S p r á v a
o výsledkoch a
podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti
ZŠ s MŠ P. Horova 16,
841 07 Bratislava
za školský rok 2006/2007.
Predkladá:
Mgr. Miloš Marko
riaditeľ ZŠ s MŠ
P. Horova 16, Bratislava
Prerokované v pedagogickej rade školy pri ZŠ s MŠ P. Horova 16
dňa 10.10.2007
Vyjadrenie
rady školy:
Rada školy odporúča zriaďovateľovi
Mestskej časti Bratislava Devínska Nová Ves
s c
h v á l i ť
Správu o výsledkoch a
podmienkach
výchovno-vzdelávacej činnosti
ZŠ s MŠ P. Horova 16 za
školský rok 2006/2007
.....................................................................................
Mgr. Mária Zrubcová
predseda Rady školy pri ZŠ s MŠ
Stanovisko zriaďovateľa:
Mestská časť Bratislava -
Devínska Nová Ves
s ch v a ľ u j e
Správu o výsledkoch a
podmienkach
výchovno-vzdelávacej
činnosti
ZŠ s MŠ P. Horova 16, 841 07 Bratislava
za školský rok 2006/2007
................................................................
za zriaďovateľa
Vypracovali:
Mgr. Miloš Marko - riaditeľ školy
Mgr. Anna Kmeťová - zást. riaditeľa pre ZŠ
p. Daniela Danielovitsová - zást. riaditeľa pre MŠ
Mgr. Mária Zrubcová - predseda RŠ
Mgr. Zuzana Vargová - výchovný poradca
p. Jana Šišková - ekonóm
p. Lenka Ďurová - personalista
Východiská a podklady:
Správa je vypracovaná v zmysle:
1. Vyhlášky Ministerstva školstva SR č. 9/2006 Z. z. zo 16. 12.2005 o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení.
2. Metodické usmernenie MŠ SR č. 10/2006-R k vyhláške MŠ SR č. 9/2006 Z. z.
3. Koncepcia školy na roky 2004 - 2009
4. Plán práce školy ZŠ s MŠ P. Horova 16 na školský rok 2006/2007.
5. Vyhodnotenia plnenia plánov práce jednotlivých metodických združení a predmetových komisií.
6. Informácie o činnosti Rady školy pri ZŠ s MŠ P. Horova 16
7. Hodnotenia
zrealizovaných projektových činností
S p r á v a
o výsledkoch a
podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti
ZŠ s MŠ P. Horova 16, 841 07 Bratislava
za školský rok 2006/2007.
I.
a) Základné identifikačné údaje
o škole:
1. Názov školy: ZŠ s MŠ P. Horova |
2. Adresa školy: P.
Horova 16, 841 07 Bratislava |
3. telefónne číslo: ZŠ 02 / 64 53 84 63, MŠ 64 77 84 04 faxové číslo: 02 / 64 77 90 56 |
4. Internetová adresa: www.zshorovaba.edu.sk e-mailová adresa: skolahorova@mail.t-com.sk |
5. Zriaďovateľ: Mestská časť Bratislava - Devínska Nová Ves, Novoveská 17/A, 843 10 Bratislava |
6. Vedúci zamestnanci školy:
Meno a priezvisko |
Funkcie |
Mgr. Miloš Marko |
riaditeľ školy |
Mgr. Anna Kmeťová |
zástupca riaditeľa školy pre ZŠ |
PhDr. Ján Martanovič |
štatutárny zástupca |
p. Daniela Danielovitsová |
zástupca riaditeľa školy pre MŠ |
p. Katarína Šikulová |
vedúca vychovávateľka ŠKD |
p. Alžbeta Michajlovová |
vedúca ŠKaŠJ pre ZŠ |
p. Mária Bieliková |
vedúca ŠKaŠJ pre MŠ |
7. Údaje o rade školy a iných
poradných orgánoch školy:
7.1) Údaje o rade školy:
Rada školy pri ZŠ s MŠ P. Horova 16, Bratislava bola ustanovená v zmysle § 24 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov po voľbách dňa 25.05.04. Funkčné obdobie začalo dňom 10.08.2004 na obdobie 4 rokov.
Členovia rady školy:
P.č. |
Meno a priezvisko |
Funkcia |
Zvolený /delegovaný/ za |
1. |
Mgr. Mária
Zrubcová |
predseda |
za pedagogických zamestnancov |
2. |
p. Oto Gregor |
podpredseda |
za občianske zdr. HOROV |
3. |
p. Jarmila Kirinovičová |
tajomník |
za rodičov ZŠ |
4. |
p. Alžbeta Michajlovová |
člen |
za nepedagogických zamestnancov |
5. |
p. Zuzana Botanová |
člen |
za pedagogických zamestnancov |
6. |
p. Božena Kotrbčíková |
člen |
za rodičov MŠ |
7. |
p. Katarína Šikulová |
člen |
za rodičov ZŠ |
8. |
p. Jozef Molnár * |
člen |
delegovaný za zriaďovateľa |
9. |
RNDr. Ladislav Šimon |
člen |
delegovaný za zriaďovateľa |
10. |
p. Alojz Moravec |
člen |
delegovaný za zriaďovateľa |
11. |
p. Dáša Bohumelová |
člen |
za rodičov ZŠ |
* člen do marca 2007
Stručná informácia o činnosti
rady školy za školský rok 2006/2007:
Počet zasadnutí : 4
- vyjadrovanie sa k materiálom zabezpečujúcich prevádzku školy a výchovno – vzdelávacieho procesu v zmysle zákona o štátnej správe v školstve, v súlade zo Štatútom Rady školy
- stanovenie priorít na opravy školských budov na rok 2006-2007
- stanovisko k optimálnym prenájmom budov školy
- riešenie aktuálnych problémov a potrieb, ktoré priebežne plynuli z prevádzky školy
7.2) Údaje o predmetových
komisiách a metodických združeniach - poradných orgánoch riaditeľa školy:
Na ZŠ pracovali nasledovné orgány:
a/ slovenský jazyk – dejepis - zemepis ved. Mgr. Balajová Zuzana
b/ matematika – fyzika – informatika –
prírodopis - chémia ved. Mgr. Ochodková Eva
c/ občianska – etická – náboženská výchova –
výtvarná výchova – hudobná výchova ved. Mgr. Zrubcová Mária
d/ anglický – nemecký jazyk ved. Mgr. Bauerová Jaroslava
e/ telesná – technická výchova ved. Mgr. Predinská Jana
a výchovy k manželstvu a rodičovstvu ved. Mgr. Zrubcová Mária
Pedagogická rada je najvyšším výkonným orgánom školy, ktorá zasadá min. 5 krát za šk. rok, prípadne ju zvoláva riaditeľ školy podľa potreby.
Metodické združenia /MZ/ a predmetové komisie /PK/ sú orgánmi metodickými, ale taktiež článkom riadiacej štruktúry školy. Vedúci MZ a PK tvorili širšie vedenie školy. Vedenie školy prerozdelovalo právomoci na jednotlivých vedúcich, rešpektovalo uznesenia a v rámci možností vytváralo priaznivé podmienky pre činnosť MZ a PK.
