s programom na ZŠ – „Deň matiek“ a zábavné popoludnie so súťažami a programom v MŠ – „Deň otcov“

-         počas roka sme zorganizovali niekoľko kultúrnych programov pre starších spoluobčanov

-         pokračovali sme v spolupráci s detským domovom v Pečeňadoch,

-         ako odmenu za aktívnu prácu a reprezentáciu školy sme zorganizovali výlet pre žiakov do Nitry a okolia

-         zorganizovali koncoročnú slávnostnú akadémiu v Istracentre spojenú s odmeňovaním najlepších a najúspešnejších žiakov

 

 

     Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia - MŠ

 

Pracovali sme podľa projektu Škola podporujúca zdravie. Pokračovali sme v aromaterapii, pravidelnom čistení chrupu, dodržiavaní pitného režimu.

Každú stredu bol „ovocný deň“, kedy každé dieťa prinieslo do MŠ ovocie a spoločne si na ňom pochutnávali

Dve staršie triedy navštevovali po celý rok pravidelne saunu a praktizovali predplavecký výcvik. Na jar prebehol súvislý plavecký výcvik.

Raz týždenne praktizovali triedy vychádzky do okolia s enviromentálnym zameraním.

Pravidelne sme navštevovali počítačovú triedu v ZŠ P. Horova 16 ako aj keramické dielne.

Zorganizovali sme kurz korčuľovania.

Počas popoludňajšieho odpočinku využívali sme muzikoterapiu na povzbudenie psychickej stability detí.

Raz mesačne sa zabezpečilo divadelné predstavenie pre deti.

Výuka anglického jazyka  bola počas celého šk. roka dva razy týždenne.

Deti navštevovali pravidelne 2 krát do týždňa SOĽNÚ JASKYŇU v našej MŠ.

V septembri sme navštívili vojenskú posádku vo Vajnoroch, v októbri skrášlila MŠ výstavka šarkanov a radosť mali všetci z púšťania šarkanov spolu s rodičmi v neďalekom ARBORÉTU.

Veľkú popularitu má úž tretí rok pripravovaný BU-BU deň, kedy celodenné strašenie detí trvá až do 19-tej hodiny.

V decembri nás navštívil Sv. Mikuláš, úspešná bola vianočná besiedka v každej triede aj výstavka medovníkov.

V spolupráci so ZŠ vystúpili deti na Zimnej akadémii.

 

V januári staršie deti navštívili I. ročníky ZŠ , aby zápis do ZŠ prebehol hravo a plynulo.

Uskutočnili sme besedu rodičov predškolákov so psychologičkou p. Mgr.Mičianovou a s riaditeľom ZŠ Mgr. M. Markom.

Vo februári bola „Fašiangová veselica“ – deti sme oboznámili s fašiangovými zvykmi na dedine.

V rámci „Marec – mesiac knihy „ zúčastnili sa deti viacerých stretnutí v mestskej knižnici.

Deti úspešne reprezentovali našu MŠ pestrým vystúpením na Jarných tradíciách, ktoré boli spojené s výstavou výtvarných prác na veľkonočnú tématiku.

Deň otvorených dverí MŠ bol 2 x.

Pripravili sme tvorivé dielne vianočné – v MŠ,  jesenné a veľkonočné – v ZŠ.

V triedach deti rýchlili trávu ,pestovali žeruchu a redkvičky v tzv. zelených kútikoch.

V akcii Deň Zeme zveľaďovali sme spolu s deťmi našu šk. záhradu.

Veľkú radosť mali deti z Noci kúziel, kedy strávili noc plnú prekvapení v MŠ.

Pre mamičky si pripravili deti všetkých tried krásne darčeky a zaujímavé besiedky.

Pre ockov v deň ich sviatku bol priestor pre zaujímavé súťaže v záhrade našej MŠ.

MDD bol v znamení pestrého karnevalu a zaujímavých súťaží .Trieda predškolákov spolu s I.roč. ZŠ navštívili Bratislavský hrad. Podarilo sa stretnutie s požiarnikmi z Dúbravky, ktorí predviedli hasenie skutočného požiaru s kvalitnou požiarnou technikou.

