S p r á v a
o výsledkoch a
podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti
ZŠ P. Horova 16, 841 07
Bratislava
za školský rok 2008/2009.
Predkladá:
Mgr. Miloš Marko
riaditeľ ZŠ
P. Horova 16, Bratislava
Prerokované v pedagogickej rade školy pri ZŠ
P. Horova 16
dňa 14.10.2009
Vyjadrenie
rady školy:
Rada školy odporúča zriaďovateľovi
Mestskej časti Bratislava Devínska Nová Ves
s c
h v á l i ť
Správu o výsledkoch a
podmienkach
výchovno-vzdelávacej
činnosti
ZŠ P. Horova 16 za školský
rok 2008/2009
.....................................................................................
Mgr. Mária Zrubcová
predseda Rady školy pri ZŠ
Stanovisko zriaďovateľa:
Mestská časť Bratislava -
Devínska Nová Ves
s ch v a ľ u j e
Správu o výsledkoch a
podmienkach
výchovno-vzdelávacej
činnosti
ZŠ P. Horova 16, 841 07 Bratislava
za školský rok 2008/2009
................................................................
za zriaďovateľa
Vypracovali:
Mgr. Miloš Marko - riaditeľ školy
Mgr. Anna Kmeťová - zást. riaditeľa
Mgr. Mária Zrubcová - predseda RŠ
Mgr. Jaroslava Bauerová - výchovný poradca
p. Anna Návratová - účtovníčka
p. Ľubica Dočkalová - mzdová účtovníčka
p. Lenka Ďurová - personalista
Východiská a podklady:
Správa je vypracovaná v zmysle:
1. Vyhlášky Ministerstva školstva SR č. 9/2006 Z. z. zo 16. 12.2005 o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení.
2. Metodické usmernenie MŠ SR č. 10/2006-R k vyhláške MŠ SR č. 9/2006 Z. z.
3. Koncepcia školy na roky 2004 - 2009
4. Plán práce školy ZŠ P. Horova 16 na školský rok 2008/2009.
5. Vyhodnotenia plnenia plánov práce jednotlivých metodických združení a predmetových komisií.
6. Informácie o činnosti Rady školy pri ZŠ P. Horova 16
7. Hodnotenia zrealizovaných projektových činností
S p r á v a
o výsledkoch a
podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti
ZŠ P. Horova 16, 841 07 Bratislava za školský rok 2008/2009.
I.
a) Základné identifikačné
údaje o škole:
1. Názov školy: Základná škola |
2. Adresa školy: P.
Horova 16, 841 07 Bratislava |
3. telefónne čísla: 02 / 64 53 84 63, 02 / 64 77 90 56, 02/64 53 84 61 |
4. Internetová adresa: www.zshorovaba.edu.sk e-mailová adresa: skolahorova@mail.t-com.sk |
5. Zriaďovateľ: Mestská časť Bratislava - Devínska Nová Ves, Novoveská 17/A, 843 10 Bratislava |
6. Vedúci zamestnanci školy:
Meno a priezvisko |
Funkcie |
Mgr. Miloš Marko |
riaditeľ školy |
Mgr. Anna Kmeťová |
zástupca riaditeľa školy |
p. Katarína Šikulová |
vedúca vychovávateľka ŠKD |
p. Alžbeta Michajlovová |
vedúca ŠJ |
7. Údaje o rade školy a iných poradných orgánoch školy:
7.1) Údaje o rade školy:
Rada školy pri ZŠ P. Horova 16, Bratislava bola ustanovená v zmysle § 24 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Členovia rady školy:
P.č. |
Meno a priezvisko |
Funkcia |
Zvolený /delegovaný/ za |
1. |
Mgr. Mária Zrubcová |
predseda |
za pedagogických zamestnancov |
2. |
p. Katarína Šikulová |
člen |
za pedagogických zamestnancov |
3. |
p.Alžbeta Michajlovová |
člen |
za nepedagogických zamestnancov |
4. |
p.Bronislava Kotrbčíková |
člen |
za rodičov |
5. |
p. Dáša Bohumelová |
člen |
za rodičov |
6. |
p. Lujza Velková |
člen |
za rodičov |
7. |
Ing. Roman Straka |
člen |
za rodičov |
8. |
Ing. arch. Eva Vargová |
člen |
delegovaný za zriaďovateľa |
9. |
Ing. Jozef Dobrík |
člen |
delegovaný za zriaďovateľa |
10. |
Ing.Miloslav Šimkovič |
člen |
delegovaný za zriaďovateľa |
11. |
p. Oto Gregor |
člen |
delegovaný za zriaďovateľa |
Stručná informácia
o činnosti rady školy za školský rok 2008/2009:
Rada školy, zriadená pre Základnej škole na Ul. P. Horova 16 v školskom roku
2008/2009 prešla funkčnými zmenami. Rada školy zvolená v roku 2004 pracovala v mesiaci september v zložení 10 členov. Jeden člen RŠ nebol doplnený zriaďovateľom, náhrada za p. Jozefa Molnára, poslanca MČ DNV. Táto Rada školy ukončila v zmysle zákona svoju činnosť k 30.9.2008. V priebehu mesiaca október prebehli voľby do RŠ v novom zložení Táto rada bola zriaďovateľom ustanovená v súlade so zákonom 596/2003 Z.z. a vyhlášky MŠ z 15.4.2004 dňa 2.12.2008. V priebehu školského roka 2008/2009 Rada školy zasadala 5- krát, z toho jedno zasadnutie bolo ustanovujúce.
Rada školy sa zaoberala, riešila a vyjadrovala k základným dokumentom k činnosti školy, ktoré predkladal riaditeľ školy:
- vyjadrovanie sa k materiálom zabezpečujúcich prevádzku školy a výchovno – vzdelávacieho procesu v zmysle zákona o štátnej správe v školstve, v súlade so Štatútom Rady školy
- stanovenie priorít na opravy školských budov na rok 2008-2009
- stanovisko k optimálnym prenájmom budov školy
- riešenie aktuálnych problémov a potrieb, ktoré priebežne plynuli z prevádzky školy
ktoré po pripomienkovaní prijala.