Jednotlivé poradné orgány zasadali podľa schválených plánov činnosti. Riešili otázky vzdelávacích a výchovných problémov, organizovali vedomostné olympiády, súťaže, exkurzie. Zabezpečovali výsledky, napomáhali odbornému vzdelávaniu učiteľov, prichádzali s námetmi pre zlepšenie práce školy a spolupráce s rodičmi.
b) Údaje o žiakoch školy
za školský rok 2006/2007
Základná škola
Ročník |
Stav k 15. 9. 2006 |
Stav k 31. 8. 2007 |
||||||||
Počet tried |
Počet žiakov |
Z toho Integro-vaných |
Počet odd. ŠKD |
Počet žiakov v ŠKD |
Počet tried |
Počet žiakov |
Z toho Integro-vaných |
Počet odd. ŠKD |
Počet žiakov v ŠKD |
|
0. |
1 |
8 |
0 |
2 |
49 |
1 |
10 |
0 |
2 |
46 |
1. |
2 |
43 |
0 |
2 |
42 |
0 |
||||
2. |
1 |
25 |
1 |
1 |
24 |
1 |
26 |
1 |
1 |
22 |
3 |
2 |
32 |
0 |
1 |
20 |
2 |
32 |
0 |
1 |
20 |
4. |
1 |
29 |
0 |
1 |
28 |
0 |
||||
5. |
2 |
35 |
0 |
|
|
2 |
35 |
0 |
|
|
6. |
2 |
30 |
0 |
|
|
2 |
29 |
0 |
|
|
7. |
2 |
48 |
1 |
|
|
2 |
47 |
1 |
|
|
8. |
3 |
64 |
0 |
|
|
3 |
63 |
0 |
|
|
9. |
2 |
58 |
0 |
|
|
2 |
58 |
0 |
|
|
Spolu |
18 |
372 |
0 |
4 |
93 |
19 |
370 |
0 |
4 |
88 |
Materská škola
Stav
detí k 15.09. 2006
|
Počet detí |
Z nich |
||||
tieda |
celkom |
Ø na triedu |
do 3 r. |
5 roč. |
ŠVVP |
OŠD |
1 |
23 |
22 |
11 |
– |
– |
– |
2 |
24 |
23 |
3 |
– |
– |
– |
3 |
26 |
26 |
– |
11 |
– |
2 |
4 |
26 |
26 |
– |
23 |
– |
11 |
spolu |
99 |
97 |
11 |
34 |
– |
11 |
Stav detí k 31.08. 2007
|
Počet detí |
Z nich |
||||
tieda |
celkom |
Ø na triedu |
do 3 r. |
5 roč. |
ŠVVP |
OŠD |
1 |
22 |
19 |
– |
– |
– |
– |
2 |
23 |
21 |
1 |
– |
– |
– |
3 |
24 |
22 |
– |
14 |
– |
7 |
4 |
24 |
20 |
– |
23 |
– |
5 |
spolu |
93 |
82 |
1 |
37 |
– |
11 |
Počet detí MŠ:
Zostávajúcich detí
z min. šk. roka |
67 |
Prijatých do MŠ |
32 |
Neprijatých do MŠ |
– |
Odchádzajúcich do ZŠ |
26 |
Odložená školská dochádzka |
11 |
Počet detí MŠ mimo
regiónu MČ:
Počet detí |
Spolu |
||
MČ Lamač |
Karlova
Ves |
Dúbravka |
|
1 |
– |
2 |
3 |
Dochádzka detí MŠ:
mesiac |
1. trieda |
2. trieda |
3. trieda |
4. trieda |
Ø
dochádzka |
Ø v
% |
september |
23 |
23 |
24 |
24 |
82 |
76 |
október |
22 |
23 |
24 |
24 |
78 |
73 |
november |
20 |
22 |
24 |
24 |
71 |
64 |
december |
19 |
21 |
24 |
24 |
77 |
66 |
január |
19 |
21 |
24 |
24 |
76 |
65 |
február |
19 |
20 |
24 |
24 |
69 |
64 |
marec |
20 |
22 |
24 |
24 |
73 |
69 |
apríl |
20 |
22 |
24 |
24 |
75 |
73 |
máj |
22 |
23 |
24 |
24 |
82 |
81 |
jún |
22 |
23 |
24 |
24 |
84 |
85 |
júl |
– |
26 |
– |
25 |
31 |
16 |
spolu |
205 |
246 |
240 |
265 |
798 |
732 |
c)Údaje o počte
zapísaných žiakov do 1. ročníka, údaje o počtoch a úspešnosti žiakov
na prijímacích skúškach a ich následnom prijatí na štúdium na stredné
školy
c1) Údaje o počte
zapísaných žiakov do 1. ročníka ZŠ
POČET
ŽIAKOV |
Z CELKOVÉHO POČTU ZAPÍSANÝCH |
POČET TRIED |
||
SPOLU |
DIEVČATÁ počet / % |
ODKLADY počet / % |
NEZAŠKOLENÍ V MŠ počet / % |
SAMOSTATNÉ ( SPOJENÉ ) |
52 |
30,8 |
36,5 |
3,8 |
2 |
c2) Údaje o prijatých žiakoch na štúdium na stredné
školy
c.2.1 žiaci 9. ročníka
Počet žiakov 9. roč. |
Prehľad o počte žiakov 9. ročníka prijatých
na jednotlivé druhy SŠ
|
|||||||||
Gymnáziá |
Stredné odborné školy* |
SOU-4. ročné |
SOU-3. ročné |
OU-2.ročné |
||||||
57 |
Prihlás. |
Prijatí |
Prihlás. |
Prijatí |
Prihlás. |
Prijatí |
Prihlás. |
Prijatí |
Prihlás. |
Prijatí |
22 |
11 |
75 |
31 |
8 |
3 |
15 |
12 |
- |
- |
c. 2.2. žiaci 4. ročníka
Počet žiakov 4. roč. |
Prehľad o počte žiakov 4. ročníka prijatých na 8 - ročné gymnáziá a iné školy |
|||||
osemročné gymnáziá |
Na iné školy
|
|||||
37 |
Prihlásení |
Úspešní |
Prijatí |
Prihlásení |
Úspešní |
Prijatí |
4 |
3 |
1 |
- |
- |
- |
c. 2.3. žiaci nižších ročníkov
II. stupňa ZŠ prijatí na SŠ
Ročník |
Počet
žiakov prijatých
na SŠ |
Stredná
škola, na ktorú bol žiak prijatý |
8. ročník |
1 |
Gymnázium, Česká ul. |
7. ročník |
- |
|
6. ročník |
- |
|
5. ročník |
- |
|
c.2.4 iné skutočnosti – analýza prijatia žiakov na SŠ
V školskom roku 2006/2007 bolo prijatých
pre budúci školský rok na štúdium do 1. ročníka strednej školy 11 žiakov, čo je
o polovicu menej ako v minulom školskom roku. Dôvodom je aj to, že
sme mali o 1 triedu menej deviatakov, žiaci aj s dobrým prospechom sa
zaujímali viac o SOŠ najmä elektrotechnického zamerania. Všetci žiaci boli
prijatí na školy, ktoré si vybrali, nikto z deviatakov si nedával ďalšiu
prihlášku, nikto si ani neprenášal prihlášku zo školy na školu z dôvodu
neprijatia na prvej vybranej škole. Zároveň žiaden deviatak sa nezúčastnil
druhého kola prijímacích pohovorov. V tomto školskom roku sme mali aj
žiakov so zníženou známkou zo správania, aj títo žiaci boli prijatí na SOŠ
s maturitou. Žiaci využívali aj možnosť podania ďalšej prihlášky na
cirkevnú strednú školu.
V minulom školskom roku sme nemali až
taký záujem v štvrtom ročníku o osemročné gymnáziá, bol prijatý len
jeden žiak na športové osemročné gymnázium i napriek tomu, že nemal
výborný prospech.