Koncom júna sa celá  MŠ veselo aj smutne rozlúčila s našimi predškolákmi.

Po celý rok spestrovala život v MŠ tanečná skupina MEDULIENKA pod vedením p. uč. Stankovej a skupina Pohybových hier, ktoré viedli p. uč. Bottanová a Kráľovičová.

Veľké pozitívum bola škola v prírode, ktorej sa zúčastnilo 42 detí.

 

o) Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení - ZŠ

 

SILNÉ STRÁNKY

Ø      kvalifikovanosť pedagogických zamestnancov v odborných predmetoch

Ø      zodpovedná príprava žiakov na prijímacie pohovory na SŠ

Ø      zapájanie sa do projektov

Ø      dobré výsledky v športových aktivitách

Ø      dobré výsledky vo vedomostných olympiádach

Ø      vysoká úspešnosť prijatia žiakov na SŠ

Ø      dlhoročná skúsenosť v protidrogových programoch PEER skupín

SLABÉ STRÁNKY

Ø      nedostatočná odbornosť vo vyučovaní Aj, Hv a Tchv

Ø      nedostatok finanč. prostr. na údržbu a opravy

Ø      nedostatok finanč. prostr. na rekonštrukciu budovy školy

Ø      nedostatok odborných pomôcok k praktickym ukážkam jednotlivých vyuč. predmetov

Ø      problematická komunikácia s rodičmi žiakov s výchovnými problémami

Ø      zvýšiť úroveň prípravy žiakov na súťaže a olympiády

 

 

 

 

 

PRÍLEŽITOSTI

Ø      dobré podmienky pre vzdelávanie žiakov

Ø      dobré podmienky na zavádzanie informačno-komunikačných technológií

Ø      široká škála voľnočasových aktivít

Ø      zrekonštruovaný športový areál

Ø      klubová činnosť

RIZIKÁ

Ø      nepriaznivý demografický vývoj

Ø      nedostatok kvalifikovaných učiteľov na výuku Aj, Hv, Tchv.

Ø      slabšie sociálne zloženie obyvateľov sídliska

Ø      nedostatočná spolupráca rodiny so školou

 

 

 

 

Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení - MŠ

 

a/ Silné stránky: práca podľa projektu , zaradenie enviromentálnych prvkov, využívanie SOĽNEJ JASKYNE /zníženie chorobnosti o 30%/, vytvorenie rodinného prostredia, duševnej pohody detí, nepripustiť preplnenie tried nad rámec Vyhlášky o MŠ. Zabezpečenie plne kvalifikovanej starostlivosti o deti.Vytváranie zaujímavých aktivít .Individuálna diagnostika a práca podľa nej s deťmi s odloženou šk. dochádzkou. Umožnili sme rozvoj sebavedomia a vnútornej istoty detí verejným vystupovaním a spoločenským životom. Práca s deťmi je postavená na báze priateľstva, dôvery a vzájomného pochopenia.

b/ Slabé stránky :nepostačujúce finančné zabezpečenie.

 

II. Ďalšie informácie o škole, ktoré môže správa obsahovať:

 

a) Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania - ZŠ

 

Nie všetky priestory vyhovujú základným psycho-hygienickým požiadavkám podľa nových noriem. Pretrváva problém údržby a opráv – nedostatok financií  na pravidelnú obnovu maľovky,výmenu podlahovej krytiny, zamedzenie úniku tepla netesnosťou okien a tepelno – izolačnými vlastnosťami stavby. Pravidelne sa kontrolovali požiarno – bezpečnostné pravidlá /vykonaná kontrola nezistila závažné nedostatky/. Voľné priestory sú prenajímané, závisí od záujmu.

O podmienkach školy a jej potrebách bol pravidelne informovaný zriaďovateľ formou predkladania správ a požiadaviek na zasadnutiach zastupiteľstva, zasadnutie komisie Školstva, mládeže a telesnej kultúry, jednotlivé odbory MÚ.