V mesiaci september 2008 riešila a vyjadrovala sa k otázke reorganizácie základného školstva v MČ Devínska Nová Ves, k návrhu zriaďovateľa o vyradenie Základnej školy P. Horova 16 vrátane ŠKD a ŠJ zo siete základných škôl a zriadení jednej základnej školy – riaditeľstva a to ZŠ Bukovčana 3. Pri riešení tohto problému sa jednomyseľne pripojila k petícii Rady rodičov pri Základnej škole na Ul. P. Horova 16 za zachovanie právneho subjektu základnej školy a zvolila predsedníčku rady školy Mgr. Máriu Zrubcovú za členku petičného výboru.
Všetky zasadnutia Rady školy boli platné, s nadpolovičnou účasťou členov rady školy, prijaté uznesenia boli kontrolované a plnené.
7.2) Údaje o predmetových
komisiách a metodických združeniach - poradných orgánoch riaditeľa školy:
Na ZŠ pracovali nasledovné orgány:
a/ predmetová komisia Sj – Aj – Nj ved. Mgr. Balajová Zuzana
b/ predmetová komisia M – F – Inf - Pr – Ch ved. Mgr. Ochodková Eva
c/ predmetová komisia D – Z – Ov - Tchv ved. Mgr. Predinská Jana
d/ predmetová komisia Vv - Hv - Tv – Etv - Nv ved. Mgr. Zrubcová Mária
a výchovy k manželstvu a rodičovstvu ved. Mgr. Zrubcová Mária
Pedagogická rada je najvyšším výkonným orgánom školy, ktorá zasadá min. 5 krát za šk. rok, prípadne ju zvoláva riaditeľ školy podľa potreby.
Metodické združenia /MZ/ a predmetové komisie /PK/ sú orgánmi metodickými, ale taktiež článkom riadiacej štruktúry školy. Vedúci MZ a PK tvorili širšie vedenie školy. Vedenie školy prerozdeľovalo právomoci na jednotlivých vedúcich, rešpektovalo uznesenia a v rámci možností vytváralo priaznivé podmienky pre činnosť MZ a PK.
Jednotlivé poradné orgány zasadali podľa schválených plánov činnosti. Riešili otázky vzdelávacích a výchovných problémov, organizovali vedomostné olympiády, súťaže, exkurzie. Zabezpečovali výsledky, napomáhali odbornému vzdelávaniu učiteľov, prichádzali s námetmi pre zlepšenie práce školy a spolupráce s rodičmi.
b) Údaje o žiakoch školy
za školský rok 2008/2009
Ročník |
Stav k 15. 9. 2008 |
Stav k 31. 8. 2009 |
||||||||
Počet tried |
Počet žiakov |
Z toho Integro-vaných |
Počet odd. ŠKD |
Počet žiakov v ŠKD |
Počet tried |
Počet žiakov |
Z toho Integro-vaných |
Počet odd. ŠKD |
Počet žiakov v ŠKD |
|
0. |
1 |
9 |
1 |
4 |
107 |
1 |
9 |
1 |
4 |
103 |
1. |
2 |
40 |
0 |
2 |
40 |
0 |
||||
2. |
1 |
23 |
0 |
1 |
23 |
0 |
||||
3 |
2 |
39 |
0 |
2 |
39 |
0 |
||||
4. |
1 |
24 |
1 |
1 |
23 |
1 |
||||
5. |
1 |
26 |
1 |
|
|
1 |
24 |
1 |
|
|
6. |
1 |
24 |
1 |
|
|
1 |
25 |
1 |
|
|
7. |
2 |
34 |
0 |
|
|
2 |
34 |
0 |
|
|
8. |
2 |
31 |
0 |
|
|
2 |
29 |
0 |
|
|
9. |
2 |
41 |
1 |
|
|
2 |
43 |
1 |
|
|
Spolu |
15 |
291 |
5 |
4 |
107 |
15 |
289 |
5 |
4 |
103 |
c)Údaje o počte
zapísaných žiakov do 1. ročníka, údaje o počtoch a úspešnosti žiakov
na prijímacích skúškach a ich následnom prijatí na štúdium na stredné
školy
c1) Údaje o počte
zapísaných žiakov do 1. ročníka ZŠ
POČET ŽIAKOV |
Z CELKOVÉHO POČTU ZAPÍSANÝCH |
POČET TRIED |
||
SPOLU |
DIEVČATÁ počet / % |
ODKLADY počet / % |
NEZAŠKOLENÍ V MŠ počet / % |
SAMOSTATNÉ ( SPOJENÉ ) |
36 |
52,7 |
13,9 |
0 |
2 |
c2) Údaje o prijatých žiakoch na štúdium na stredné
školy
c.2.1 žiaci 9. ročníka
Počet žiakov 9. roč. |
Prehľad o počte žiakov 9. ročníka prijatých na jednotlivé druhy SOŠ |
|||||||
Gymnáziá |
Stredné odborné školy* |
SOŠ – 3.ročné |
OU – 2. ročné |
|||||
43 |
Prihlás. |
Prijatí |
Prihlás. |
Prijatí |
Prihlás. |
Prijatí |
Prihlás. |
Prijatí |
14 |
14 |
27 |
27 |
1 |
1 |
- |
- |
1 žiačka nevyužila termín
c. 2.2. žiaci 4. ročníka
Počet žiakov 4. roč. |
Prehľad o počte žiakov 5. ročníka
prijatých na 8 - ročné gymnáziá a iné školy
|
|||||
osemročné gymnáziá |
Na
iné školy
|
|||||
37 |
Prihlásení |
Úspešní |
Prijatí |
Prihlásení |
Úspešní |
Prijatí |
3 |
3 |
3 |
- |
- |
- |
c. 2.3. žiaci nižších ročníkov
II. stupňa ZŠ prijatí na SŠ
Ročník |
Počet žiakov prijatých na SŠ |
Stredná škola, na ktorú bol žiak prijatý |
8. ročník |
- |
|
7. ročník |
- |
|
6. ročník |
- |
|
5. ročník |
3 |
Gymnázium-L.Sáru 2 žiaci, Gymnázium Bilíkova – 1 žiak |
c.2.4 iné skutočnosti – analýza prijatia žiakov na SŠ
V školskom roku 2008/2009 bolo prijatých
pre budúci školský rok na štúdium do 1. ročníka strednej školy 42 žiakov.
Všetci žiaci boli prijatí na školy, ktoré si vybrali, nikto z deviatakov
si nedával ďalšiu prihlášku, nikto si ani neprenášal prihlášku zo školy na
školu z dôvodu neprijatia do vybranej školy. Z toho 14 žiakov bolo
prijatých na gymnáziá. 27 žiakov bolo prijatých na stredné odborné školy
a 1 žiak na 3-ročné SOŠ. Z 5. ročníka úspešne zvládli talentové
skúšky 3 žiaci a boli prijatí na 8. ročné gymnáziá.