Kurz na získanie vzdelania poskytovaného
základnou školou
Počet žiakov: 1
d) Údaje o počte
prijatých žiakov do prvého ročníka strednej školy; údaje o počtoch
a úspešnosti uchádzača na prijatie
d.1 Údaje
o prijímacom konaní na štúdium na stredné školy a počte prijatých žiakov
do 1. ročníka strednej školy
Do ročníka |
Počet prihlásených žiakov |
Počet žiakov, ktorí konali prijímaciu skúšku |
Počet úspešných žiakov v prijímacom konaní |
Počet prijatých žiakov |
Z toho bez prijímacej skúšky |
prímy |
4 |
4 |
3 |
1 |
0 |
1.ročníka SŠ |
57 |
8 |
6 |
57 |
2 |
e) Údaje o výsledkoch
hodnotenia a klasifikácie žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania
v školskom roku 2006/2007
Klasifikácia školy
školský rok 2006/2007 II. Polrok |
||||||||||
Ročník |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
Spolu |
Počty žiakov |
||||||||||
Počet
tried v ročníku |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
17 |
Počet
chlapcov |
24 |
15 |
20 |
13 |
21 |
12 |
22 |
33 |
25 |
185 |
Počet
dievčat |
18 |
11 |
12 |
15 |
14 |
17 |
25 |
30 |
33 |
175 |
Počet
žiakov v ročníku |
42 |
26 |
32 |
28 |
35 |
29 |
47 |
63 |
58 |
360 |
Študijné výsledky |
||||||||||
Prospeli |
42 |
26 |
32 |
28 |
35 |
29 |
46 |
58 |
55 |
351 |
Výborní
žiaci /priemer 1,00/ |
40 |
14 |
15 |
7 |
3 |
6 |
12 |
7 |
2 |
106 |
Zaostávajúci
žiaci /4+5/ |
|
1 |
2 |
2 |
3 |
5 |
9 |
17 |
27 |
66 |
Neprospeli
z 1 a 2 predmetov |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
3 |
6 |
Neprospeli
z viac predmetov |
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
|
3 |
Neprospeli spolu |
|
|
|
|
|
|
1 |
5 |
3 |
9 |
Neklasifikovaní |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Neklasifikovaní
z predmetu |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
1 |
1 |
Celkový
študijný priemer |
|
1,05 |
1,42 |
1,48 |
1,99 |
1,61 |
1,74 |
1,76 |
2,13 |
1,86 |
Výchovné opatrenia |
||||||||||
Pochvala
triednym |
21 |
11 |
2 |
4 |
14 |
10 |
2 |
13 |
14 |
91 |
Pochvala
riaditeľ |
3 |
2 |
4 |
2 |
4 |
3 |
5 |
5 |
4 |
32 |
Knižná
odmena |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
17 |
Spolu |
26 |
14 |
8 |
7 |
20 |
15 |
9 |
21 |
20 |
140 |
Napomenutie
triednym |
|
2 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
8 |
7 |
21 |
Pokarhanie
triednym |
|
2 |
|
|
3 |
2 |
3 |
2 |
5 |
17 |
Pokarhanie
riaditeľ |
|
|
|
|
1 |
4 |
3 |
6 |
6 |
20 |
Spolu |
|
4 |
|
1 |
5 |
7 |
7 |
16 |
18 |
58 |
Znížené
známky zo správania |
||||||||||
Stupeň 2 |
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
7 |
3 |
15 |
Stupeň 3 |
|
|
|
|
|
|
2 |
3 |
|
5 |
Stupeň 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spolu |
|
|
|
|
1 |
1 |
5 |
7 |
6 |
20 |
Dochádzka |
||||||||||
Ospravedlnené
hod. |
2286 |
1484 |
1560 |
1366 |
2670 |
1653 |
3247 |
4038 |
6626 |
24930 |
Neospravedlnené
hod. |
|
|
|
|
2 |
13 |
41 |
101 |
536 |
693 |
Ospravedlnené
na žiaka |
54,43 |
57,08 |
48,75 |
48,79 |
76,29 |
57 |
69,09 |
64,1 |
114,24 |
69,25 |
Neospravedlnené
hod. na žiaka |
|
|
|
|
0,06 |
0,45 |
0,87 |
1,6 |
9,24 |
1,93 |
e.1.) I. stupeň základnej školy
Hodnotenie žiakov 1. ročníka
Počet
žiakov 1.
ročníka |
Počet
žiakov, ktorí
dosiahli -veľmi
dobré výsledky - |
Počet
žiakov, ktorí
dosiahli -
dobré výsledky - |
Počet
žiakov, ktorí
dosiahli -
slabé výsledky - |
|
1. A |
|
22 |
0 |
0 |
1. B |
|
18 |
2 |
0 |
Žiaci I. ročníka boli hodnotení slovne.
Hodnotenie žiakov 2. ročníka podľa
UP s roz. vyuč. CJ v 1. – 4. ročníku ZŠ
Hodnotenie žiakov 3. - 4.
ročníka podľa UP s roz. vyuč. CJ v 3. – 9. ročníku ZŠ
Ročník |
Trieda |
Priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa tried |
||||||
SjaL |
Cj |
M |
Prvouka |
Vlastiveda |
Prírodoveda |
Ø triedy |
||
2. |
2.A |
1,4 |
1,4 |
1,3 |
1,5 |
|
|
1,4 |
3. |
3.A |
1,7 |
1,7 |
1,4 |
|
1,4 |
1,5 |
1,5 |
3.B |
1,9 |
1,1 |
1,4 |
|
1,3 |
1,4 |
1,4 |
|
4. |
4.A |
2,1 |
1,8 |
2,0 |
|
2,1 |
1,8 |
2,0 |
Ø jedn. predmet |
|
1,8 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,6 |
1,6 |
1,6 |
Osobitný spôsob povinnej školskej
dochádzky /štúdium v zahraničí – 1 žiak/.
e.2. II. stupeň základnej školy
Roč. |
Tr. |
Priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa tried |
|||||||||||||||
SjaL |
Cj1 |
Cj2 |
D |
Z |
Ov |
M |
F |
Ch |
P |
Špp |
Vv |
Hv |
Tv |
Nv/Ev |
Ø triedy |
||
5. |
5.A |
1,8 |
1,9 |
|
1,5 |
1,8 |
|
2,2 |
|
|
1,2 |
|
1,3 |
1,0 |
1,1 |
|
1,7 |
5.B |
2,6 |
1,5 |
|
2,1 |
2,2 |
|
2,8 |
|
|
2,0 |
1,5 |
1,0 |
1,0 |
1,0 |
|
2,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
6.A |
2,1 |
2,1 |
|
1,5 |
2,2 |
|
1,9 |
1,6 |
|
1,6 |
|
1,2 |
1,1 |
1,0 |
|
1,9 |
6.B |
2,7 |
2,7 |
|
2,3 |
2,7 |
|
2,8 |
1,6 |
|
2,3 |
1,2 |
1,0 |
1,0 |
1,0 |
|
2,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
7.A |
1,9 |
1,7 |
1,5 |
1,9 |
1,9 |
|
1,8 |
1,9 |
|
1,6 |
|
1,3 |
1,1 |
1,0 |
|
1,8 |
7.B |
2,5 |
3,3 |
|
2,5 |
2,2 |
|
2,8 |
2,7 |
|
2,5 |
1,2 |
1,7 |
1,5 |
1,0 |
|
2,6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
8.A |
1,7 |
1,5 |
1,7 |
1,7 |
2,1 |
1,0 |
2,2 |
2,1 |
1,8 |
1,6 |
|
1,5 |
1,0 |
1,2 |
|
1,8 |
8.B |
2,4 |
2,2 |
|
2,8 |
3,0 |
1,1 |
2,5 |
2,4 |
2,4 |
1,8 |
|
1,4 |
1,3 |
1,0 |
|
2,7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
9.A |
2,6 |
2,4 |
|
2,5 |
2,8 |
1,3 |
3,0 |
2,1 |
3,1 |
2,5 |
|
1,6 |
1,1 |
1,1 |
|
2,6 |
9.B |
2,6 |
2,2 |
|
2,5 |
2,8 |
1,2 |
2,9 |
2,2 |
2,7 |
1,7 |
|
1,2 |
1,1 |
1,1 |
|
2,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ø jedn.
predmet. |
2,4 |
2,2 |
1,6 |
2,2 |
2,4 |
1,1 |
2,6 |
2,2 |
2,6 |
1,9 |
1,3 |
1,4 |
1,1 |
1,1 |
|
2,3 |
Osobitný spôsob povinnej školskej dochádzky /štúdium v zahraničí – 2 žiaci/.
