S p r á v a
o výsledkoch a
podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti
ZŠ P. Horova 16, 841 07
Bratislava
za školský rok 2007/2008.
Predkladá:
Mgr. Miloš Marko
riaditeľ ZŠ
P. Horova 16, Bratislava
Prerokované v pedagogickej rade školy pri ZŠ P. Horova 16
dňa 10.10.2007
Vyjadrenie
rady školy:
Rada školy odporúča zriaďovateľovi
Mestskej časti Bratislava Devínska Nová Ves
s c
h v á l i ť
Správu o výsledkoch a
podmienkach
výchovno-vzdelávacej činnosti
ZŠ P. Horova 16 za školský
rok 2007/2008
.....................................................................................
predseda Rady školy pri ZŠ
Stanovisko zriaďovateľa:
Mestská časť Bratislava -
Devínska Nová Ves
s ch v a ľ u j e
Správu o výsledkoch a
podmienkach
výchovno-vzdelávacej
činnosti
ZŠ P. Horova 16, 841 07 Bratislava
za školský rok 2007/2008
................................................................
za zriaďovateľa
Vypracovali:
Mgr. Miloš Marko - riaditeľ školy
Mgr. Anna Kmeťová - zást. riaditeľa pre ZŠ
Mgr. Mária Zrubcová - predseda RŠ
Mgr. Zuzana Vargová - výchovný poradca
p. Jana Šišková - ekonóm
p. Lenka Ďurová - personalista
Východiská a podklady:
Správa je vypracovaná v zmysle:
1. Vyhlášky Ministerstva školstva SR č. 9/2006 Z. z. zo 16. 12.2005 o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení.
2. Metodické usmernenie MŠ SR č. 10/2006-R k vyhláške MŠ SR č. 9/2006 Z. z.
3. Koncepcia školy na roky 2004 - 2009
4. Plán práce školy ZŠ P. Horova 16 na školský rok 2007/2008.
5. Vyhodnotenia plnenia plánov práce jednotlivých metodických združení a predmetových komisií.
6. Informácie o činnosti Rady školy pri ZŠ P. Horova 16
7.
Hodnotenia zrealizovaných projektových činností
S p r á v a
o výsledkoch a
podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti
ZŠ P. Horova 16, 841 07 Bratislava za školský rok 2007/2008.
I.
a) Základné identifikačné údaje
o škole:
1. Názov školy: ZŠ P. Horova |
2. Adresa školy: P.
Horova 16, 841 07 Bratislava |
3. telefónne číslo: ZŠ 02 / 64 53 84 63, MŠ 64 77 84 04 faxové číslo: 02 / 64 77 90 56 |
4. Internetová adresa: www.zshorovaba.edu.sk e-mailová adresa: skolahorova@mail.t-com.sk |
5. Zriaďovateľ: Mestská časť Bratislava - Devínska Nová Ves, Novoveská 17/A, 843 10 Bratislava |
6. Vedúci zamestnanci školy:
Meno a priezvisko |
Funkcie |
Mgr. Miloš Marko |
riaditeľ školy |
Mgr. Anna Kmeťová |
zástupca riaditeľa školy pre ZŠ |
PhDr. Ján Martanovič |
štatutárny zástupca |
p. Katarína Šikulová |
vedúca vychovávateľka ŠKD |
p. Alžbeta Michajlovová |
vedúca ŠKaŠJ pre ZŠ |
7. Údaje o rade školy a iných poradných orgánoch školy:
7.1) Údaje o rade školy:
Rada školy pri ZŠ P. Horova 16, Bratislava bola ustanovená v zmysle § 24 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov po voľbách dňa 25.05.04. Funkčné obdobie začalo dňom 10.08.2004 na obdobie 4 rokov.
Členovia rady školy do
septembra 2008
P.č. |
Meno a priezvisko |
Funkcia |
Zvolený /delegovaný/ za |
1. |
Mgr. Mária
Zrubcová |
predseda |
za pedagogických zamestnancov |
2. |
p. Oto Gregor |
podpredseda |
za občianske zdr. HOROV |
3. |
p. Jarmila Kirinovičová |
tajomník |
za rodičov ZŠ |
4. |
p. Alžbeta Michajlovová |
člen |
za nepedagogických zamestnancov |
5. |
p. Katarína Šikulová |
člen |
za pedagogických zamestnancov |
6. |
p. Božena Kotrbčíková |
člen |
za rodičov MŠ |
7. |
|
|
za rodičov ZŠ |
8. |
|
|
delegovaný za zriaďovateľa |
9. |
RNDr. Ladislav Šimon |
člen |
delegovaný za zriaďovateľa |
10. |
p. Alojz Moravec |
člen |
delegovaný za zriaďovateľa |
11. |
p. Dáša Bohumelová |
člen |
za rodičov ZŠ |
Stručná informácia
o činnosti rady školy za školský rok 2007/2008:
Počet zasadnutí : 4
- vyjadrovanie sa k materiálom zabezpečujúcich prevádzku školy a výchovno – vzdelávacieho procesu v zmysle zákona o štátnej správe v školstve, v súlade zo Štatútom Rady školy
- stanovenie priorít na opravy školských budov na rok 2007-2008
- stanovisko k optimálnym prenájmom budov školy
- riešenie aktuálnych problémov a potrieb, ktoré priebežne plynuli z prevádzky školy
Od septembra 2008 nová Rada školy nie je ustanovená, stará Rada školy
ukončila svoju činnosť k septembru 2008.
7.2) Údaje o predmetových
komisiách a metodických združeniach - poradných orgánoch riaditeľa školy:
Na ZŠ pracovali nasledovné orgány:
1. pedagogická rada
2. metodické združenie školského klubu detí pri ZŠ p. Šikulová
3. metodické združenie pre I. stupeň ved. Mgr. Jahodníková Lýdia
4. predmetové komisie pre II. stupeň ZŠ
a/ slovenský jazyk – dejepis - zemepis ved. Mgr. Balajová Zuzana
b/ matematika – fyzika – informatika –
prírodopis - chémia ved. Mgr. Ochodková Eva
c/ občianska – etická – náboženská výchova –
výtvarná výchova – hudobná výchova ved. Mgr. Zrubcová Mária
d/ anglický – nemecký jazyk ved. Mgr. Bauerová Jaroslava
e/ telesná – technická výchova ved. Mgr. Predinská Jana
5. koordinátor protidrogovej výchovy
a výchovy k manželstvu a rodičovstvu ved. Mgr. Zrubcová Mária
6. koordinátor environmentálnej výchovy ved. Mgr. Kralovičová Ivana
Pedagogická rada je najvyšším výkonným orgánom školy, ktorá zasadá min. 5 krát za šk. rok, prípadne ju zvoláva riaditeľ školy podľa potreby.
Metodické združenia /MZ/ a predmetové komisie /PK/ sú orgánmi metodickými, ale taktiež článkom riadiacej štruktúry školy. Vedúci MZ a PK tvorili širšie vedenie školy. Vedenie školy prerozdelovalo právomoci na jednotlivých vedúcich, rešpektovalo uznesenia a v rámci možností vytváralo priaznivé podmienky pre činnosť MZ a PK.