Kurz na získanie vzdelania poskytovaného
základnou školou
Počet žiakov: 1
d) Údaje o počte
prijatých žiakov do prvého ročníka strednej školy; údaje o počtoch
a úspešnosti uchádzača na prijatie
d.1 Údaje
o prijímacom konaní na štúdium na stredné školy a počte prijatých žiakov
do 1. ročníka strednej školy
Do ročníka |
Počet prihlásených žiakov |
Počet žiakov, ktorí konali
prijímaciu skúšku |
Počet úspešných žiakov
v prijímacom konaní |
Počet prijatých žiakov |
Z toho bez prijímacej skúšky |
prímy |
3 |
3 |
3 |
3 |
0 |
1.ročníka SŠ |
43 |
0 |
43 |
43 |
43 |
e) Údaje o výsledkoch
hodnotenia a klasifikácie žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania
v školskom roku 2008/2009
Klasifikácia
školy
školský rok 2008/2009 II. Polrok |
||||||||||
Ročník |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
Spolu |
Počty žiakov |
||||||||||
Počet tried v ročníku |
2 |
1 |
2 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
14 |
Počet chlapcov |
25 |
13 |
21 |
13 |
15 |
11 |
20 |
13 |
20 |
151 |
Počet dievčat |
15 |
10 |
18 |
10 |
9 |
14 |
14 |
16 |
23 |
129 |
Počet žiakov v ročníku |
40 |
23 |
39 |
23 |
24 |
25 |
34 |
29 |
43 |
280 |
Študijné
výsledky |
||||||||||
Prospeli |
40 |
23 |
39 |
23 |
24 |
25 |
34 |
29 |
43 |
280 |
Výborní žiaci /priemer 1,00/ |
39 |
10 |
23 |
9 |
9 |
6 |
3 |
6 |
6 |
111 |
Zaostávajúci žiaci /4+5/ |
|
|
1 |
|
5 |
4 |
7 |
6 |
13 |
36 |
Neprospeli z 1 a 2 predmetov |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Neprospeli z viac predmetov |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Neprospeli spolu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Neklasifikovaní |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Neklasifikovaní z predmetu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Celkový študijný priemer |
|
1,59 |
1,30 |
1,45 |
1,60 |
1,65 |
1,72 |
1,74 |
1,80 |
1,62 |
Výchovné
opatrenia |
||||||||||
Pochvala triednym |
24 |
10 |
27 |
8 |
6 |
4 |
12 |
10 |
14 |
115 |
Pochvala riaditeľ |
4 |
2 |
4 |
2 |
2 |
2 |
4 |
3 |
4 |
27 |
Knižná odmena |
2 |
1 |
2 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
14 |
Spolu |
30 |
13 |
33 |
11 |
9 |
7 |
18 |
15 |
20 |
271 |
Napomenutie triednym |
|
|
|
|
4 |
5 |
5 |
3 |
2 |
19 |
Pokarhanie triednym |
|
|
|
|
3 |
|
4 |
2 |
3 |
12 |
Pokarhanie riaditeľ |
|
|
|
1 |
1 |
1 |
|
2 |
|
5 |
Spolu |
|
|
|
1 |
8 |
13 |
9 |
7 |
5 |
36 |
Znížené známky zo správania |
||||||||||
Stupeň 2 |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
3 |
4 |
Stupeň 3 |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
1 |
Stupeň 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spolu |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
3 |
5 |
Dochádzka |
||||||||||
Ospravedlnené hod. |
1480 |
698 |
1632 |
956 |
1352 |
1269 |
2298 |
1674 |
2504 |
13863 |
Neospravedlnené hod. |
|
|
|
|
|
|
|
286 |
55 |
341 |
Ospravedlnené na žiaka |
37 |
30,35 |
41,85 |
41,57 |
56,33 |
50,76 |
67,59 |
57,72 |
58,23 |
49,51 |
Neospravedlnené hod. na žiaka |
|
|
|
|
|
|
|
9,86 |
1,28 |
1,22 |
e.1.) I. stupeň základnej školy
Hodnotenie žiakov 0. ročníka
Počet žiakov 0. ročníka |
Počet žiakov, ktorí prospeli |
Počet žiakov, ktorí neprospeli |
|
0.A |
9 |
8 |
1 |
Hodnotenie žiakov 1. ročníka
Počet žiakov 1. ročníka |
Počet žiakov, ktorí prospeli |
Počet žiakov, ktorí neprospeli |
|
1. A |
|
20 |
0 |
1. B |
|
20 |
0 |
Ročník |
Trieda |
Priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa tried |
||||||
SjaL |
Cj |
M |
Prvouka |
Vlastiveda |
Prírodoveda |
Ø triedy |
||
2. |
2.A |
1,6 |
1,6 |
1,6 |
1,39 |
|
|
1,54 |
3. |
3.A |
1,27 |
1,36 |
1,13 |
|
1,00 |
1,22 |
1,19 |
3.B |
1,58 |
1,64 |
1,52 |
|
1,17 |
1,23 |
1,42 |
|
4. |
4.A |
1,78 |
1,56 |
1,39 |
|
1,34 |
1,17 |
1,45 |
Ø jedn. predmet |
|
1,56 |
1,54 |
1,41 |
1,39 |
1,17 |
1,25 |
1,40 |
e.2. II. stupeň základnej školy
Roč. |
Tr. |
Priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa tried |
|||||||||||||||
SjaL |
Cj1 |
Cj2 |
D |
Z |
Ov |
M |
F |
Ch |
P |
Špp |
Vv |
Hv |
Tv |
Inf |
Ø triedy |
||
5. |
5.A |
2,04 |
2,04 |
|
1,73 |
2,01 |
|
1,95 |
|
|
1,56 |
|
1,26 |
1,08 |
1,04 |
1,30 |
1,60 |
6. |
6.A |
2,2 |
2,2 |
|
1,1 |
2,2 |
|
2,2 |
2,1 |
|
1,4 |
|
1,2 |
1,0 |
1,0 |
|
1,67 |
7. |
7.A |
2,25 |
2,08 |
1,00 |
1,08 |
2,12 |
|
2,17 |
2,08 |
|
1,79 |
|
1,0 |
1,0 |
1,0 |
|
1,59 |
7.B |
3,2 |
3,0 |
|
1,3 |
2,5 |
|
2,5 |
2,5 |
|
2,5 |
1,0 |
1,5 |
1,0 |
1,0 |
|
1,99 |
|
8. |
8.A |
2,0 |
2,0 |
1,31 |
1,62 |
1,93 |
1,18 |
2,0 |
1,75 |
1,56 |
1,31 |
|
1,12 |
1,0 |
1,0 |
|
1,52 |
8.B |
3,0 |
2,8 |
|
2,5 |
3,1 |
1,9 |
3,1 |
3,0 |
2,3 |
2,1 |
1,1 |
1,0 |
1,0 |
1,0 |
|
2,14 |
|
9. |
9.A |
2,23 |
2,33 |
1,45 |
2,04 |
2,23 |
1,28 |
2,28 |
2,19 |
1,9 |
1,23 |
|
1,38 |
1,0 |
1,30 |
|
1,77 |
9.B |
2,33 |
2,38 |
1,33 |
2,38 |
2,0 |
1,24 |
2,48 |
2,57 |
2,05 |
1,81 |
|
1,43 |
1,05 |
1,20 |
|
1,87 |
|
Ø jedn.