Na druhom stupni predmety Tchv,
Ov /6.,7. roč./ sa neklasifikujú. V 7. ročníku máme ako rozširujúci
predmet – informatiku – bez klasifikácie.
e 3.) Výsledky externých meraní – Monitor 9
Trieda |
Počet žiakov |
Z toho písalo |
Matematika
Ø SR v % |
Matematika
Ø triedy v % |
Slovenský
jazyk Ø SR v % |
Slovenský
jazyk Ø triedy v % |
9. A |
32 |
32 |
|
60,4 |
|
53,0 |
9. B |
27 |
26 |
|
61,0 |
|
56,0 |
Celkom |
59 |
58 |
61,2 |
54,2 |
67,1 |
60,6 |
f) Zoznam uplatňovaných
učebných plánov v šk. roku 2006/2007
Trieda |
Uplatňované učebné plány |
5.A |
UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9.roč. |
5.B |
UP pre triedy so šport. prípravou |
6.A |
UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9.roč. |
6.B |
UP pre triedy so šport. prípravou |
7.A |
UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9.roč. |
7.B |
UP pre triedy so šport. prípravou |
8.A |
UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9. roč. |
8.B |
UP variant 2 |
8.C |
UP variant 2 |
9.A |
UP variant 2 |
9.B |
UP variant 2 |
I. stupeň - ZŠ
II. Stupeň - ZŠ
Trieda |
Uplatňované
učebné plány |
1.A |
UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč. |
1.B |
UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč. |
2.A |
UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč. |
2.B |
UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč. |
3.A |
UP s rozš. vyuč. CJ v 3.- 9.roč. |
4.A |
UP s rozš. vyuč. CJ v 3.- 9.roč. |
4.B |
UP s rozš. vyuč. CJ v 3.- 9.roč. |
|
|
g) Údaje o fyzickom počte
zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických
zamestnancov školy ku dňu koncoročnej kvalifikácie
Základná škola |
Počet |
Školský klub
detí |
Počet |
Materská škola |
Počet |
zamestnanci ZŠ |
35 |
zamestnanci ŠKD |
4 |
zamestnanci MŠ |
11 |
Z toho PZ* |
25 |
Z toho PZ |
4 |
Z toho PZ |
8 |
Z počtu PZ |
|
Z počtu PZ |
|
Z počtu PZ |
|
- kvalifikovaní |
24 |
- kvalifikovaní |
4 |
- kvalifikovaní |
8 |
- nekvalifikovaní |
1 |
- nekvalifikovaní |
|
- nekvalifikovaní |
|
- dopĺňajú si vzdelanie |
|
- dopĺňajú si vzdelanie |
|
- dopĺňajú si vzdelanie |
|
Z toho NZ** |
10 |
Z toho NZ |
|
Z toho NZ |
3 |
Z počtu NZ |
|
Z počtu NZ |
|
Z počtu NZ |
|
- školský psychológ*** |
|
- upratovačky |
|
- upratovačky |
3 |
- špeciálny pedagóg |
|
|
|
|
|
- upratovačky |
6 |
Školské kuchyne a jed. |
8 |
|
|
- ostatní |
4 |
zamestnanci -spolu |
8 |
|
|
Spolu počet zamestnancovZŠ + ŠKD + ( MŠ ) + ŠKaŠJ |
58 |
||||
Z celkového počtuzamestnancov školy počet PZ |
37 |
Vysvetlivky: PZ* – pedagogickí zamestnanci, NZ** – nepedagogickí zamestnanci
Špeciálny pedagóg*** - ak je platený podľa osobitnej
tabuľky (nie pedagogickej)
Z toho počet zamestnancov MŠ a plnenie kvalifikačných
predpokladov pedagogických
zamestnancov k júnu 2007
Základná
škola |
Počet |
ŠJ |
Počet |
Zamestnanci
MŠ spolu |
11 |
Zamestnanci
ŠJ spolu |
3 |
Z
toho PP |
8 |
|
|
-kvalifikovaní |
8 |
|
|
-nekvalifikovaní |
– |
|
|
-doplňujúci si vzdel. |
– |
|
|
Z
toho NP |
|
|
|
Z počtu NP |
|
|
|
-škol. psychológ |
– |
|
|
-špeciálny pedagóg |
– |
|
|
-upratovačky |
3 |
|
|
Spolu
počet zamestnancov MŠ a ŠJ |
14 |
||
Z
celkového počtu zamestnancov MŠ, počet PP |
8 |
g 1) Zoznam učiteľov a ich aprobácia (možno použiť tabuľku z Identifikačných údajov o škole)
Aprobácie |
||
|
I.
stupeň |
|
|
Priezvisko
/ meno |
|
1 |
Jančiarová
Ingrid |
1.-4 |
2 |
Jahodníková
Lýdia |
1.-4. |
3 |
Mullerová
Katarína |
1.-4. |
4 |
Vladárová
Erika |
1.-4. |
5 |
Zuborová
Terézia |
1.-4./výnimka/ |
6 |
Horváthová
Svetlana |
1.-4. |
|
|
|
|
|
|
|
II.
stupeň |
|
|
Priezvisko
/ meno |
|
1 |
Marko
Miloš |
Z, Rj, Ev |
2 |
Kmeťová
Anna |
Ch, M |
3 |
Martanovič
Ján |
Z, M |
4 |
Balajová
Zdena |
Sj, Ov |
5 |
Bátovská
Helena |
Sj,D |
6 |
Bauerová
Jaroslava |
Vv, Rj,
Ev |
7 |
Baran
Daniel |
Nj, Sj |
8 |
Jirovská
Helena |
Sj, Ov |
9 |
Ochodková
Eva |
M, Ov |
10 |
Paxnerová
Katarína |
Tv -
tréner |
11 |
Rožník
František |
Aj |
12 |
Pitáková
Andrea |
nekvalifikovaná
– študent pedagogickej fakulty |
13 |
Predinská
Jana |
Z, Tv |
14 |
Repová
Eva |
M, Pr |
15 |
Kralovičová
Ivana |
Tv, Pr |
16 |
Syneková
Mária |
F, Nv |
17 |
Straková
Emília |
M, Pr |
18 |
Vargová
Zuzana |
Sj, D |
19 |
Zrubcová
Mária |
Ev,
všeobecnovzdelávacie predmety, pedagog. a vych. |
|
|
|
|
ŠKD |
|
|
Priezvisko
/ meno |
|
1 |
Šikulová
Katarína |
vychovávateľstvo
|
2 |
Porubčanová
Oľga |
vychovávateľstvo
|
3 |
Szabóová
Zuzana |
vychovávateľstvo
|
4 |
Žilavá |
|
|
|
|
|
MŠ J.
Smreka |
|
|
Priezvisko
/ meno |
|
1 |
Danielovičová
Daniela |
vychovávateľstvo
|
2 |
Bottanová
Zuzana |
vychovávateľstvo
|
3 |
Vinceková
Mária |
vychovávateľstvo
|
4 |
Oravcová
Ľubica |
vychovávateľstvo
|
5 |
Stanková
Gabriela |
vychovávateľstvo
|
6 |
Brnová
Marta |
vychovávateľstvo
|
7 |
Klačanská
Janetta |
vychovávateľstvo
|
8 |
Ondriašová
Mária |
vychovávateľstvo
|
g 2) Odbornosť vyučovania podľa jednotlivých predmetov v školskom
roku 2006/2007 - ZŠ
Predmet |
Počet učiteľov
neodborne vyučujúcich daný predmet |
Anglický jazyk |
4 |
Technická výchova |
4 |
Hudobná výchova |
2 |
Občianska výchova |
1 |
Výtvarná výchova |
3 |
Fyzika |
1 |
Nemecký jazyk |
1 |
Telesná výchova |
1 |
Prírodoveda |
1 |
Odbornosť
vyučovania v šk. r. 2006/2007 -MŠ
|
15.09.2005 |
31.08.2006 |
Celkový počet
pedagógov |
8 |
8 |
Počet odborne
vyučujúcich |
8 |
8 |
Počet učiteľov
neodborne vyuč. |
– |
– |
h) Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických
zamestnancov základnej školy
Forma
vzdelávania |
Počet
vzdelávaných |
Priebeh vzdelávania/počet |
||
ukončilo |
pokračuje |
začalo |
||
doplnkové - CJ |
1 |
|
|
1 |
študent |
1 |
|
1 |
|
funkčné štúdium |
- |
|
|
|
školenia MPC |
2 |
1 |
1 |
|
doplnkové vzdelávania IKT |
28 |
28 |
|
|
Údaje o ďalšom vzdelávaní
pedagogických zamestnancov materskej školy
Forma vzdelávania |
Počet
vzdelávaných |
Priebeh vzdelávania/počet |
||
ukončilo |
pokračuje |
začalo |
||
MPC- BA právne
minium |
1 |
|
1 |
|
Školská zrelosť |
1 |
1 |
|
|
Diagnostika a ind.