Jednotlivé poradné orgány zasadali podľa schválených plánov činnosti. Riešili otázky vzdelávacích a výchovných problémov, organizovali vedomostné olympiády, súťaže, exkurzie. Zabezpečovali výsledky, napomáhali odbornému vzdelávaniu učiteľov, prichádzali s námetmi pre zlepšenie práce školy a spolupráce s rodičmi. Vedenie školy systémovo kontrolovalo prácu poradných orgánov a jednotlivých vyučujúcich v súlade s plánom vnútroškolskej kontroly.
b) Údaje o žiakoch školy
za školský rok 2007/2008
Základná škola
Ročník |
Stav k 15. 9. 2007 |
Stav k 31. 8. 2008 |
||||||||
Počet tried |
Počet žiakov |
Z toho Integro-vaných |
Počet odd. ŠKD |
Počet žiakov v ŠKD |
Počet tried |
Počet žiakov |
Z toho Integro-vaných |
Počet odd. ŠKD |
Počet žiakov v ŠKD |
|
0. |
1 |
8 |
0 |
3 |
69 |
1 |
9 |
0 |
3 |
67 |
1. |
2 |
31 |
0 |
2 |
28 |
0 |
||||
2. |
2 |
43 |
0 |
2 |
41 |
0 |
||||
3 |
1 |
27 |
1 |
1 |
26 |
1 |
25 |
1 |
1 |
24 |
4. |
2 |
31 |
1 |
2 |
32 |
1 |
||||
5. |
1 |
29 |
0 |
|
|
1 |
28 |
0 |
|
|
6. |
2 |
35 |
0 |
|
|
2 |
35 |
0 |
|
|
7. |
2 |
33 |
0 |
|
|
2 |
32 |
0 |
|
|
8. |
3 |
51 |
1 |
|
|
2 |
44 |
1 |
|
|
9. |
3 |
61 |
0 |
|
|
3 |
62 |
0 |
|
|
Spolu |
19 |
349 |
0 |
4 |
95 |
18 |
336 |
0 |
4 |
91 |
c)Údaje o počte
zapísaných žiakov do 1. ročníka, údaje o počtoch a úspešnosti žiakov
na prijímacích skúškach a ich následnom prijatí na štúdium na stredné
školy
c1) Údaje o počte
zapísaných žiakov do 1. ročníka ZŠ pre
školský rok 2008/2009
POČET ŽIAKOV |
Z CELKOVÉHO POČTU ZAPÍSANÝCH |
POČET TRIED |
||
SPOLU |
DIEVČATÁ počet / % |
ODKLADY počet / % |
NEZAŠKOLENÍ V MŠ počet / % |
SAMOSTATNÉ ( SPOJENÉ ) |
46 |
36,9 |
10,8 |
6,5 |
2 |
Údaje o počte zapísaných žiakov do 0. ročníka ZŠ pre školský rok 2008/2009
POČET ŽIAKOV |
Z CELKOVÉHO POČTU ZAPÍSANÝCH |
POČET TRIED |
||
SPOLU |
DIEVČATÁ počet / % |
CHLAPCI počet / % |
NEZAŠKOLENÍ V MŠ počet / % |
SAMOSTATNÉ ( SPOJENÉ ) |
9 |
55,55 |
44,44 |
11,11 |
1 |
c2) Údaje o prijatých žiakoch na štúdium na stredné
školy pre školský rok 2008/2009
c.2.1 žiaci 9. ročníka
Počet žiakov 9. roč. |
Prehľad o počte žiakov 9. ročníka prijatých
na jednotlivé druhy SŠ
|
|||||||||
Gymnáziá |
Stredné odborné školy* |
SOU-4. ročné |
SOU-3. ročné |
OU-2.ročné |
||||||
61 |
Prihlás. |
Prijatí |
Prihlás. |
Prijatí |
Prihlás. |
Prijatí |
Prihlás. |
Prijatí |
Prihlás. |
Prijatí |
15 |
15 |
37 |
37 |
1 |
1 |
8 |
8 |
- |
- |
c. 2.2. žiaci 4. ročníka prijatí na 8-ročné gymnáziá
pre školský rok 2008/2009
Počet žiakov 4. roč. |
Prehľad o počte žiakov 4. ročníka prijatých na 8 - ročné gymnáziá a iné školy |
|||||
osemročné gymnáziá |
Na iné školy
|
|||||
31 |
Prihlásení |
Úspešní |
Prijatí |
Prihlásení |
Úspešní |
Prijatí |
4 |
2 |
2 |
- |
- |
- |
c. 2.3. žiaci nižších ročníkov
II. stupňa ZŠ prijatí na SŠ pre školský rok 2008/2009
Ročník |
Počet
žiakov prijatých
na SŠ |
Stredná
škola, na ktorú bol žiak prijatý |
8. ročník |
2 |
Gymnázium, Česká ul. |
7. ročník |
- |
|
6. ročník |
- |
|
5. ročník |
- |
|
c.2.4 iné skutočnosti – analýza prijatia žiakov na SŠ
Komentár výchovnej poradkyne:
V školskom roku 2007/2008 bolo prijatých
pre budúci školský rok na štúdium do 1. ročníka strednej školy 53 žiakov.
Všetci žiaci boli prijatí na školy, ktoré si vybrali, nikto z deviatakov
si nedával ďalšiu prihlášku, nikto si ani neprenášal prihlášku zo školy na
školu z dôvodu neprijatia do vybranej školy. Z toho 15 žiakov bolo
prijatých na gymnáziá, 2 žiačky z 8. ročníka a jeden z 9.
ročníka úspešne absolvovali talentové prijímacie skúšky na bilingválne gymnáziá
a následne boli na tieto školy prijatí. 37 žiakov bolo prijatých na
stredné odborné školy a 1 žiak na 4-ročné SOU. Na 3-ročné SOU bolo
prijatých 8 žiakov. Z ôsmeho ročníka postúpil na 3. ročné OU 1 žiak.
Prijímacie pohovory robili len žiaci zaujímajúci sa o bilingválne gymnázia
a umelecké školy. 7
žiakov z 8 talentové skúšky úspešne zvládlo a boli prijatí na danú
školu. Väčší záujem o gymnáziá bol aj v 4. ročníku. Niektorí rodičia
týchto detí však neodhadli schopnosti svojich detí a preto z 8 žiakov
boli úspešní len dvaja.