predmet. |
2,4 |
2,2 |
1,6 |
2,2 |
2,4 |
1,1 |
2,6 |
2,2 |
2,6 |
1,9 |
1,3 |
1,4 |
1,1 |
1,1 |
|
1,62 |
Osobitný spôsob povinnej školskej dochádzky /štúdium v zahraničí – 3 žiaci/.
Na druhom stupni predmety tech.v, etická v., nábož.v. a občianska vých. /6.a 7. roč./ klasifikujeme slovne.
e 3.) Výsledky externých meraní – Monitor 9
Trieda |
Počet žiakov |
Z toho písalo |
Matematika
Ø SR v % |
Matematika
Ø triedy v % |
Slovenský
jazyk Ø SR v % |
Slovenský
jazyk Ø triedy v % |
9. A |
21
|
21 |
|
55,48 |
|
65 |
9. B |
22 |
21 |
|
53,57 |
|
61,19 |
Celkom |
43 |
42 |
53,0 |
54,5 |
61,3 |
63,1 |
V oboch testovaných predmetoch (slovenský jazyk a matematika)
naši deviataci dosiahli lepší výsledok ako je celoštátny priemer slovenskej
republiky: v matematike o 1,5 % a v slovenskom jazyku
o 1,8 %.
f) Zoznam uplatňovaných
učebných plánov v šk. roku
2008/2009
Trieda |
Uplatňované učebné plány |
5.A |
Školský vzdelávací program. |
6.A |
UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9.roč. |
7.A |
UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9.roč. |
7.B |
UP pre triedy so šport. prípravou |
8.A |
UP s roz. vyuč. CJ v 3.- 9. roč. |
8.B |
UP pre triedy so šport. prípravou |
9.A |
UP s roz. vyuč. CJ v 3. – 9.
roč. |
9.B |
UP s roz. vyuč. CJ v 3. – 9.
roč. |
I. stupeň - ZŠ
II.stupeň ZŠ
Trieda |
Uplatňované
učebné plány |
1.A |
Školský vzdelávací program |
1.B |
Školský vzdelávací program |
2.A |
UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč. |
3.A |
UP s rozš. vyuč. CJ v 1.- 4.roč. |
3.B |
UP s rozš. vyuč. CJ v 3.- 9.roč. |
4.A |
UP s rozš. vyuč. CJ v 3.- 9.roč. |
Školský vzdelávací program:
1. ročník : Voliteľné hodiny sme využili nasledovne:
2 hodiny – predmet anglický jazyk
1 hodina – predmet Hrajme sa s písmenkami
1 hodina – predmet Tvorivé dielne
0,5 hod. – predmet Enviromentálna výchova
0,5 hod. – posilnenie predmetu etická/ náboženská výchova
5.ročník : Voliteľné
hodiny sme využili nasledovne :
2 hodiny – posilnenie predmetu anglický jazyk
0,5 hod. - posilnenie predmetu matematika
0,5 hod. – posilnenie predmetu informatika
1 hodina – posilnenie predmetu geografia
1 hodina – predmet Spoznávame dreviny
1 hodina – predmet Brannošportová orientácia
g) Údaje o fyzickom počte
zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických
zamestnancov školy ku dňu koncoročnej kvalifikácie
Základná škola |
Počet |
Školský klub
detí |
Počet |
zamestnanci ZŠ |
34 |
zamestnanci ŠKD |
4 |
Z toho PZ* |
26 |
Z toho PZ |
4 |
Z počtu PZ |
|
Z počtu PZ |
|
- kvalifikovaní |
25 |
- kvalifikovaní |
4 |
- nekvalifikovaní |
|
- nekvalifikovaní |
|
- dopĺňajú si vzdelanie |
1 |
- dopĺňajú si vzdelanie |
|
Z toho NZ** |
8 |
Z toho NZ |
|
Z počtu NZ |
|
Z počtu NZ |
|
- školský psychológ*** |
|
- upratovačky |
|
- špeciálny pedagóg |
|
|
|
- upratovačky |
5 |
Školské kuchyne a jed. |
5 |
- ostatní |
3 |
zamestnanci -spolu |
9 |
Spolu počet zamestnancovZŠ + ŠKD + ( MŠ ) + ŠKaŠJ |
|
||
Z celkového počtuzamestnancov školy počet PZ |
|
Vysvetlivky: PZ* – pedagogickí zamestnanci, NZ** – nepedagogickí zamestnanci
Špeciálny pedagóg*** - ak je platený podľa osobitnej tabuľky (nie pedagogickej)
g 1) Zoznam učiteľov a ich aprobácia (možno použiť tabuľku z Identifikačných údajov o škole)
Aprobácie |
||
|
I. stupeň |
|
|
Priezvisko / meno |
|
1 |
Jančiarová Ingrid |
1.-4 |
2 |
Jahodníková Lýdia |
1.-4. |
3 |
Mullerová Katarína |
1.-4. |
4 |
Vladárová Erika |
1.-4. |
5 |
Kuníková Stanislava |
1.-4. |
6 |
Horváthová Svetlana |
1.-4. (t.č. MD) |
7 |
Pamulová Jaroslava |
1.-4. |
|
|
|
|
II. stupeň |
|
|
Priezvisko / meno |
|
1 |
Marko Miloš |
Z, Rj, Ev |
2 |
Kmeťová Anna |
Ch, M |
3 |
Martanovič Ján |
Z, M |