plány |
1 |
1 |
|
|
Tanečná rytmiky |
1 |
|
1 |
|
Problémové deti |
1 |
1 |
|
|
Práca s met.
prír. „Krok za krokom“ |
1 |
1 |
|
|
Využitie PC
v MŠ |
1 |
1 |
|
|
Projekty v podmienkach MŠ |
1 |
1 |
|
|
i) Údaje o aktivitách
a prezentácii ZŠ na verejnosti
Údaje
o aktivitách organizovaných školou |
Údaje
o aktivitách, do kt. sa škola zapojila |
Jesenné tvorivé dielne |
Vyčistime si Devínsku |
Veľkonočné tvorivé dielne |
Deň Zeme |
Deň otvorených dverí |
Deň narcisov |
Týždeň úsmevov –
protidrogový program |
Deň boja proti fajčeniu |
Akadémia ku Dňu matiek |
Účasť na festivale ľud.
piesní v rámci DNV |
Koncoročná slávnostná
akadémia |
Beh jari v DNV |
Organizovanie Škôl v prírode |
Vystúpenia detí pri význam.
príl. v DNV |
Ozdravovací pobyt pri mori |
Návštevy divadiel, galérií,
múzeí |
Organizovanie exkurzií a
výletov |
Besedy so spisovateľmi |
Karnevaly pre deti |
Návšteva MŠ |
Školský stolnotenisový
turnaj |
Moja prázdninová kniha |
Horoviáda – šport. súťaž
I.st. |
Dopravná výchova |
Školský turnaj vo futbale |
Návštevy miestnej knžnice |
Organizovanie výchovných
koncertov |
Divadelné predstavenia v
Istracentre |
Pravidelná prezentácia školy
na web. str. |
Divadelné predstavenia v ZUŠ |
Inf. o činnosti školy
prostred. reg. televízie a časopisu |
Účasť na aktivitách
Turistickej Informačnej kancelárie |
Vydávanie škol. časopisov |
Účasť na aktivitách Daphne |
Vydávanie propagač.
materiálov školy |
Účasť na aktivitách ped.
psych. poradne |
Rozlúčková slávnosť
deviatakov |
Účasť v okres. a
kraj. kolách olympiád |
Rodičovský ples |
|
Školské kolá olypiád |
|
Činnosť krúžkov |
|
Branno- športové vychádzky |
|
Športové sústr. pre žiakov futbal. tried |
|
Sústredenie pre žiačky PEER
skupiny |
|
Školy v prírode:
1. 05.05.07 – 13.05.07 - Tatraranská Lomnica, žiaci 3. – 7. roč., účasť 54 detí
2. 26.05.07 – 31.05.07 - Trenčín, Opatová, žiaci 3.a 4. roč., účasť 28 detí
Lyžiarsky výcvik v školskom roku 2006/2007 sa neuskutočnil z kapacitných dôvodov. Uskutoční sa pre žiakov 7. – 8. ročníka v nasledujúcom školskom roku.
Plavecký výcvik
V školskom roku 2006/2007 sa neuskutočnil z kapacitných dôvodov. Uskutoční sa pre žiakov 3. – 4. ročníka v nasledujúcom školskom roku.
Údaje o aktivitách
a prezentácii MŠ na verejnosti
Údaje
o aktivitách organizovaných MŠ |
Údaje
o aktivitách, do kt. sa MŠ zapojila |
Medulienka-
tanečný krúžok |
Vesmír očami detí
( výtvarná súťaž ) |
Pohybové hry detí |
Vyčistíme si
Devínsku |
Anglický jazyk |
Deň Zeme |
Výt. výchova |
Jarné tradície (
Istracentrum ) |
Plavecký výcvik-
sauna |
Festival slov.
nár. piesne |
Korčuľovanie |
Tvorivé dielne ZŠ |
Pravidelné
divadelné predstavenia |
|
Tvorivé dielne: vianočné,
veľkonočné |
|
Dni otvorených
dverí MŠ |
|
Športová olympiáda |
|
Deň P.O. |
|
Deň matiek |
|
Deň otcov |
|
Rozprávková sobota |
|
Škola v prírode |
|
i1) Dosiahnuté výsledky v predmetových olympiádach a súťažiach
Názov súťaže, olympiády |
Umiestnenie - dosiahnuté výsledky |
Umiestnenie v medzinárodných súťažiach |
|||
regionálne kolo |
krajské kolo |
celoslovenské kolo |
názov súťaže |
umiestnenie |
|
Olympiáda z matem. |
3.m |
|
|
|
|
Olympiáda z geograf. |
3.m |
|
|
|
|
Hviezdoslavov Kubín |
3.m |
|
|
|
|
Šaliansky Maťko |
2.a 3.m |
|
|
|
|
Štúrov Zvolen |
1.a 2. |
|
4.m |
|
|
Slávik Slovenska |
1.a 2x3.m |
|
|
|
|
Dúbravský Slávik |
1.a 2.m |
|
|
|
|
Basketbal dievčatá |
2.m |
|
|
|
|
Turistika |
|
1.m |
|
|
|
Atletika- družstvá chl. |
3.m |
|
|
|
|
Futbal-najmladší žiaci |
2.m |
|
|
|
|
Diaľka |
1.m |
|
|
|
|
Štafeta 4x60m |
1.m |
|
|
|
|
Beh 60m |
2.m |
|
|
|
|
Kriket. lopta |
2.m |
|
|
|
|
j) Údaje o projektoch, do
ktorých je ZŠ zapojená
Názov projektu |
Termín začatia
realizácie projektu |
Termín ukončenia
realizácie projektu |
Výsledky |
Socrates - zvyky a tradície regiónu |
september 06 |
pokračuje |
|
Správaj sa bezpečne |
september 04 |
pokračuje |
uvedomelejšie správanie žiakov |
Infovek |
september 04 |
pokračuje |
splnené |
Otvorená škola – oblasť športu |
máj 07 |
december 07 |
|
e - twinning |
február 06 |
pokračuje |
spolupráca so školami EU |
Socrates
/priebežne/
- medzinárodný projekt so školami v Nemecku a Rakúsku na tému „Zvyky a tradície
miestneho regiónu
- žiaci zostavujú ročný kalendár podľa jednotlivých mesiacov na základe zisťovania
zvykov a tradícií v jednotlivých ročných obdobiach
Správaj sa bezpečne
/ priebežne/
- beseda žiakov 5. ročníka s príslušníkom mestskej polície
- preventívny program dopravnej výchovy a nežiadúcim javom /kriminalita, drogy/
Infovek
/ priebežne/
- zavádzanie IKT do vyučovania a práca v krúžkovej činnosti a voľnočasových aktivitách,
/práca s počítačom, internet .../
Otvorená škola
/priebežne/
- tento projekt sa prelína počas dvoch školských rokov
- prostredníctvom projektu doplníme materiálne vybavenie športového náčinia a náradia
e - twinning
/ priebežne/
- jazykový projekt, spolupráca s partnerskými školami v Poľsku, Dánsku a Maďarsku / písanie prostredníctvom e – mailu/
Ďalšie
informácie
Prostredníctvom projektov sme realizovali niekoľko vzájomných návštev pedagógov a detí z Nemecka a Rakúska, čo napomáha našim žiakom zdokonaľovať sa v nemeckom a anglickom jazyku. Okrem toho žiaci získavajú informácie o fungovaní miestnej samosprávy, o environmentálnej problematike, protidrogovej prevencii, dopravnej výchove, uskutočnili sa rôzne prednášky, besedy, vychádzky do prírody...
Zapájame sa do projektov, ktoré poskytujú žiakom skutočné skúsenosti zo života, učí ich samostatnosti a komunikatívnosti. Práca spojená s vypracovaním projektu je zložitá a často nedocenená. Veľakrát je schválené len malé schváli len malé percento z množstva prihlásených projektov. Napriek tomu, aj neschválený projekt nás môže inšpirovať a podmieniť k novým aktivitám.