Kurz na získanie vzdelania poskytovaného
základnou školou
Počet žiakov: 1
d) Údaje o počte
prijatých žiakov do prvého ročníka strednej školy; údaje o počtoch
a úspešnosti uchádzača na prijatie
d.1 Údaje
o prijímacom konaní na štúdium na stredné školy a počte prijatých žiakov
do 1. ročníka strednej školy pre školský
rok 2008/2009
Do ročníka |
Počet prihlásených žiakov |
Počet žiakov, ktorí konali prijímaciu skúšku |
Počet úspešných žiakov v prijímacom konaní |
Počet prijatých žiakov |
Z toho bez prijímacej skúšky |
prímy |
8 |
8 |
2 |
2 |
0 |
1.ročníka SŠ |
64 |
8 |
6 |
64 |
57 |
d.2 Žiaci prijatí do vyšších ročníkov: 0
e) Údaje o výsledkoch
hodnotenia a klasifikácie žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania
v školskom roku 2007/2008
Klasifikácia školy
školský rok 2007/2008 II. Polrok |
||||||||||
Ročník |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
Spolu |
Počty žiakov |
||||||||||
Počet
tried v ročníku |
2 |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
2 |
2 |
3 |
17 |
Počet
chlapcov |
16 |
22 |
16 |
19 |
12 |
21 |
13 |
19 |
32 |
170 |
Počet
dievčat |
12 |
19 |
9 |
13 |
16 |
14 |
19 |
25 |
30 |
157 |
Počet
žiakov v ročníku |
28 |
41 |
25 |
32 |
28 |
35 |
32 |
44 |
62 |
327 |
Študijné výsledky |
||||||||||
Prospeli |
28 |
41 |
25 |
32 |
27 |
35 |
30 |
44 |
62 |
325 |
Výborní
žiaci /priemer 1,00/ |
40 |
14 |
15 |
7 |
3 |
6 |
12 |
7 |
2 |
106 |
Zaostávajúci
žiaci /4+5/ |
|
1 |
|
2 |
3 |
5 |
6 |
10 |
18 |
45 |
Neprospeli
z 1 a 2 predmetov |
|
|
|
|
1 |
|
2 |
|
|
3 |
Neprospeli
z viac predmetov |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Neprospeli spolu |
1 |
|
|
|
1 |
|
2 |
|
|
4 |
Neklasifikovaní |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Neklasifikovaní
z predmetu |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
2 |
Celkový
študijný priemer |
1,11 |
1,28 |
1,49 |
1,51 |
1,71 |
1,80 |
1,72 |
1,73 |
2,03 |
1,77 |
Výchovné opatrenia |
||||||||||
Pochvala
triednym |
20 |
20 |
7 |
7 |
3 |
8 |
7 |
11 |
11 |
94 |
Pochvala
riaditeľ |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
2 |
2 |
4 |
5 |
21 |
Knižná
odmena |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
3 |
16 |
Spolu |
24 |
23 |
10 |
9 |
6 |
12 |
11 |
17 |
19 |
131 |
Napomenutie
triednym |
|
1 |
|
2 |
7 |
|
1 |
4 |
4 |
19 |
Pokarhanie
triednym |
|
|
2 |
|
4 |
|
5 |
2 |
3 |
16 |
Pokarhanie
riaditeľ |
|
|
4 |
|
1 |
3 |
1 |
2 |
10 |
21 |
Spolu |
|
1 |
6 |
2 |
12 |
3 |
7 |
8 |
17 |
56 |
Znížené
známky zo správania |
||||||||||
Stupeň 2 |
|
|
|
|
2 |
1 |
1 |
1 |
5 |
10 |
Stupeň 3 |
|
|
|
|
|
|
1 |
|
1 |
2 |
Stupeň 4 |
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
1 |
Spolu |
|
|
|
|
2 |
1 |
3 |
1 |
6 |
13 |
|
||||||||||
Ospravedlnené
hod. |
1763 |
1822 |
1003 |
943 |
1204 |
2015 |
1803 |
3311 |
5703 |
19567 |
Neospravedlnené
hod. |
|
|
|
|
|
7 |
591 |
15 |
100 |
713 |
Ospravedlnené
na žiaka |
62,96 |
44,44 |
40,12 |
29,47 |
43 |
57,57 |
56,34 |
75,25 |
91,98 |
59,84 |
Neospravedlnené
hod. na žiaka |
|
|
|
|
|
0,2 |
*18,47 |
0,34 |
1,61 |
2,18 |
* Vysoký počet neospravedlnených hodín bol spôsobený jednou žiačkou VII.
ročníka. Prípad bol riešený prostredníctvom sociálnej kurately.
e.1.) I. stupeň základnej školy
Hodnotenie žiakov 1. ročníka
Počet
žiakov 1.
ročníka |
Počet
žiakov, ktorí
dosiahli -veľmi
dobré výsledky - |
Počet
žiakov, ktorí
dosiahli -
dobré výsledky - |
Počet
žiakov, ktorí
dosiahli -
slabé výsledky - |
|
1. A |
|
15 |
0 |
0 |
1. B |
|
11 |
1 |
1 |
Žiaci I. ročníka boli hodnotení slovne.
Hodnotenie žiakov 2. ročníka
podľa UP s roz. vyuč. CJ v 1. – 4. ročníku ZŠ
Hodnotenie žiakov 3. - 4.
ročníka podľa UP s roz. vyuč. CJ v 3. – 9. ročníku ZŠ
Ročník |
Trieda |
Priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa tried |
||||||
SjaL |
Cj |
M |
Prvouka |
Vlastiveda |
Prírodoveda |
Ø triedy |
||
2. |
2.A |
1,39 |
1,22 |
1,35 |
1,17 |
|
|
1,28 |
2.B |
1,2 |
1,2 |
1,2 |
1,2 |
|
|
1,2 |
|
3. |
3.A |
1,76 |
1,52 |
1,40 |
|
1,28 |
1,28 |
1,44 |
4. |
4.A |
1,6 |
1,53 |
1,4 |
|
1,2 |
1,2 |
1,38 |
4.B |
1,75 |
1,87 |
1,75 |
|
1,5 |
1,44 |
1,66 |
|
Ø jedn. predmet |
|
1,54 |
1,46 |
1,42 |
1,18 |
1,32 |
1,3 |
1,39 |
Osobitný spôsob povinnej školskej
dochádzky /štúdium v zahraničí – 1 žiak
e.2. II. stupeň základnej školy
Roč. |
Tr. |
Priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa tried |
|||||||||||||||
SjaL |
Cj1 |
Cj2 |
D |
Z |
Ov |
M |
F |
Ch |
P |
Špp |
Vv |
Hv |
Tv |
Nv/Ev |
Ø triedy |
||
5. |
5.A |
2,1 |
2,2 |
|
2,0 |
2,1 |
|
2,4 |
|
|
1,7 |
|
1,0 |
1,0 |
1,1 |
|
2,1 |
6. |
6.A |
2,0 |
1,5 |
|
1,9 |
2,0 |
|
2,0 |
1,8 |
|
1,3 |
|
1,0 |
1,0 |
1,2 |
|
1,8 |
6.B |
2,9 |
2,7 |
|
2,5 |
2,4 |
|
2,6 |
2,0 |
|
2,4 |
1,2 |
1,4 |
1,0 |
1,0 |
|
2,5 |
|
7. |
7.A |
2,0 |
1,5 |
1,4 |
1,6 |
1,8 |
|
2,3 |
1,8 |
|
1,7 |
|
1,0 |
1,0 |
1,0 |
|
1,8 |
7.B |
3,0 |
2,4 |
|
2,7 |
2,7 |
|
2,9 |
2,9 |
|
2,4 |
1,0 |
1,0 |
1,0 |
1,0 |
|
2,7 |
|
8. |
8.A |
2,0 |
2,3 |
1,9 |
2,0 |
2,3 |
1,1 |
2,3 |
2,1 |
1,8 |
2,0 |
|
1,3 |
1,0 |
1,0 |
|
2,1 |
8.C |
2,2 |
2,3 |
1,8 |
1,6 |
2,3 |
1,2 |
2,2 |
2,2 |
2,0 |
1,4 |
|
1,3 |
1,0 |
1,1 |
|
2,0 |
|
9. |
9.A |
2,1 |
2,2 |
2,1 |
1,8 |
2,5 |
1,1 |
2,7 |
2,3 |
2,1 |
2,1 |
|
1,8 |
1,0 |
1,2 |
|
2,1 |
9.B |
2,4 |
2,4 |
|
1,7 |
2,0 |
1,4 |
2,6 |
2,1 |
2,5 |
1,4 |
|
1,4 |
1,6 |
1,1 |
|
2,1 |
|
9.C |
3,1 |
2,6 |
|
2,7 |
2,5 |
1,4 |
3,0 |
2,7 |
3,0 |
3,0 |
|
1,8 |
1,0 |
1,1 |
|
2,8 |
|
Ø jedn.