4 |
Balajová Zdena |
Sj, Ov |
5 |
Bátovská Helena |
Sj,D |
6 |
Bauerová Jaroslava |
Vv, Rj, Ev |
7 |
Barboríková Jana |
1.-4., Nj, |
8 |
Jirovská Helena |
Sj, Ov |
9 |
Ochodková Eva |
M, Ov |
10 |
Paxnerová Katarína |
Tv - tréner |
13 |
Predinská Jana |
Z, Tv |
15 |
Kralovičová Ivana |
Tv, Pr |
17 |
Straková Emília |
M, Pr |
19 |
Zrubcová Mária |
Ev, všeobecnovzdelávacie predmety, pedagog. a vych. |
|
|
|
|
ŠKD |
|
|
Priezvisko / meno |
|
1 |
Šikulová Katarína |
vychovávateľstvo |
2 |
Porubčanová Oľga |
vychovávateľstvo |
3 |
Szabóová Zuzana |
vychovávateľstvo |
4 |
Gregorová Dana |
vychovávateľstvo |
|
|
|
|
|
|
g 2) Odbornosť vyučovania podľa jednotlivých predmetov v školskom
roku 2008/2009 ZŠ
Predmet |
Počet učiteľov
neodborne vyučujúcich daný predmet |
Anglický jazyk |
3 |
Technická výchova |
3 |
Hudobná výchova |
1 |
Občianska výchova |
1 |
Výtvarná výchova |
2 |
Fyzika |
3 |
Nemecký jazyk |
1 |
Dejepis |
1 |
Vlastiveda |
1 |
Matematika – I. stupeň |
1 |
h) Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov
základnej školy
Forma
vzdelávania |
Počet
vzdelávaných |
Priebeh vzdelávania/počet |
||
ukončilo |
pokračuje |
začalo |
||
doplnkové - CJ |
2 |
|
2 |
|
študent |
|
|
|
|
funkčné štúdium |
1 |
|
1 |
|
školenia MPC |
3 |
1 |
2 |
|
doplnkové vzdelávania IKT |
|
|
|
|
i) Údaje o aktivitách
a prezentácii ZŠ na verejnosti
Údaje
o aktivitách organizovaných
školou |
Údaje
o aktivitách, do kt. sa škola zapojila |
Jesenné tvorivé dielne |
Vyčistime si Devínsku |
Veľkonočné tvorivé dielne |
Deň Zeme |
Deň otvorených dverí |
Deň narcisov |
Týždeň úsmevov –
protidrogový program |
Deň boja proti fajčeniu |
Akadémia ku Dňu matiek |
Účasť na festivale ľud. piesní
v rámci DNV |
Koncoročná slávnostná
akadémia |
Beh jari v DNV |
Organizovanie Škôl v prírode |
Vystúpenia detí pri význam.
príl. v DNV |
Výchovné koncerty |
Návštevy SND- balet, opera,
činohra |
Organizovanie exkurzií a
výletov |
Besedy so spisovateľmi |
Karnevaly pre deti |
Návšteva MŠ |
Diskotéky pre deti |
Návšteva múzeí – Dopravy,
polície, prírodovedné, chorváskej kultúry |
Školský stolnotenisový
turnaj |
Moja prázdninová kniha |
Horoviáda – šport. súťaž
I.st. |
Dopravná výchova,návšteva
dopravného ihriska |
Školský turnaj vo futbale |
Návštevy miestnej knžnice |
Organizovanie výchovných
koncertov |
Divadelné predstavenia v
Istracentre |
Pravidelná prezentácia školy
na web. str. |
Divadelné predstavenia v ZUŠ |
Inf. o činnosti školy
prostred. reg. televízie a časopisu |
Účasť na aktivitách
Turistickej Informačnej kancelárie |
Vydávanie propagač.
materiálov školy |
Účasť na aktivitách ped.
psych. poradne |
Rozlúčková slávnosť
deviatakov |
Účasť v okres. a
kraj. kolách olympiád |
Rodičovský ples |
Návšteva ZOO
v spolupráci s OLO |
Školské kolá olypiád |
Deň polície – policajná
akadémia |
Činnosť krúžkov |
Chorvátske múzeum- tvorivé
aktivity spojené s výstavou obrazov |
Branno- športové vychádzky |
Vianočný program
v Klube dôchodcov |
|
Vystúpenie ku Dňu matiek
v Klube dôchodcov |
Sústredenie pre žiačky PEER
skupiny |
Póla radí deťom beseda s prísluš. polície |
|
AIDS – prednáška pre žiakov
9. roč. |
|
Návšteva botanickej záhrady |
Školy v prírode:
1. 04.05.09 – 08.05.09 - Fúgelka, Dubová pri Modre, žiaci 3. – 4. roč., účasť 41 detí
2. 01.06.09 – 06.06.09 - Stará Myjava, žiaci 1,2..a 4. roč., účasť 34 detí
3. 08.06.09 – 13.06.09 - Horná Orava-Novoť, žiaci 5. a 6. roč., účasť 38 detí
Lyžiarsky výcvik
10.01.2000 – 17.01.2009 – Liptovská osada, žiaci 7. a 8. roč., účasť 16 detí
Plavecký výcvik
V školskom roku 2008/2009 sa neuskutočnil z kapacitných dôvodov. Uskutoční sa pre žiakov 3. – 4. ročníka v nasledujúcom školskom roku.