Údaje o projektoch, do
ktorých je MŠ zapojená
p.
č. |
Názov
projektu |
Termín
podania |
vypracoval |
Realizácia |
1 |
Škola podporujúca zdravie |
1996, 2004 |
Stanková, Zvarová |
priebežná |
k) Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole
V školskom roku 2006/2007 nebola na ZŠ s MŠ vykonaná komplexná inšpekcia.
l) Údaje o priestorových
a materiálnych podmienkach ZŠ
Materiálno – technické
podmienky
Pre svoju činnosť sme využívali 18 kmeňových učební.
Odborné učebne: chémie
fyziky
informatiky
cudzích jazykov
náboženskej výchovy
školskej kuchynky
Ostatné priestory: knižnica
klub miestnej demokracie
klub ŠKD
športové priestory: veľká TV
malá TV
Športový areál: ihrisko s umelým trávnikom
ihrisko s trávnatým kobercom
tenisový kurt
hokejbalové ihrisko
Údaje o priestorových a materiálnych podmienkach MŠ
Materská škola má k dispozícii štyri triedy so spálňami, umývarkami s WC , telocvičňu, šatne pre každú triedu, kuchyňu, jedáleň, dva kabinety na pomôcky pre vých.vzdel. prácu,
soľnú jaskyňu. Triedy sú vybavené potrebným množstvom hračiek a učebných pomôcok, ktoré si každá trieda podľa individuálnych potrieb dopĺňa./ podľa finančných možností MŠ/.
m) Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení
výchovno-vzdelávacej činnosti školy -
protokol právneho subjektu, výkaz k správe o hospodárení za rok 2005
/príloha správy/.
Originálne
kompetencie |
ŠKD príjem |
ŠKD výdaj |
MŠ, MŠ ŠJ príjem |
MŠ, MŠ ŠJ výdaj |
Transfer
cez MÚ |
720 000,00 Sk |
720
000,00 Sk |
3 861 000,00 Sk |
3 861 000,00 Sk |
Príspevok
od rodičov |
119 664,00 Sk |
10 828,00 Sk |
195 115,00 Sk |
118 524,30 Sk |
Ostatné
zdroje - príspevok MČ |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
Originálne
kompetencie |
ZŠ ŠJ príjem |
ZŠ ŠJ výdaj |
|
|
Transfer
cez MÚ |
869 000,00 Sk |
869 000,00 Sk |
|
|
Príspevok
od rodičov |
0 |
0 |
|
|
Ostatné
zdroje - príspevok MČ |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
Prenesené
kompetencie |
ZŠ |
|
|
|
Opravy z príspevku
MČ /oprava strechy/ |
0 |
|
|
|
Čerpanie
príspevkov od rodičov podľa vyhlášky č.540
- MŠ-rok 2006 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Príspevky
od rodičov za rok 2006-MŠ |
||
|
Predmet |
Sk |
|
|
|
|
|
Spotrebný
materiál |
571,50 Sk |
|
Príjem : |
195 115,00 Sk |
|
|
Kopy
A4,spotrebný mat. |
659,50 Sk |
|
Výdaj : |
118 524,30 Sk |
|
|
Papiernictvo |
937,40 Sk |
|
|
|
|
|
Kasio-el.klavír |
7 348,00 Sk |
|
|
|
|
|
Teplomer,vlhkomer |
757,00 Sk |
|
|
|
|
|
Zámok |
150,00 Sk |
|
|
|
|
|
Školenie
ŠJ |
910,00 Sk |
|
|
|
|
|
Špajgle |
18,00 Sk |
|
|
|
|
|
Jarná
výzdoba,tvorivé dielne |
1 316,50 Sk |
|
|
|
|
|
ŠvP-hračky,lopatky |
569,50 Sk |
|
|
|
|
|
Fasádna
farba |
1 938,00 Sk |
|
|
|
|
|
Tesnenia |
781,00 Sk |
|
|
|
|
|
Tesnenia |
292,50 Sk |
|
|
|
|
|
Knihy,žiarovky |
2 828,00 Sk |
|
|
|
|
|
Deň otcov |
1 530,00 Sk |
|
|
|
|
|
Pracovný
odev |
120,00 Sk |
|
|
|
|
|
Pracovný
odev,obuv |
1 008,00 Sk |
|
|
|
|
|
Kancelárske
potreby,farba |
588,00 Sk |
|
|
|
|
|
Náplň do
tlačiarne |
660,00 Sk |
|
|
|
|
|
Hadica
flex |
106,00 Sk |
|
|
|
|
|
Spotrebný
materiál,UP,kancel. |
2 049,00 Sk |
|
|
|
|
|
Seminár
ŠJ |
585,00 Sk |
|
|
|
|
|
Tlaková
hadica,tesnenie |
302,00 Sk |
|
|
|
|
|
ILLE-hygienické
potreby |
1 878,00 Sk |
|
|
|
|
|
Čistiace
potreby |
8 249,00 Sk |
|
|
|
|
|
Roztok do
jaskyne |
16 800,00 Sk |
|
|
|
|
|
ILLE-hygienické
potreby |
1 878,00 Sk |
|
|
|
|
|
ILLE-hygienické
potreby |
1 878,00 Sk |
|
|
|
|
|
Stavebnica
CLICS,STORIA |
14 551,00 Sk |
|
|
|
|
|
Oprava
práčky |
3 065,00 Sk |
|
|
|
|
|
Veľká
Noc-dekorácia |
3 394,00 Sk |
|
|
|
|
Príjem: 268 000,- Sk
Výdaj: 268 000,- Sk
Vzdelávacie poukazy boli
použité na výplatu a odvody za vedenie záujmových krúžkov žiakov.
Príjem: 119 664,- Sk
Výdaj: 10 828,- Sk
Predmet |
Sk |
Čistič farby |
76,50 Sk |
Zrkadlo |
379,00 Sk |
Knihy, hádanky |
750,00 Sk |
Športové potreby |
1 379,50 Sk |
SIM karta |
99,00 Sk |
Keramická hlina |
333,00 Sk |
ILLE – hygienické potreby |
7 811,00 Sk |
Spolu: |
10
828,00 Sk |
Prenesené
kompetencie ZŠ – ID protokol VZAAGNHVKY /viď príloha/
n) Cieľ, ktorý si škola určila
v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok
a vyhodnotenie jeho plnenia - ZŠ
Ciele z koncepčného
rozvoja pre školský rok 2006/2007
Plnenie stanovených cieľov sa pravidelne sledovalo z úrovne vedenia školy na poradách.
- Postupne zlepšujeme využiteľnosť kapacity školy na odborné vyučovanie,
- v hodnotenom období sa výraznejšie zlepšilo využívanie učebne výpočtovej techniky vo vyučovacom i mimo vyučovacom čase - možnosť bezplatného vstupu (II. a I. stupeň)
- otvorili sme ďalšiu športovú triedu so zameraním na futbal. Opakuje sa však problém so zvýšením počtu žiakov v tejto triede,
- z vlastných prostriedkov sme zariadili učebňu cudzích jazykov (nová podlaha a nábytok)
- pokračujeme v projekte SOCRATES spolu s Nemeckom a Rakúskom,
- úspešne sme pokračujeme v ENV projektoch, na škole funguje separovaný zber v rámci tried, ŠJ a zvýšili sme environmentálne vedomie žiakov,
- všetci učitelia získali certifikát INFOVEKU FIT,
- organizovali sme spoločenské, športové a zábavné aktivity pre predškolské zariadenia MŠ a našich žiakov,
- stali sme sa organizátorom nultého ročníka športovej súťaže v pretláčaní rukou pre žiakov obvodu BA IV,
- aktívne sme sa zapojili do ekologických akcií „Vyčistíme Devínsku“ a „ Deň Zeme“,
- organizovali sme celoročný zber papiera, PET fliaš a Tetrapackových obalov,
- zorganizovali sme pre širokú verejnosť „Jesenné tvorivé dielne“ a „Veľkonočné tvorivé dielne“ v ZŠ a „Vianočné tvorivé dielne“ v MŠ,
- v záujme rýchlej aklimatizácie prechodu detí z MŠ do ZŠ sme zorganizovali spoločnú akciu púšťania drakov – „Šarkaniáda“,
- škola sa prezentovala rodičom a budúcim školákom prostredníctvom akcie „Deň otvorených dverí“,
- zorganizovali sme slávnostné popoludnie s programom na ZŠ – „Deň matiek“ a zábavné popoludnie so súťažami a programom v MŠ – „Deň otcov“
- počas roka sme zorganizovali niekoľko kultúrnych programov pre starších spoluobčanov
- pokračovali sme v spolupráci s detským domovom v Pečeňadoch,
- ako odmenu za aktívnu prácu a reprezentáciu školy sme zorganizovali výlet pre žiakov do Nitry a okolia
- zorganizovali koncoročnú slávnostnú akadémiu v Istracentre spojenú s odmeňovaním najlepších a najúspešnejších žiakov
Cieľ, ktorý si škola určila
v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok
a vyhodnotenie jeho plnenia - MŠ
Pracovali sme podľa projektu Škola podporujúca zdravie. Pokračovali sme v aromaterapii, pravidelnom čistení chrupu, dodržiavaní pitného režimu.