 

    Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania - MŠ

 

Úzka spolupráca s rodičmi , poradenstvo vo výchovných problémoch, spolupráca s PPP,

detskou lekárkou, využívanie metodického materiálu na pomoc pri adaptácii novoprijatých detí, účasť učiteliek na seminároch a vzdelávaní , ktoré organizuje MCMB...Vzájomné hospitácie a pracovné konzultácie

 

b) Voľnočasové aktivity školy -ZŠ

 

V školskom roku 2006/2007 ponúkala naša škola tieto záujmové aktivity:

 

-         konverzácia v nemeckom jazyku /7., 8., 9. ročník/

-         literárny krúžok

-         cvičenia z estetickej výchovy

-         výtvarný krúžok

-         keramický krúžok

-         práca v PEER skupinách – vrstovnícky program zameraný na primárnu prevenciu návykových látok – pre žiakov od 7. roč.

-         práca s počítačom 1. – 4. roč.

-         práca s počítačom 4. – 9. roč.

-         internet pre žiakov 5. – 9. roč.

-         pohybové hry – chlapci a dievčatá 5. – 9. roč.

-         pohybové hry  2. – 4. roč.

-         pohybové hry MŠ + 1. a 0. ročník

-         florball + futbal II. stupeň

-         turistický 1. – 4. roč.

-         ľudový tanec /súbor Matičiarik/ 1. – 9. roč.

-         HIP HOP 4. – 6. roč.

-         mažoretky 5. – 8. roč.

-         basketbal dievčatá 1. 9. roč.

-         príprava na prijímacie pohovory z matematiky a slovenského jazyka 9. roč.

-         príprava na prijímacie pohovory zo slovenského jazyka 4. roč.

-         cvičenia z matematiky 3. – 4. roč.

-         cvičenia zo slovenského jazyka 4. roč.

-         chorvátsky jazyk

 

 

      Voľnočasové aktivity školy –MŠ

 

Tanečný krúžok Medulienka – spoločenské tance. Úspešne pracuje už druhý rok pod vedením p. uč. Gabrieli Stankovej. Úspešne reprezentuje našu MŠ na spoločenských podujatiach a prezentácii MŠ.

 

Dom sociálnych služieb – pravideľnými návštevami detí spríjemňujeme pobyt dôchodcov v sociálnom zariadení spoločnými aktivitami ako napr. nácvik ľudových piesni, kultúrne vystúpenia detí, výtvarné a pracovné činnosti.

Prospieva: rozvoju sociálnej zrelosti detí aj ako terapia prestárlych ľudí.

 

Kurz plávania, kurz korčuľovania, lyžovanie, škola v prírode, zahraničný pobyt pri mori – Chorvátsko, návštevy vlastnej soľnej jaskyne, nočný pobyt v MŠ – Noc kúziel, jesenný BU-BU deň, pohybové hry v 2. skupinách.

 

c) Spolupráca školy s rodičmi, o poskytovaní služieb deťom, žiakom a rodičom - ZŠ

 

Základným cieľom spolupráce školy s rodinou resp. s rodičmi je výchova a vzdelávanie v úzkej spolupráci oboch strán. Snažíme sa vytvoriť školu rodinného typu, v ktorom padnú všetky bariéry a predsudky. V snahe dosiahnuť tento cieľ poskytujeme deťom a rodičom nasledovné služby a možnosti:

-         sprístupnenie športového areálu deťom vo vymedzenom čase podľa dohody s DNV sport

-         sprístupnenie telocviční mimo vyuč. hodín deťom, rodičom i zamestnancom školy

-         široký výber voľnočasových a krúžkových činností

-         organizovanie kultúrno – spoločenských aktivít /napr. „Tvorivé dielne“ – jesenné, jarné; „Deň matiek“, „Deň otcov“, „Deň otvorených dverí“, „Koncoročná akadémia“ atď

-         do krúžkovej činnosti zapájame nielen deti našej školy, ale aj ostatných škôl BA IV.