i1) Dosiahnuté výsledky
v predmetových olympiádach a súťažiach
Názov súťaže, olympiády |
Umiestnenie - dosiahnuté výsledky |
Umiestnenie v medzinárodných súťažiach |
|||
regionálne kolo |
krajské kolo |
celoslovenské kolo |
názov súťaže |
umiestnenie |
|
Olympiáda z matem. |
2. a 7.m |
|
|
Pod
modrou oblohou |
3. m |
Pytagoriáda |
2x2.m 2x3.m |
|
|
|
|
Olympiáda z fyziky |
2.m |
|
|
|
|
Olympiáda z geograf. |
7 úspeš. riešiteľov |
|
|
|
|
Hviezdoslavov Kubín |
|
|
|
|
|
Šaliansky Maťko |
2. a3.m |
|
|
|
|
Štúrov Zvolen |
|
|
|
|
|
Slávik Slovenska |
2.m a 2x3.m |
|
|
|
|
Dúbravský Slávik |
1.,2.,3. m |
|
|
|
|
Basketbal dievčatá |
4.m |
|
|
|
|
Basketbal chlapci |
4.m |
|
|
|
|
Rozprávkové vretienko |
1.m |
|
|
|
|
Futbal- starší žiaci |
1.m |
4.m |
|
|
|
Futbal – mladší žiaci |
3.m |
|
|
|
|
Hádzaná chlapci |
4.m |
|
|
|
|
Vybíjaná dievčatá |
4.m |
|
|
|
|
Florbal mladší žiaci |
1.m |
|
|
|
|
Florbal starší žiaci |
2.m |
|
|
|
|
Kinderiáda |
2x 2.m |
|
|
|
|
Naši žiaci sa zúčastnili výtvarných súťaží:
Voda je život – celoslovenská súťaž
Ex libris Hlohovec – medzinárodná súťaž
Pod modrou oblohou – medzinárodná súťaž
Grafická súťaž – téma šport
Krásná jako kvítka Zemĕ – medzinárodná súťaž
Ďalej sme sa zapájali do súťaží:
Hliadky mladých zdravotníkov – 5.m
Čo vieš o pôde? – prírodovedná súťaž
Nešetri zelenou láskou! – prírodovedná súťaž
MAKS – matematická súťaž
Matematický Klokan – medzinárodná matematická súťaž
Matboy – matematická súťaž družstiev
Pikopretek – matematická súťaž spojená s pretekom v prírode
j) Údaje o projektoch, do
ktorých je ZŠ zapojená
Názov projektu |
Termín začatia
realizácie projektu |
Termín ukončenia
realizácie projektu |
Výsledky |
Infovek |
september 04 |
pokračuje |
zabezpečenie IKT |
Správaj sa bezpečne |
september 04 |
pokračuje |
uvedomelejšie správanie žiakov |
Peace Peer Feminy |
jún 08 |
december 08 |
primárna prevencia |
Elektronizácia a revitalizácia školských knižníc |
september 08 |
december 08 |
elektronizácia knižnice |
Zdravie v školách (Relaxácia - strečing – tvorivosť) |
september 08 |
december 08 |
zriadenie učebne na relaxáciu |
Premena tradičnej školy na modernú |
marec 09 |
október 2010 |
modernizácia a inovácia obsahu a metód vyučovania |
Na planéte Život III |
Jún 2009 |
Jún 2009 |
Sústredenie členov Peer skupiny |
Energia v prírode, technike a spoločnosti |
September 2008 |
Jún 2009 |
Enviromentálna výchova |
Infovek
/ priebežne/
- zavádzanie IKT do vyučovania a práca v krúžkovej činnosti a voľnočasových aktivitách,
/práca s počítačom, internet .../
Správaj sa bezpečne
/ priebežne/
- beseda žiakov 5. ročníka s príslušníkom mestskej polície
- preventívny program dopravnej výchovy a nežiadúcim javom /kriminalita, drogy/
Peace Peer Feminy
/ jún 2008 – november 2008/
- získali sme finančné prostriedky 32 000 Sk (10 236,72 €) z protidrogového fondu, ktoré sme využili hlavne na vybavenie klubovej činnosti PEER skupiny ( didaktická technika, spotrebný materiál, odborná literatúra)
Na planéte Život III
/ jún 2009/
Získali sme finančný príspevok 530€ (15 966,78 Sk) od zriaďovateľa – MČ DNV na odborné sústredenie členov Peace Peer skupiny .
Elektronizácia a revitalizácia školských knižníc
/ september 2008 – december 2008 /
Získali sme finančné prostriedky 100 000 Sk (31 989,76 €) z rozpočtu kapitoly MŠ SR , 8 000 Sk (2 559,18€ ) poskytlo OZ Horov a 7 000 Sk (2 239,28€ ) Rada rodičov. Z uvedených fin. prostriedkov sme zabezpečili elektronizáciu školskej knižnice /počítače, internet, tlačiareň, katalogizácia kníh/ a nákup nových zaujímavých kníh do žiackej knižnice.
Zdravie
v školách
/ september 2008 – december 2008/
získali sme
finančné prostriedky 75 000Sk (2399,32 €) z rozpočtu kapitoly MŠ SR
a 5000 Sk (1 659,69 €) z prostriedkov OZ Horov. Finančné prostriedky
sme použili na zriadenie učebne na Relax -
strečing – tvorivosť, ktorú využívajú hlavne žiaci I. stupňa.
Premena tradičnej školy na modernú
/ január 2009 – október 2010/
Získali sme finančné prostriedky 3 619 405 Sk (120 142,23€) z prostriedkov Európskzch spoločenstiev a štátneho rozpočtu a 190 495 (6 323,27€)Sk nám poskytol zriaďovateľ MČ DNV. Finančné prostriedky využívame najmä na zmodernizovanie vyučovania na škole – nákup didaktickej techniky (počítače, dataprojektory, interaktívne tabule), nových moderných učebných pomôcok, školenia učiteľov a vytvorenie nových metodických materiálov.
Energia
v prírode,technike a spoločnosti
/ september 2008 – jún 2009/
Projekt bol venovaný žiakom deviateho ročníka. Źiaci vypracovávali pracovné zošity v spolupráci s vydavateľstvom Presscentrum.
Ďalšie
informácie
Prostredníctvom projektov žiaci získavajú informácie o fungovaní miestnej samosprávy, o environmentálnej problematike, protidrogovej prevencii, dopravnej výchove, uskutočnili sa rôzne prednášky, besedy, vychádzky do prírody...
Zapájame sa do projektov, ktoré poskytujú žiakom skutočné skúsenosti zo života, učia ich samostatnosti a komunikatívnosti. Práca spojená s vypracovaním projektu je zložitá a často nedocenená. Veľakrát je schválené len malé percento z množstva prihlásených projektov. Napriek tomu, aj neschválený projekt nás môže inšpirovať a podmieniť k novým aktivitám. V tomto školskom roku sa nám podarilo získať štyri projekty, vďaka čomu sme mohli doplniť a zmodernizovať školskú knižnicu, relaxačnú triedu, počítačovú učebňu a odborné učebne, motivovať žiakov k lepším výsledkom a k vyššiemu záujmu o vzdelávanie, zvyšovať povedomie v oblasti ochrany životného prostredia.
k) Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole
V školskom roku 2008/2009 nebola na ZŠ vykonaná komplexná inšpekcia.
l) Údaje o priestorových
a materiálnych podmienkach ZŠ
Materiálno – technické
podmienky
Pre svoju činnosť sme využívali 15 kmeňových učební.