Každú stredu bol „ovocný deň“, kedy každé dieťa prinieslo do MŠ ovocie a spoločne si na ňom pochutnávali
Dve staršie triedy navštevovali po celý rok pravidelne saunu a praktizovali predplavecký výcvik. Na jar prebehol súvislý plavecký výcvik.
Raz týždenne praktizovali triedy vychádzky do okolia s enviromentálnym zameraním.
Pravidelne sme navštevovali počítačovú triedu v ZŠ P. Horova 16 ako aj keramické dielne.
Zorganizovali sme kurz korčuľovania.
Počas popoludňajšieho odpočinku využívali sme muzikoterapiu na povzbudenie psychickej stability detí.
Raz mesačne sa zabezpečilo divadelné predstavenie pre deti.
Výuka anglického jazyka bola počas celého šk. roka dva razy týždenne.
Deti navštevovali pravidelne 2 krát do týždňa SOĽNÚ JASKYŇU v našej MŠ.
V septembri sme navštívili vojenskú posádku vo Vajnoroch, v októbri skrášlila MŠ výstavka šarkanov a radosť mali všetci z púšťania šarkanov spolu s rodičmi v neďalekom ARBORÉTU.
Veľkú popularitu má úž tretí rok pripravovaný BU-BU deň, kedy celodenné strašenie detí trvá až do 19-tej hodiny.
V decembri nás navštívil Sv. Mikuláš, úspešná bola vianočná besiedka v každej triede aj výstavka medovníkov.
V spolupráci so ZŠ vystúpili deti na Zimnej akadémii.
V januári staršie deti navštívili I. ročníky ZŠ , aby zápis do ZŠ prebehol hravo a plynulo.
Uskutočnili sme besedu rodičov predškolákov so psychologičkou p. Mgr.Mičianovou a s riaditeľom ZŠ Mgr. M. Markom.
Vo februári bola „Fašiangová veselica“ – deti sme oboznámili s fašiangovými zvykmi na dedine.
V rámci „Marec – mesiac knihy „ zúčastnili sa deti viacerých stretnutí v mestskej knižnici.
Deti úspešne reprezentovali našu MŠ pestrým vystúpením na Jarných tradíciách, ktoré boli spojené s výstavou výtvarných prác na veľkonočnú tématiku.
Deň otvorených dverí MŠ bol 2 x.
Pripravili sme tvorivé dielne vianočné – v MŠ, jesenné a veľkonočné – v ZŠ.
V triedach deti rýchlili trávu ,pestovali žeruchu a redkvičky v tzv. zelených kútikoch.
V akcii Deň Zeme zveľaďovali sme spolu s deťmi našu šk. záhradu.
Veľkú radosť mali deti z Noci kúziel, kedy strávili noc plnú prekvapení v MŠ.
Pre mamičky si pripravili deti všetkých tried krásne darčeky a zaujímavé besiedky.
Pre ockov v deň ich sviatku bol priestor pre zaujímavé súťaže v záhrade našej MŠ.
MDD bol v znamení pestrého karnevalu a zaujímavých súťaží .Trieda predškolákov spolu s I.roč. ZŠ navštívili Bratislavský hrad. Podarilo sa stretnutie s požiarnikmi z Dúbravky, ktorí predviedli hasenie skutočného požiaru s kvalitnou požiarnou technikou.
Koncom júna sa celá MŠ veselo aj smutne rozlúčila s našimi predškolákmi.
Po celý rok spestrovala život v MŠ tanečná skupina MEDULIENKA pod vedením p. uč. Stankovej a skupina Pohybových hier, ktoré viedli p. uč. Bottanová a Kráľovičová.
Veľké pozitívum bola škola v prírode, ktorej sa zúčastnilo 42 detí.
o) Oblasti, v ktorých
škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky
a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení
- ZŠ
SILNÉ STRÁNKY Ø kvalifikovanosť pedagogických zamestnancov v odborných predmetoch Ø zodpovedná príprava žiakov na prijímacie pohovory na SŠ Ø zapájanie sa do projektov Ø dobré výsledky v športových aktivitách Ø dobré výsledky vo vedomostných olympiádach Ø vysoká úspešnosť prijatia žiakov na SŠ Ø dlhoročná skúsenosť v protidrogových programoch PEER skupín |
SLABÉ STRÁNKY Ø nedostatočná odbornosť vo vyučovaní Aj, Hv a Tchv Ø nedostatok finanč. prostr. na údržbu a opravy Ø nedostatok finanč. prostr. na rekonštrukciu budovy školy Ø nedostatok odborných pomôcok k praktickym ukážkam jednotlivých vyuč. predmetov Ø problematická komunikácia s rodičmi žiakov s výchovnými problémami Ø zvýšiť úroveň prípravy žiakov na súťaže a olympiády |
PRÍLEŽITOSTI Ø dobré podmienky pre vzdelávanie žiakov Ø dobré podmienky na zavádzanie informačno-komunikačných technológií Ø široká škála voľnočasových aktivít Ø zrekonštruovaný športový areál Ø klubová činnosť |
RIZIKÁ Ø nepriaznivý demografický vývoj Ø nedostatok kvalifikovaných učiteľov na výuku Aj, Hv, Tchv. Ø slabšie sociálne zloženie obyvateľov sídliska Ø nedostatočná spolupráca rodiny so školou |
Oblasti, v ktorých škola
dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky
a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení
- MŠ
a/ Silné stránky: práca podľa projektu , zaradenie enviromentálnych prvkov, využívanie SOĽNEJ JASKYNE /zníženie chorobnosti o 30%/, vytvorenie rodinného prostredia, duševnej pohody detí, nepripustiť preplnenie tried nad rámec Vyhlášky o MŠ. Zabezpečenie plne kvalifikovanej starostlivosti o deti.Vytváranie zaujímavých aktivít .Individuálna diagnostika a práca podľa nej s deťmi s odloženou šk. dochádzkou. Umožnili sme rozvoj sebavedomia a vnútornej istoty detí verejným vystupovaním a spoločenským životom. Práca s deťmi je postavená na báze priateľstva, dôvery a vzájomného pochopenia.
b/ Slabé stránky :nepostačujúce finančné zabezpečenie.
II. Ďalšie informácie
o škole, ktoré môže správa obsahovať:
a) Psychohygienické podmienky
výchovy a vzdelávania - ZŠ
Nie všetky priestory vyhovujú základným psycho-hygienickým požiadavkám podľa nových noriem. Pretrváva problém údržby a opráv – nedostatok financií na pravidelnú obnovu maľovky,výmenu podlahovej krytiny, zamedzenie úniku tepla netesnosťou okien a tepelno – izolačnými vlastnosťami stavby. Pravidelne sa kontrolovali požiarno – bezpečnostné pravidlá /vykonaná kontrola nezistila závažné nedostatky/. Voľné priestory sú prenajímané, závisí od záujmu.