-         pravidelne organizujeme ako súčasť výchovno-vzdelávacieho procesu školy v prírode

-         ozdravovací pobyt pri mori (Chorvátsko) pre deti MŠ i ZŠ

-         v mimo vyučovacom čase možnosť prístupu rodičov a detí k IKT a internetu

-         poskytovanie deťom doplnkového jedla okrem obeda formou desiatej

-         možnosť odberu stravy (obed) i fyzickým a právnickým osobám

-         podľa možností realizácia prázdninovej činnosti ŠKD

-         spolupráca s rodičmi a verejnosťou prostredníctvom Rady rodičov, Občianskeho združenia, Rady školy, Miestneho úradu

-         priestory a akcie sú sprístupnené i deťom predškolských zariadení a ich rodičom

-         každoročný Školský ples pre rodičov zamestnancov a priateľov školy

 

Spolupráca školy s rodičmi, o poskytovaní služieb deťom, žiakom a rodičom - MŠ

 

Úzko sme spolupracovali hlavne v čase adaptačného procesu ,dbáme na vzájomnú informovanosť o dieťati. V oblasti spoločného výchovného pôsobenia na dieťa sme poskytovali výchovné poradenstvo – odborné konzultácie, neformálne rozhovory o deťoch, diskusie o úspechoch a problémoch detí. Aktivizovali sme rodičov v plnení úloh vyplývajúcich z programu na podporu zdravia. Oboznamovali sme rodičov s vých.vzdel. procesom pri spoločných posedeniach a ukážkach vých.vzdel. činnosti. Zapájali sme rodičov do skrášľovania životného prostredia a do utvárania materiálno – technickej základne/sponzorstvo, drobné opravy.../.

 

d) Vzájomné vzťahy medzi školou a deťmi alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v škole podieľajú  - ZŠ

 

Na škole niekoľko rokov aktívne pracuje „Detský parlament“ pod vedením skúsených pedagógov prostredníctvom, ktorého môžu deti navrhovať vlastné zlepšenia vnútorného života školy a vzájomných vzťahov medzi nimi , medzi vzťahmi dieťa – pedagóg a následne rodina – škola.

Na tvorbe vzájomných vzťahov medzi deťmi sa nepodieľajú len pedagogickí zamestnanci, ale aj ostatní zamestnanci školy. O vylepšenie vzťahov detí a pedagógov sa snažíme v priamom pedagogickom procese, tiež počas prestávok a dôležitú úlohu zohrávajú triednicke hodiny a hodiny etickej a náboženskej výchovy. Nezhody vo vzťahoch medzi deťmi sa snažíme riešiť okamžite v spolupráci s rodičmi prípadne za pomoci odborníkov. Výchovný poradca spolu s koordinátorom drogovej prevencie úzko spolupracujú s celým pedagogickým zborom a spoločne sa snažíme riešiť výchovno-vzdelávacie problémy. Komunikujeme s rodičmi a žiakmi v snahe eliminovať konflikty a predchádzať im. Úzko spolupracujeme s Radou školy, Radou rodičov, poslancami miestneho zastupiteľstva a miestnym úradom.

 

 

     Vzájomné vzťahy medzi školou a deťmi alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v škole podieľajú  - MŠ

 

Pravidelné návštevy počítačovej triedy a keramickej dielne v ZŠ P. Horova 16, spoločné tvorivé dielne: jesenné, vianočné, veľkonočné striedavo v priestoroch MŠ a ZŠ P. Horova 16. Účasť na protidrogovom programe v ZŠ P. Horova 16.

Pravidelné návštevy sauny a bazéna v Rolande. Spolupráca s Istracentrom – návštevy divadelných predstavení, účasť na kultúrnych podujatiach: Akadémia, Veľkonočné tradície, výstavky výtvarných prác detí.

Pravidelné návštevy miestnej knižnice. Posedenia s rodičmi na Vianoce, Deň matiek, júnová rozlúčka, športové aktivity na Deň otcov spolu so ZŠ P. Horova 16, spolupráca rodičov na zvelaďovaní škôlky.