predmet. |
2,4 |
2,2 |
1,8 |
2,1 |
2,2 |
1,2 |
2,5 |
2,2 |
2,3 |
1,9 |
1,1 |
1,3 |
1,1 |
1,1 |
|
2,2 |
Osobitný spôsob povinnej školskej dochádzky /štúdium v zahraničí – 3 žiaci/.
Na druhom stupni predmety tech.v, etická v., nábož.v. a občianska vých. /6.a 7. roč./ klasifikujeme slovne.
Priemerný
prospech tried je vypočítaný bez výchovných predmetov.
e 3.) Výsledky externých meraní –
Celoplošné testovanie žiakov 9. ročníka ZŠ (Monitor 9)
Trieda |
Počet žiakov |
Z toho písalo |
Matematika
Ø SR v % |
Matematika
Ø triedy v % |
Slovenský
jazyk Ø SR v % |
Slovenský
jazyk Ø triedy v % |
9. A |
17 |
17 |
56,3 |
70,2 |
58,1 |
67,3 |
9. B |
24 |
24 |
56,3 |
56,6 |
58,1 |
56,3 |
9.C |
20 |
19 |
56,3 |
42,9 |
58,1 |
47,6 |
Celkom |
61 |
60 |
56,3 |
56,2 |
58,1 |
56,7 |
f) Zoznam uplatňovaných
učebných plánov v šk. roku 2007/2008
Trieda |
Uplatňované učebné plány |
5.A |
UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9.roč. |
6.A |
UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9.roč. |
6.B |
UP pre triedy so
šport. prípravou |
7.A |
UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9.roč. |
7.B |
UP pre triedy so šport. prípravou |
8.A |
UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9.roč. |
8.C |
UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9.
roč. |
9.A |
UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9.
roč. |
9.B |
UP variant 2 |
9.C |
UP variant 2 |
I. stupeň - ZŠ
II. Stupeň - ZŠ
Trieda |
Uplatňované
učebné plány |
1.A |
UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč. |
1.B |
UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč. |
2.A |
UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč. |
2.B |
UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč. |
3.A |
UP s rozš. vyuč. CJ v 3.- 9.roč. |
3.A |
UP s rozš. vyuč. CJ v 3.- 9.roč. |
4.A |
UP s rozš. vyuč. CJ v 3.- 9.roč. |
g) Údaje o fyzickom počte
zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických
zamestnancov školy ku dňu koncoročnej kvalifikácie
Základná škola |
Počet |
Školský klub
detí |
Počet |
|
|
zamestnanci ZŠ |
32 |
zamestnanci ŠKD |
4 |
|
|
Z toho PZ* |
23 |
Z toho PZ |
4 |
|
|
Z počtu PZ |
|
Z počtu PZ |
|
|
|
- kvalifikovaní |
22 |
- kvalifikovaní |
4 |
|
|
- nekvalifikovaní |
1 |
- nekvalifikovaní |
|
|
|
- dopĺňajú si vzdelanie |
|
- dopĺňajú si vzdelanie |
|
|
|
Z toho NZ** |
9 |
Z toho NZ |
|
|
|
Z počtu NZ |
|
Z počtu NZ |
|
|
|
- školský psychológ*** |
|
- upratovačky |
|
|
|
- špeciálny pedagóg |
|
|
|
|
|
- upratovačky |
5 |
Školské kuchyne a jed. |
5 |
|
|
- ostatní |
4 |
zamestnanci -spolu |
5 |
|
|
Spolu počet zamestnancovZŠ + ŠKD + ŠJ |
41 |
||||
Z celkového počtuzamestnancov školy počet PZ |
27 |
Vysvetlivky: PZ* – pedagogickí zamestnanci, NZ** – nepedagogickí zamestnanci
Špeciálny pedagóg*** - ak je platený podľa osobitnej
tabuľky (nie pedagogickej
g 1) Zoznam učiteľov a ich aprobácia (možno použiť tabuľku z Identifikačných údajov o škole)
Aprobácie |
|
I.
stupeň |
|
Priezvisko
/ meno |
|
Jančiarová
Ingrid |
1.-4 |
Jahodníková
Lýdia |
1.-4. |
Mullerová
Katarína |
1.-4. |
Vladárová
Erika |
1.-4. |
Blažková
Silvia |
1.-4. |
Pamulová
Jaroslava |
1.-4. |
Kuníková
Stanislava |
1.-4. |
Jirovská Helena |
1.-4. |
|
|
II.