Odborné učebne: chémie
fyziky
informatiky
cudzích jazykov
náboženskej výchovy
školskej kuchynky
učebňa RST
Ostatné priestory: knižnica
klub miestnej demokracie
klub ŠKD
športové priestory: veľká TV
malá TV
Športový areál: ihrisko s umelým trávnikom
ihrisko s trávnatým kobercom
tenisový kurt
hokejbalové ihrisko
m) Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení
výchovno-vzdelávacej činnosti školy
Originálne kompetencie |
ŠKD príjem |
ŠKD výdaj |
Transfer cez MÚ |
810 000,00 Sk |
810 000,00 Sk |
Príspevok od rodičov |
312 000,00 Sk |
312 000,00 Sk |
Ostatné zdroje - príspevok MČ |
1 122 000,00 Sk |
1 122 000,00 Sk |
|
|
|
Originálne kompetencie |
ZŠ ŠJ príjem |
ZŠ ŠJ výdaj |
Transfer cez MÚ |
1 011 000,00 Sk |
1 011 000,00 Sk |
Príspevok od rodičov |
0 |
0 |
Ostatné zdroje - príspevok MČ |
0 |
0 |
|
|
|
Prenesené kompetencie |
ZŠ |
|
Opravy z príspevku MČ |
1 105 700,00 Sk |
|
Opravy z príspevku MČ na ZŠ v roku 2008
Revízia vody, plynu, elektriny |
10 426,00 Sk |
Maľovanie TV |
117 300,00 Sk |
Maľovanie |
61 868,00 Sk |
Strecha TV |
426 800,00 Sk |
Výmena podlahovej krytiny |
479 444,00 Sk |
Oprava strechy |
5 880,00 Sk |
Oprava strechy |
3 968,00 Sk |
Celkové náklady |
1 105 686,00 Sk |
Príjem: 211 000,- Sk
Výdaj: 211 000,- Sk
Rozdelenie
vzdelávacích poukazov
610 |
136 728,00 Sk |
620 |
74 272,00 Sk |
Celkom |
211 000,00 Sk |
Vzdelávacie poukazy boli použité na výplatu a odvody za vedenie záujmových krúžkov žiakov.
Žiakom v mimovyučovacom čase ponúkame rôzne aktivity. V rámci vzdelávacích poukazov až 83 % (t.j. 241) žiakov pracovalo v 23-troch rôznych krúžkoch a 4 oddeleniach ŠKD. Do ŠKD odovzdalo vzdelávacie poukazy 48 žiakov, v krúžkoch pracovali žiaci nasledovne:
Názov krúžku: Počet detí, ktoré ho Počet detí, ktoré odovzdali
navštevovali vzdelávacie poukazy
PEER skupina 15 12
Práca s literárnym textom 13 9
Cvičenia zo SJ 12 8
SJ a lit pre 9. ročník (2 krúžky 28 18
Práca s internetom 15 10
Matematika pre 9. ročník (2 krúžky) 28 20
Šport. príprava-futbal, flórbal (2 krúžky) 27 20
Výtvarný krúžok (2 krúžky) 25 14
Pohybová príprava (2 krúžky) 30 16
Počítačový krúžok I. st. (3 krúžky) 40 18
Počítačový krúžok II.st. 14 12
Mažoretky 15 9
Keramický krúžok 14 3
Konverzácia v Aj 16 6
Estetická výchova 17 10
Hip – hop 14 8
ŠKD (4 oddelenia) 106 48
Počet detí 429 241
Základná škola –
prenesené kompetencie
|
Príjem |
Výdaj |
610 |
7 127 000,00 Sk |
7 127 000,00 Sk |
620 |
2 492 000,00 Sk |
2 492 000,00 Sk |
640 |
|
|
630 |
|
|
Teplo |
|
952 000,00 Sk |
Výchovnovzdelávací proces |
|
425 000,00 Sk |
Ďalšie vzdelávanie učiteľov |
|
10 000,00 Sk |
Ostatné prevádzka |
|
1 018 000,00 Sk |
Spolu 630 |
2 405 000,00
Sk |
2 405 000,00
Sk |
Nenormatívne |
415 000,00 Sk |
415 000,00 Sk |
Spolu ZŠ |
12 439 000,00
Sk |
12 439 000,00
Sk |
Školská jedáleň - originálne kompetencie
|
Príjem |
Výdaj |
|
610 |
747 000,00 Sk |
747 000,00 Sk |
|
620 |
232 000,00 Sk |
232 000,00 Sk |
|
630 |
|
|
|
Energie |
|
239 000,00 Sk |
|
Telefóny |
|
16 000,00 Sk |
|
Dohody |
|
9 000,00 Sk |
|
Spolu |
|
264 000,00 Sk |
|
ŠJ - Potravinový účet
Príjem |
1 588 748,25 Sk |
Výdaj |
1 556 484,40 Sk |
Rozdiel |
32 263,85 Sk |
Poznámka k rozdielu: Poplatky od rodičov za stravné na mesiac január 2009.
ŠJ – režijné náklady
Príjem |
231 965,35 Sk |
Výdaj |
231 965,35 Sk |
Z toho: |
|
|
|
Kancelárske potreby |
19 146,60 Sk |
Čistiace potreby |
26 742,75 Sk |
Lapač tuku |
14 000,00 Sk |
Cestovné |
2 082,00 Sk |
Kuchynské potreby |
135 819,00 Sk |
Opravy kuchynských zariadení |
14 212,00 Sk |
Pracovné odevy |
5 460,00 Sk |
Poplatok banke |
14 503,00 Sk |
Spolu |
231 965,35 Sk |
Kuchynské potreby: teplomer do chladničky, sušiak, misa s okrajom, hrniec.
Vybavenie kuchyne: koše do myčky, podstavec pod myčku, umývacia batéria so sprchou, likvidátor komárov, grilovacia platňa.