O podmienkach školy a jej potrebách bol pravidelne informovaný zriaďovateľ formou predkladania správ a požiadaviek na zasadnutiach zastupiteľstva, zasadnutie komisie Školstva, mládeže a telesnej kultúry, jednotlivé odbory MÚ.
Psychohygienické podmienky výchovy
a vzdelávania - MŠ
Úzka spolupráca s rodičmi , poradenstvo vo výchovných problémoch, spolupráca s PPP,
detskou lekárkou, využívanie
metodického materiálu na pomoc pri adaptácii novoprijatých detí, účasť
učiteliek na seminároch a vzdelávaní , ktoré organizuje MCMB...Vzájomné
hospitácie a pracovné konzultácie
b) Voľnočasové aktivity školy
-ZŠ
V školskom roku 2006/2007 ponúkala naša škola tieto záujmové aktivity:
- konverzácia v nemeckom jazyku /7., 8., 9. ročník/
- literárny krúžok
- cvičenia z estetickej výchovy
- výtvarný krúžok
- keramický krúžok
- práca v PEER skupinách – vrstovnícky program zameraný na primárnu prevenciu návykových látok – pre žiakov od 7. roč.
- práca s počítačom 1. – 4. roč.
- práca s počítačom 4. – 9. roč.
- internet pre žiakov 5. – 9. roč.
- pohybové hry – chlapci a dievčatá 5. – 9. roč.
- pohybové hry 2. – 4. roč.
- pohybové hry MŠ + 1. a 0. ročník
- florball + futbal II. stupeň
- turistický 1. – 4. roč.
- ľudový tanec /súbor Matičiarik/ 1. – 9. roč.
- HIP HOP 4. – 6. roč.
- mažoretky 5. – 8. roč.
- basketbal dievčatá 1. 9. roč.
- príprava na prijímacie pohovory z matematiky a slovenského jazyka 9. roč.
- príprava na prijímacie pohovory zo slovenského jazyka 4. roč.
- cvičenia z matematiky 3. – 4. roč.
- cvičenia zo slovenského jazyka 4. roč.
- chorvátsky jazyk
Voľnočasové aktivity školy –MŠ
Tanečný krúžok Medulienka – spoločenské tance. Úspešne pracuje už druhý rok pod vedením p. uč. Gabrieli Stankovej. Úspešne reprezentuje našu MŠ na spoločenských podujatiach a prezentácii MŠ.
Dom sociálnych služieb – pravideľnými návštevami detí spríjemňujeme pobyt dôchodcov v sociálnom zariadení spoločnými aktivitami ako napr. nácvik ľudových piesni, kultúrne vystúpenia detí, výtvarné a pracovné činnosti.
Prospieva: rozvoju sociálnej zrelosti detí aj ako terapia prestárlych ľudí.
Kurz plávania, kurz korčuľovania, lyžovanie, škola v prírode, zahraničný pobyt pri mori – Chorvátsko, návštevy vlastnej soľnej jaskyne, nočný pobyt v MŠ – Noc kúziel, jesenný BU-BU deň, pohybové hry v 2. skupinách.
c) Spolupráca školy
s rodičmi, o poskytovaní služieb deťom, žiakom a rodičom - ZŠ
Základným cieľom spolupráce školy s rodinou resp. s rodičmi je výchova a vzdelávanie v úzkej spolupráci oboch strán. Snažíme sa vytvoriť školu rodinného typu, v ktorom padnú všetky bariéry a predsudky. V snahe dosiahnuť tento cieľ poskytujeme deťom a rodičom nasledovné služby a možnosti:
- sprístupnenie športového areálu deťom vo vymedzenom čase podľa dohody s DNV sport
- sprístupnenie telocviční mimo vyuč. hodín deťom, rodičom i zamestnancom školy
- široký výber voľnočasových a krúžkových činností
- organizovanie kultúrno – spoločenských aktivít /napr. „Tvorivé dielne“ – jesenné, jarné; „Deň matiek“, „Deň otcov“, „Deň otvorených dverí“, „Koncoročná akadémia“ atď
- do krúžkovej činnosti zapájame nielen deti našej školy, ale aj ostatných škôl BA IV.
- pravidelne organizujeme ako súčasť výchovno-vzdelávacieho procesu školy v prírode
- ozdravovací pobyt pri mori (Chorvátsko) pre deti MŠ i ZŠ
- v mimo vyučovacom čase možnosť prístupu rodičov a detí k IKT a internetu
- poskytovanie deťom doplnkového jedla okrem obeda formou desiatej
- možnosť odberu stravy (obed) i fyzickým a právnickým osobám
- podľa možností realizácia prázdninovej činnosti ŠKD
- spolupráca s rodičmi a verejnosťou prostredníctvom Rady rodičov, Občianskeho združenia, Rady školy, Miestneho úradu
- priestory a akcie sú sprístupnené i deťom predškolských zariadení a ich rodičom
- každoročný Školský ples pre rodičov zamestnancov a priateľov školy
Spolupráca školy
s rodičmi, o poskytovaní služieb deťom, žiakom a rodičom - MŠ
Úzko sme spolupracovali hlavne v čase adaptačného procesu ,dbáme na vzájomnú informovanosť o dieťati. V oblasti spoločného výchovného pôsobenia na dieťa sme poskytovali výchovné poradenstvo – odborné konzultácie, neformálne rozhovory o deťoch, diskusie o úspechoch a problémoch detí. Aktivizovali sme rodičov v plnení úloh vyplývajúcich z programu na podporu zdravia. Oboznamovali sme rodičov s vých.vzdel. procesom pri spoločných posedeniach a ukážkach vých.vzdel. činnosti. Zapájali sme rodičov do skrášľovania životného prostredia a do utvárania materiálno – technickej základne/sponzorstvo, drobné opravy.../.
d) Vzájomné vzťahy medzi
školou a deťmi alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami
a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v škole
podieľajú - ZŠ
Na škole niekoľko rokov aktívne pracuje „Detský parlament“ pod vedením skúsených pedagógov prostredníctvom, ktorého môžu deti navrhovať vlastné zlepšenia vnútorného života školy a vzájomných vzťahov medzi nimi , medzi vzťahmi dieťa – pedagóg a následne rodina – škola.
Na tvorbe vzájomných vzťahov medzi deťmi sa nepodieľajú len pedagogickí zamestnanci, ale aj ostatní zamestnanci školy. O vylepšenie vzťahov detí a pedagógov sa snažíme v priamom pedagogickom procese, tiež počas prestávok a dôležitú úlohu zohrávajú triednicke hodiny a hodiny etickej a náboženskej výchovy. Nezhody vo vzťahoch medzi deťmi sa snažíme riešiť okamžite v spolupráci s rodičmi prípadne za pomoci odborníkov. Výchovný poradca spolu s koordinátorom drogovej prevencie úzko spolupracujú s celým pedagogickým zborom a spoločne sa snažíme riešiť výchovno-vzdelávacie problémy. Komunikujeme s rodičmi a žiakmi v snahe eliminovať konflikty a predchádzať im. Úzko spolupracujeme s Radou školy, Radou rodičov, poslancami miestneho zastupiteľstva a miestnym úradom.
Vzájomné vzťahy medzi školou a deťmi
alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými
osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v škole podieľajú - MŠ
Pravidelné návštevy počítačovej triedy a keramickej dielne v ZŠ P. Horova 16, spoločné tvorivé dielne: jesenné, vianočné, veľkonočné striedavo v priestoroch MŠ a ZŠ P. Horova 16. Účasť na protidrogovom programe v ZŠ P. Horova 16.
Pravidelné návštevy sauny a bazéna v Rolande. Spolupráca s Istracentrom – návštevy divadelných predstavení, účasť na kultúrnych podujatiach: Akadémia, Veľkonočné tradície, výstavky výtvarných prác detí.
Pravidelné návštevy miestnej knižnice. Posedenia s rodičmi na Vianoce, Deň matiek, júnová rozlúčka, športové aktivity na Deň otcov spolu so ZŠ P. Horova 16, spolupráca rodičov na zvelaďovaní škôlky.