stupeň |
|
Priezvisko
/ meno |
|
Marko
Miloš |
Z, Rj, Ev |
Kmeťová
Anna |
Ch, M |
Martanovič
Ján |
Z, M |
Balajová
Zdena |
Sj, Ov |
Bátovská
Helena |
Sj,D |
Bauerová
Jaroslava |
Vv, Rj,
Ev |
Badurová
Jana |
Nj |
Ochodková
Eva |
M, Ov |
Paxnerová
Katarína |
Tv -
tréner |
Kiselová
Alena |
Aj |
Predinská
Jana |
Z, Tv |
Kralovičová
Ivana |
Tv, Pr |
Straková
Emília |
M, Pr |
Vargová
Zuzana |
Sj, D |
Zrubcová
Mária |
Ev,
všeobecnovzdelávacie predmety, pedagóg a vychovávateľ |
|
ŠKD |
|
|
Priezvisko
/ meno |
|
1 |
Šikulová
Katarína |
vychovávateľstvo
|
2 |
Porubčanová
Oľga |
vychovávateľstvo
|
3 |
Szabóová
Zuzana |
vychovávateľstvo
|
4 |
Lisinovičová
Diana |
vychovávateľstvo |
g 2) Odbornosť vyučovania podľa jednotlivých predmetov v školskom
roku 2007/2008 - ZŠ
Predmet |
Počet učiteľov
neodborne vyučujúcich daný predmet |
Anglický jazyk |
5 |
Technická výchova |
5 |
Hudobná výchova |
1 |
Občianska výchova |
1 |
Výtvarná výchova |
2 |
Fyzika |
1 |
Nemecký jazyk |
1 |
Dejepis |
1 |
Vlastiveda |
1 |
Matematika |
1 |
h) Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov
základnej školy
Forma
vzdelávania |
Počet
vzdelávaných |
Priebeh vzdelávania/počet |
||
ukončilo |
pokračuje |
začalo |
||
doplnkové - CJ |
1 |
|
1 |
|
Inovačné štúdium |
14 |
14 |
|
|
funkčné štúdium |
1 |
|
1 |
|
školenia MPC |
5 |
3 |
2 |
|
doplnkové vzdelávania IKT |
1 |
1 |
|
|
i) Údaje o aktivitách
a prezentácii ZŠ na verejnosti
Údaje
o aktivitách organizovaných
školou |
Údaje
o aktivitách, do kt. sa škola zapojila |
Jesenné tvorivé dielne |
Vyčistime si Devínsku |
Veľkonočné tvorivé dielne |
Deň Zeme |
Deň otvorených dverí |
Deň narcisov |
Týždeň úsmevov –
protidrogový program |
Deň boja proti fajčeniu |
Akadémia ku Dňu matiek |
Beh jari v DNV |
Koncoročná slávnostná
akadémia |
Vystúpenia detí pri význam.
príl. v DNV |
Organizovanie Škôl v prírode |
Návštevy divadiel, galérií,
múzeí |
Ozdravovací pobyt pri mori |
Besedy so spisovateľmi |
Organizovanie exkurzií a
výletov |
Návšteva MŠ |
Karnevaly pre deti |
Moja prázdninová kniha |
Školský stolnotenisový
turnaj |
Dopravná výchova |
Výstava Vedecká hračka |
Návštevy miestnej knžnice |
Školský turnaj vo futbale |
Divadelné predstavenia v
Istracentre |
Organizovanie výchovných
koncertov |
Divadelné predstavenia v ZUŠ |
Pravidelná prezentácia školy
na web. str. |
Účasť na aktivitách
Turistickej Informačnej kancelárie |
Inf. o činnosti školy
prostred. reg. televízie a časopisu |
Účasť na aktivitách ped.
psych. poradne |
Vydávanie škol. časopisov |
Účasť v okres. a
kraj. kolách olympiád |
Vydávanie propagač.
materiálov školy |
Rozlúčková slávnosť
deviatakov |
Rodičovský ples |
Interaktívna výstava
s protidrogovou tematikou – OR policajného zboru –Rozhodni sa sám |
Školské kolá olypiád |
Tvorivo- objavné dielne,
interaktívna výstava – Fyzika zážitkom |
Činnosť krúžkov |
Tvorivo- objavné dielne,
interaktívna výstava – Prekvapenie v kvapalinách |
Branno- športové vychádzky |
Sústredenie pre žiačky PEER
skupiny |
Školy v prírode:
1. 21.04.08 – 26.04.08 - Stará Myjava, žiaci 0., 1. a 2.roč., účasť 32 detí
2. 15.05.08 – 23.05.08 - Dubová pri Modre, žiaci 4.a 6. roč., účasť 46 detí
3. 18.05 08 – 23.05.08 – Liptovská Osada, žiaci 5.roč., účasť 25 detí
Lyžiarsky výcvik
V školskom roku 2007/2008 sa uskutočnil lyžiarsky výcvik pre žiakov 7. a 8. roč., zúčastnilo sa ho 32 žiakov.
Plavecký výcvik
V školskom roku 2007/2008 sa uskutočnil plavecký výcvik, zúčastnilo sa ho 17 žiakov 3. a 4.roč.
i1) Dosiahnuté výsledky v predmetových olympiádach a súťažiach
Názov súťaže, olympiády |
Umiestnenie - dosiahnuté výsledky |
Umiestnenie v medzinárodných súťažiach |
|||
regionálne kolo |
krajské kolo |
celoslovenské kolo |
názov súťaže |
umiestnenie |
|
Olympiáda z matem. |
2.,2.a3.+ 4.a 4.m |
|
|
Pod modrou oblohou |
Mimoriadne ocenenie |
Olympiáda z biológie |
1.a 3.m |
11. m. |
|
Klokan |
58 úsp.rieš. |
Olympiáda z geograf. |
3.a
3.m + 4 úsp.riešit. |
|
|
EXPERT |
10 úsp. rieš. |
Olympiáda z fyziky |
4.m |
úsp.rieš. |
|
|
|
Olympiáda z nem.jaz. |
1.m |
|
|
|
|
Olympiáda z an. jaz. |
2.m |
|
|
|
|
Pytagoriáda |
3.,
3., 4.m |
|
|
|
|
Hviezdoslavov Kubín |
3.m |
|
|
|
|
Šaliansky Maťko |
1.a 1.m |
|
|
|
|
Štúrov Zvolen |
2.m |
|
|
|
|
Dúbravský Slávik |
2.a 2.m |
|
|
|
|
Futbal st. žiaci |
2.m |
|
|
|
|
Floorbal chlapci |
2.m |
|
|
|
|
Cezpoľný beh chlapci |
3.m |
|
|
|
|
Cezpoľný beh dievč. |
2.m |
|
|
|
|
Olympiáda zo Sj. |
Úspešný
riešiteľ |
|
|
|
|
Korenšpondenčná súťaž MAX |
28
úspešných riešiteľov |
|
|
|
|
Matematická súťaž MATBOY |
28
žiakov zúčastn. |
|
|
|
|
Matematická súťaž PIKOMAT |
20
žiakov |
|
|
|
|
Naši žiaci sa zapojili do súťaže EUROKVÍZ, kde získali 3. miesto.
Zúčasnili sme sa aj výtvarných súťaží, napr. Bohúňová paleta, Ex libris, Voda je život, Vesmír očami detí, ...
Naši žiaci sa tradične zapájajú do súťaží vo vlastnej tvorbe : Región v ktorom žijem /1.,2., 2. a 3.miesto / , Moja prázdninová kniha /1. a2. miesto/.
j) Údaje o projektoch, do
ktorých je ZŠ zapojená
Názov projektu |
Termín začatia
realizácie projektu |
Termín ukončenia
realizácie projektu |
Výsledky |
Peac Peer Feminy |
Rok 2008 |
prebieha |
|
Správaj sa bezpečne |
september 04 |
pokračuje |
uvedomelejšie správanie žiakov |
Infovek |
september 04 |
pokračuje |
splnené |
Otvorená škola – oblasť športu |
máj 07 |
december 07 |
|
e – twinning |
február 06 |
pokračuje |
spolupráca so školami EU |
Ekologický projekt |
Rok 2006 |
pokračuje |
Separácia odpadových surovín |
Peac Peer Feminy
- /priebežne/
- klubová činnosť
Z protidrogového fondu sme získali 32 000,- Sk a 3 500,- Sk financovalo OZ Horov. Finančné prostriedky sú poskytnuté na klubovú činnosť PEER skupiny, len na nákup spotrebného tovaru, literatúry, hier.
PEER skupina je vrstovnícka skupina, zložená so žiakov 7. – 9. ročníka, ktorí sa venujú primárnej prevencii proti nežiadúcim vplyvom (tabak, alkohol, drogy), ich úlohou je propagovať zdravý životný štýl. Filozofia rovesníckeho programu vychádza z princípu, že skupina vhodne pripravených starších kamarátov je schopná priamo pôsobiť a ovplyvňovať konanie mladších detí. V skupine pracuje asi 30 žiakov.
Správaj sa bezpečne
/ priebežne/
- beseda žiakov 5. ročníka s príslušníkom mestskej polície
- preventívny program dopravnej výchovy a nežiadúcim javom /kriminalita, drogy/
Na tomto projekte spolupracujeme s mestskou políciou už niekoľko rokov.
Činnosť projektu – besedy žiakov 5. ročníka s príslušníkmi mestskej polície na témy – dopravná výchova, prevencia pred kriminalitou. Projekt je financovaný z mimorozpočtových prostriedkov školy.
V školskom roku 2007/2008 bolo zapojených 26 detí.
Infovek
/ priebežne/
- zavádzanie IKT do vyučovania a práca v krúžkovej činnosti a voľnočasových aktivitách,
/práca s počítačom, internet .../
Financovanie projektu bolo zabezpečené v roku 2004 (vybavenie
učebne, informatiky). V činnosti projektu doteraz pokračujeme – ide
predovšetkým o zavádzanie IKT do vyučovania práca v krúžkovej
činnosti a voľnočasových aktivitách (práca s počítačom, internet
...).
Zapojení sú žiaci celej školy.
Otvorená škola
/priebežne/
- tento projekt sa prelína počas dvoch školských rokov
- prostredníctvom projektu doplníme materiálne vybavenie športového náčinia a náradia
- získali sme 50 000,- Sk z Ministerstva školstva na nákup.
Projekt je na podporu športu a telesnej výchovy.
e - twinning
/ priebežne/
- jazykový projekt, spolupráca s partnerskými školami v Poľsku, Dánsku a Maďarsku / písanie prostredníctvom e – mailu/
Zapojenie sa do projektu je bezplatné. Učiteľ a žiaci si vyhľadávajú partnerské školy v zahraničí, pričom využivajú svoje jazykové zručnosti a zručnosti s informačnými a komunikačnými technológiami. S partnerskou školou žiaci pracujú na vytvorení projektu s vopred dohodnutou témou.
Do projektu sú zapojení žiaci II. stupňa. Jednou z partnerských škôl je aj družobná škola z projektu „Otvorená samospráva“ v Grosskrute.
Ekologický projekt
- /priebežne/
- zber a triedenie odpadu
Žiakov vedieme k triedeniu odpadu, hlavne papiera a plastov. Do projektu sú zapojení všetci žiaci školy. Žiaci (jednotlivé triedy) súťažia v zbere druhotných surovín. V rámci projektu realizujeme besedy a prednášky na danú tému, aby sme aplikovali separáciu zberu do rodinného prostredia.
Ďalšie
informácie
V rámci udržateľnosti projektu „Otvorená samospráva“ sme realizovali návštevu pedagógov a zamestnanca MÚ DNV v Rakúskom Grosskrute za účelom podpísania zmluvy o ďalšej spolupráci. V rámci aktivít žiaci získavajú informácie o fungovaní miestnej samosprávy, o environmentálnej problematike, protidrogovej prevencii, dopravnej výchove, uskutočnili sa rôzne prednášky, besedy, vychádzky do prírody...
Zapájame sa do projektov, ktoré poskytujú žiakom skutočné skúsenosti zo života, učí ich samostatnosti a komunikatívnosti. Práca spojená s vypracovaním projektu je zložitá a často nedocenená. Veľakrát je schválené len malé percento z množstva prihlásených projektov. Napriek tomu, aj neschválený projekt nás môže inšpirovať a podmieniť k novým aktivitám.
k) Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole
V školskom roku 2007/2008 bola na ZŠ vykonaná informatívna inšpekcia – kontrola priebehu realizácie celoplošného testovania žiakov 9 ročníkov ZŠ.
Závery z inšpekcie:
Pokyny pre administráciu testov boli dodržané, škola zabezpečila vhodné priestory, časový harmonogram a poradie zadávania testov boli dodržané. Počas testovania sa nevyskytli rušivé momenty.
V školskom roku 2007/2008 nebola na ZŠ vykonaná komplexná inšpekcia.
l) Údaje o priestorových
a materiálnych podmienkach ZŠ
Materiálno – technické
podmienky
Pre svoju činnosť sme využívali 15 kmeňových učební.
Odborné učebne: chémie
fyziky
informatiky
cudzích jazykov
náboženskej výchovy
školskej kuchynky
prírodopisu/zemepisu
Ostatné priestory: knižnica
klub miestnej demokracie
klub ŠKD
športové priestory: veľká TV
malá TV
Športový areál: ihrisko s umelým trávnikom
ihrisko s trávnatým kobercom
tenisový kurt
hokejbalové ihrisko
m) Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej
činnosti školy v roku 2007
Rozdiel medzi výdajom a príjmom príspevku od rodičov za ŠKD vo výške 291 207,50 Sk bol odoslaný na účet MÚ DNV.
Originálne
kompetencie |
ŠKD príjem |
ŠKD výdaj |
Rozpočet
MČ |
853 000,00 Sk |
853 000,00 Sk |
Príspevok
od rodičov |
293 000,00 Sk |
1 792,50 |
Ostatné
zdroje - príspevok MČ |
0 |
0 |
|
|
|
Originálne
kompetencie |
ZŠ ŠJ príjem |
ZŠ ŠJ výdaj |
Rozpočet
MČ |
864 000,00 Sk |
864 000,00 Sk |
Ostatné
zdroje - príspevok MČ |
0 |
0 |
Opravy z príspevku MČ na ZŠ v roku 2007
Revízia kuchyne |
2 142,00 Sk |
Revízia plynu |
7 200,00 Sk |
Revízia elektrických rozvodov |
9 992,00 Sk |
Výmenníková stanica |
70 210,00 Sk |
Maľovanie |
79 444,00 Sk |
Celkové náklady |
168 988,00 Sk |
Základná škola
|
Príjem |
Výdaj |
610 |
6 511 000,00 Sk |
6 511 000,00 Sk |
620 |
1 633 000,00 Sk |
1 633 000,00 Sk |
640 |
18 000,00 Sk |
18 000,00 Sk |
630 |
|
|
Teplo |
|
1 013 000,00 Sk |
Výchovnovyučovací proces |
|
13 000,00 Sk |
Ďalšie vzdelávanie učiteľov |
|
23 000,00 Sk |
Ostatné prevádzka |
|
1 483 000,00 Sk |
Spolu 630 |
2 532 000,00
Sk |
2 532 000,00
Sk |
Spolu ZŠ |
10 694 000,00
Sk |
|
Školská jedáleň
|
Príjem |
Výdaj |
|
610 |
865 000,00 Sk |
865 000,00 Sk |
|
620 |
294 000,00 Sk |
294 000,00 Sk |
|
630 |
|
|
|
Energie |
|
40 000,00 Sk |
|
Telefóny |
|
16 000,00 Sk |
|
Dohody |
|
9 000,00 Sk |
|
Spolu |
|
65 000,00 Sk |
|
ŠJ - Potravinový účet
Príjem |
1 548 126,70 Sk |
Výdaj |
1 487 620,82 Sk |
Rozdiel |
60 505,88 Sk |
Poznámka k rozdielu: Poplatky od rodičov za stravné na mesiac január 2008.
ŠJ – režijné náklady
Príjem |
273 465,00 Sk |
Výdaj |
273 465,00 Sk |
Z toho: |
|
Kancelárske potreby |
6 166,00 Sk |
Čistiace potreby |
25 413,00 Sk |
Inštalačný materiál |
2 615,00 Sk |
Lapač tuku - čistenie |
14 000,00 Sk |
Cestovné |
3 084,00 Sk |
Kuch.potreby |
15 418,00 Sk |
Vybavenie kuchyne |
162 906,00 Sk |
Opravy kuchynských zariadení |
32 147,00 Sk |
Poplatky banke |
11 716,00 Sk |
Spolu |
273 465,00 Sk |
Kuchynské potreby: kompótové misky, varechy, obracačky, spotrebný materiál, kuchynský vozík, tapety na police.
Vybavenie kuchyne: 2 x drez antikorový, 6 x dosky na krájanie, hrnce, myčka riadu.
Opravy kuchynských zariadení: kuchynský robot, myčka, panvica, mlynček..
ŠKD
|
Príjem |
Výdaj |
|
610 |
626 000,00 Sk |
626 000,00 Sk |
|
620 |
222 000,00 Sk |
222 000,00 Sk |
|
630 |
|
|
|
Materiál |
|
29 000,00 Sk |
|
Spolu |
|
29 000,00 Sk |
|
Príjem obce za prenajaté priestory
Vybraté nájomné zo ZŠ |
Príjem |
Výdaj |
|
801 977,00 Sk |
0 |
Príjem: 239 000,- Sk
Výdaj: 239 000,- Sk
Vzdelávacie
poukazy boli použité na výplatu a odvody za vedenie záujmových krúžkov
žiakov.
Žiakom
v mimovyučovacom čase ponúkame rôzne aktivity. V rámci vzdelávacích
poukazov až 80 % (t.j. 279) žiakov pracovalo v 20-tich rôznych krúžkoch
a 4 oddeleniach ŠKD. Do ŠKD odovzdalo vzdelávacie poukazy 83 žiakov,
v krúžkoch pracovali žiaci nasledovne:
Názov krúžku: Počet detí, ktoré ho Počet detí, ktoré odovzdali
navštevovali vzdelávacie poukazy
PEER skupina 12 12
Práca s literárnym textom 13 10
Cvičenia zo SJ 14 1
SJ a lit pre 9. ročník . 13 7
Matematické hádanky – 4. roč. 21 21
Matematika pre 9. ročník 8 8
Literárna tvorba 21 14
Športová príprava-futbal 12 9
Výtvarný krúžok 23 8
Zaujímavá matematika 13 13
Kurz komunikačných a
medial. zručností 20 20
Pohybová príprava 25 15
Pohybová príprava 15 11
Turisticko-prírodopisný krúžok 12 10
Počítačový krúžok 23 4
Počítačový krúžok 14 2
Turistický pohybový krúžok 14 14
Práca s jazykovým lit. textom 12 11
Mažoretky 13 5
Počítačový krúžok 16 0
Keramický krúžok 14 0
Konverzácia v Nj 12 6
Počítačový krúžok 14 0
Estetická výchova 17 0
Stolný tenis 15 0
Hip – hop 7 0
Tanečný krúžok 7 0
Počet detí 412 196
Príjem: 293 000,00 Sk
Výdaj: 1 792,50 Sk
Zostatok: 291 207,50 Sk
Predmet |
Sk |
Materiál |
1 792,50 Sk |
Spolu |
1 792,50 Sk |
Zostatok vo výške 291 207,50 Sk bol použitý na dofinancovanie prevádzky školy, miezd vychovávateliek ŠKD a zamestnancov ŠJ.
Prenesené kompetencie ZŠ – ID
protokol FPTQUMHMMT /viď príloha/
n) Cieľ, ktorý si škola určila
v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok
a vyhodnotenie jeho plnenia - ZŠ
Ciele z koncepčného
rozvoja pre školský rok 2007/2008
Plnenie stanovených cieľov sa pravidelne sledovalo z úrovne vedenia školy na poradách.
- Postupne zlepšujeme využiteľnosť kapacity školy na odborné vyučovanie,
- v hodnotenom období sa výraznejšie zlepšilo využívanie učebne výpočtovej techniky vo vyučovacom i mimo vyučovacom čase - možnosť bezplatného vstupu (II. a I. stupeň)
- úspešne sme pokračujeme v ENV projektoch, na škole funguje separovaný zber v rámci tried, ŠJ a zvýšili sme environmentálne vedomie žiakov,
- organizovali sme spoločenské, športové a zábavné aktivity pre predškolské zariadenia MŠ a našich žiakov,
- organizovali sme I. ročník športovej súťaže v pretláčaní rukou pre žiakov obvodu BA IV,
- aktívne sme sa zapojili do ekologických akcií „Vyčistíme Devínsku“ a „ Deň Zeme“,
- organizovali sme celoročný zber papiera, PET fliaš a Tetrapackových obalov,
- zorganizovali sme pre širokú verejnosť „Jesenné tvorivé dielne“ a „Veľkonočné tvorivé dielne“
- v záujme rýchlej aklimatizácie prechodu detí z MŠ do ZŠ sme zorganizovali spoločnú akciu púšťania drakov – „Šarkaniáda“,
- škola sa prezentovala rodičom a budúcim školákom prostredníctvom akcie „Deň otvorených dverí“,
- zorganizovali sme slávnostné popoludnie s programom na ZŠ – „Deň matiek“
- počas roka sme zorganizovali niekoľko kultúrnych programov pre starších spoluobčanov
- pokračovali sme v spolupráci s detským domovom v Pečeňadoch,
- ako odmenu za aktívnu prácu a reprezentáciu školy sme zorganizovali výlet pre žiakov do Nitry a okolia
- zorganizovali koncoročnú slávnostnú akadémiu v Istracentre spojenú s odmeňovaním najlepších a najúspešnejších žiakov
o) Oblasti, v ktorých
škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky
a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení
- ZŠ
SILNÉ STRÁNKY Ø kvalifikovanosť pedagogických zamestnancov v odborných predmetoch Ø zodpovedná príprava žiakov na prijímacie pohovory na SŠ Ø zapájanie sa do projektov Ø dobré výsledky v športových aktivitách Ø dobré výsledky vo vedomostných olympiádach Ø vysoká úspešnosť prijatia žiakov na SŠ Ø dlhoročná skúsenosť v protidrogových programoch PEER skupín |
SLABÉ STRÁNKY Ø nedostatočná odbornosť vo vyučovaní Aj, Hv a Tchv Ø nedostatok finanč. prostr. na údržbu a opravy Ø nedostatok finanč. prostr. na rekonštrukciu budovy školy Ø nedostatok odborných pomôcok k praktickym ukážkam jednotlivých vyuč. predmetov Ø problematická komunikácia s rodičmi žiakov s výchovnými problémami Ø zvýšiť úroveň prípravy žiakov na súťaže a olympiády |
PRÍLEŽITOSTI Ø dobré podmienky pre vzdelávanie žiakov Ø dobré podmienky na zavádzanie informačno-komunikačných technológií Ø široká škála voľnočasových aktivít Ø zrekonštruovaný športový areál Ø klubová činnosť |
RIZIKÁ Ø nepriaznivý demografický vývoj Ø nedostatok kvalifikovaných učiteľov na výuku Aj, Hv, Tchv. Ø slabšie sociálne zloženie obyvateľov sídliska Ø nedostatočná spolupráca rodiny so školou |
II. Ďalšie informácie
o škole, ktoré môže správa obsahovať:
a) Psychohygienické podmienky
výchovy a vzdelávania - ZŠ
Psychohygienické zásady sú uplatňované vo všetkých činnostiach
výchovno-vzdelávacieho procesu – tvorba rozvrhu hodín, rovnomerné zaťaženie
žiakov didaktickými testami a previerkami, v stredu sa nezadávajú
písomné domáce úlohy, žiaci majú po 2. vyučovacej hodine 20 minútovú desiatovú
prestávku a po 3. vyučovacej hodine 20 minútovú veľkú prestávku na oddych
– pričom v prípade pekného počasia ju trávia v školskom átriu.
Dôsledne sa dodržujú vyučovacie hodiny a čas na prestávky. Snažíme sa
vytvoriť v škole príjemné prostredie, prostredie bez napätia, stresu, aby
sa všetci cítili dobre. Budujeme a upevňujeme dobré medziľudské vzťahy.
Dodržiava sa režim vetrania a svietenia, dbá sa na estetické prostredie
v škole v rámci vlastných možností.
b) Voľnočasové aktivity školy
-ZŠ
V školskom roku 2007/2008 ponúkala naša škola tieto záujmové aktivity:
- konverzácia v nemeckom jazyku / 8. ročník/
- konverzácia v anglickom jazyku /2.- 3.roč./
- literárny krúžok
- cvičenia z estetickej výchovy
- výtvarný krúžok
- keramický krúžok
- práca v PEER skupinách – vrstovnícky program zameraný na primárnu prevenciu návykových látok – pre žiakov od 7. roč.
- práca s počítačom 1. – 4. roč.
- práca s počítačom 4. – 9. roč.
- internet pre žiakov 5. – 9. roč.
- pohybové hry – chlapci a dievčatá 5. – 9. roč.
- pohybové hry 2. – 4. roč.
- pohybové hry MŠ + 1. a 0. ročník
- florball + futbal II. stupeň
- turistický 1. – 4. roč.
- ľudový tanec /súbor Matičiarik/ 1. – 9. roč.
- HIP HOP 4. – 6. roč.
- mažoretky 5. – 8. roč.
- basketbal dievčatá 1.- 9. roč.
- príprava na prijímacie pohovory z matematiky a slovenského jazyka 9. roč.
- príprava na prijímacie pohovory zo slovenského jazyka 4. roč.
- cvičenia z matematiky 3. – 4. roč.
- cvičenia zo slovenského jazyka 4. roč.
c) Spolupráca školy
s rodičmi, o poskytovaní služieb deťom, žiakom a rodičom - ZŠ
Základným cieľom spolupráce školy s rodinou resp. s rodičmi je výchova a vzdelávanie v úzkej spolupráci oboch strán. Snažíme sa vytvoriť školu rodinného typu, v ktorom padnú všetky bariéry a predsudky. V snahe dosiahnuť tento cieľ poskytujeme deťom a rodičom nasledovné služby a možnosti:
- sprístupnenie športového areálu deťom vo vymedzenom čase podľa dohody s DNV sport
- sprístupnenie telocviční mimo vyuč. hodín deťom, rodičom i zamestnancom školy
- široký výber voľnočasových a krúžkových činností
- organizovanie kultúrno – spoločenských aktivít /napr. „Tvorivé dielne“ – jesenné, jarné; „Deň matiek“, „Deň otvorených dverí“, „Koncoročná akadémia“ atď
- do krúžkovej činnosti zapájame nielen deti našej školy, ale aj ostatných škôl BA IV.
- pravidelne organizujeme ako súčasť výchovno-vzdelávacieho procesu školy v prírode
- ozdravovací pobyt pri mori (Chorvátsko) pre deti ZŠ
- v mimo vyučovacom čase možnosť prístupu rodičov a detí k IKT a internetu
- možnosť odberu stravy (obed) i fyzickým a právnickým osobám
- podľa možností realizácia prázdninovej činnosti ŠKD
- spolupráca s rodičmi a verejnosťou prostredníctvom Rady rodičov, Občianskeho združenia, Rady školy, Miestneho úradu
- priestory a akcie sú sprístupnené i deťom predškolských zariadení a ich rodičom
- každoročný Školský ples pre rodičov zamestnancov a priateľov školy
-
d) Vzájomné vzťahy medzi
školou a deťmi alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami
a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v škole
podieľajú - ZŠ
Na škole niekoľko rokov aktívne pracuje „Detský parlament“ pod vedením skúsených pedagógov prostredníctvom, ktorého môžu deti navrhovať vlastné zlepšenia vnútorného života školy a vzájomných vzťahov medzi nimi , medzi vzťahmi dieťa – pedagóg a následne rodina – škola.
Na tvorbe vzájomných vzťahov medzi deťmi sa nepodieľajú len pedagogickí zamestnanci, ale aj ostatní zamestnanci školy. O vylepšenie vzťahov detí a pedagógov sa snažíme v priamom pedagogickom procese, tiež počas prestávok a dôležitú úlohu zohrávajú triednicke hodiny a hodiny etickej a náboženskej výchovy. Nezhody vo vzťahoch medzi deťmi sa snažíme riešiť okamžite v spolupráci s rodičmi prípadne za pomoci odborníkov. Výchovný poradca spolu s koordinátorom drogovej prevencie úzko spolupracujú s celým pedagogickým zborom a spoločne sa snažíme riešiť výchovno-vzdelávacie problémy. Komunikujeme s rodičmi a žiakmi v snahe eliminovať konflikty a predchádzať im. Úzko spolupracujeme s Radou školy, Radou rodičov, poslancami miestneho zastupiteľstva a miestnym úradom.