ŠKD - originálne kompetencie
|
Príjem |
Výdaj |
|
610 |
611 000,00 Sk |
611 000,00 Sk |
|
620 |
155 000,00 Sk |
155 000,00 Sk |
|
630 |
|
271 800,00 Sk |
|
Materiál |
|
|
|
Spolu |
|
1 037 00,00 Sk |
|
Príjem obce za prenajaté priestory
Vybraté nájomné zo ZŠ |
Príjem |
Výdaj |
|
711 480,00 Sk |
|
Príjem za prenajaté priestory vo výške 711 480,00 Sk bol odoslaný na účet MÚ DNV.
Príjem: 312 000,- Sk
Výdaj: 312 000,- Sk
Zo sumy 312 000,- Sk bolo 80 000, Sk použitých v položke 630 na výchovnovzdelávací proces (viď tabuľka). Zvyšok vo výške 232 000,- Sk bol použitý na dofinancovanie položky 630 – prevádzka okrem tepla.
Čerpanie finančných prostriedkov prijatých od rodičov za ŠKD – položka
630 na výchovno-vzdelávací proces
Mesiac |
Účel |
Suma |
január |
Korková tabuľa – 2 ks |
1 237,00 Sk |
január |
Poštové poukážky – 1000 ks |
2 856,00 Sk |
február |
Záclony |
831,50 Sk |
február |
Doplnenie kreditu ŠKD (SIM karta) |
500,00 Sk |
február |
Modelovacia hlina |
1 897,00 Sk |
marec |
Hygienické potreby pre ŠKD |
8139,00Sk |
apríl |
Kábel do videa |
134,- Sk |
apríl |
Servis-signalizácia |
3 689,- Sk |
máj |
Modelovacia hlina |
489,50 Sk |
jún |
Akadémia (knihy, diplomy, svietniky, výzdoba) |
3 546,- Sk |
jún |
Oprava videa |
600,- Sk |
jún |
Oprava DVD |
600,- Sk |
júl |
Ševt - tlačivá |
5 784,- Sk |
august |
Vstupné dvere do ŠKD |
4 792,- Sk |
september |
Modelovacia hlina |
1 303,- Sk |
september |
Zošit 1 ks |
170,- Sk |
september |
Sada pečiatok pre 1. ročník |
105,- Sk |
október |
Metodická príručka, zbierka úloh, 10 ks pracovné zošity |
905,- Sk |
november |
Nomiland-učebné pomôcky |
4 797,- Sk |
november |
Knihy |
396,- Sk |
november |
DVD film |
60,- Sk |
november |
CD s pesničkami |
315,- Sk |
november |
Motivačná sada pečiatok pre 1. ročník – 2 ks |
1 615,- Sk |
november |
Metodická príručka |
755,- Sk |
november |
Záclony |
944,- Sk |
november |
Samolepky |
488,- Sk |
november |
Dekoračná látka |
256,- Sk |
november |
Štipce, háčiky, košíky |
605,- Sk |
november |
Toner |
2 390,- Sk |
december |
Modelovacia hlina |
1 474,- Sk |
december |
Učebné pomôcky |
7 486,- Sk |
december |
Koberec do ŠKD |
3 378,- Sk |
december |
Tesco – učebné pomôcky |
12 986,- Sk |
december |
Jesenné tvorivé dielne (farby, sadra, lepidlá, výkresy, špendlíky, sviečky) |
2 413,- Sk |
december |
Motivačná sada pečiatok pre 1. ročník-1 ks |
812,- Sk |
december |
Vianočné obrúsky – 4 ks |
175,- Sk |
december |
Kredit ŠKD |
1 000,- Sk |
Celkom |
|
79 923,- Sk |
Prenesené
kompetencie ZŠ – ID protokol CXBLNVBRQD /viď príloha/
n) Cieľ, ktorý si škola určila
v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok
a vyhodnotenie jeho plnenia
Ciele z koncepčného
rozvoja pre školský rok 2008/2009
Plnenie stanovených cieľov sa pravidelne sledovalo z úrovne vedenia školy vnútroškolskou kontrolou a na poradách.
- postupne zlepšujeme využiteľnosť kapacity školy na odborné vyučovanie
- uvoľnené priestory bloku „D“ boli poskytnuté na prenájom pre Slovenskú poštu „Pošta BA 49“
- v hodnotenom období sa výraznejšie zlepšilo využívanie učebne výpočtovej techniky vo vyučovacom i mimo vyučovacom čase - možnosť bezplatného vstupu (I. a II. stupeň)
- úspešne pokračujeme v ENV projektoch, na škole funguje separovaný zber v rámci tried, ŠJ a zvýšili sme environmentálne vedomie žiakov,
- organizovali sme spoločenské, športové a zábavné aktivity pre predškolské zariadenia MŠ a našich žiakov,
- pokračovali sme v organizovaní ďalšieho ročníka športovej súťaže v pretláčaní rukou pre žiakov obvodu BA IV,
- aktívne sme sa zapojili do ekologických akcií „Vyčistíme Devínsku“ a „ Deň Zeme“,
- organizovali sme zber papiera /v druhom polroku z ekonomických dôvodov zrušený/
- zorganizovali sme pre širokú verejnosť „Jesenné tvorivé dielne“
- škola sa prezentovala rodičom a budúcim školákom prostredníctvom akcie „Deň otvorených dverí“,
- zorganizovali sme slávnostné popoludnie s programom – „Deň matiek“
- počas roka sme zorganizovali niekoľko kultúrnych programov pre starších spoluobčanov
- pokračovali sme v spolupráci s detským domovom v Pečeňadoch,
- ako odmenu za aktívnu prácu a reprezentáciu školy v rôznych oblastiach sme zorganizovali výlet pre žiakov na konci školského roka
- zorganizovali sme koncoročnú slávnostnú akadémiu v Istracentre spojenú s odmeňovaním najlepších a najúspešnejších žiakov
Ciele, ktoré si škola určila v rámci ročného plánu práce a koncepcie rozvoja školy boli priebežne počas školského roka 2008/09 splnené.
o) Oblasti, v ktorých
škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky
a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení
SILNÉ STRÁNKY Ø vyhovujúce podmienky na rozvoj odborných učební Ø stabilizovaný pedagogický zbor Ø zodpovedná príprava žiakov na testovanie 9 a prijímacie pohovory SŠ Ø zapájanie sa do projektov Ø dobré výsledky v športových aktivitách Ø dobré výsledky vo vedomostných olympiádach Ø 100% úspešnosť prijatia žiakov na SŠ Ø dlhoročná skúsenosť v protidrogových programoch PEER skupín |
SLABÉ STRÁNKY Ø nedostatočná odbornosť vo vyučovaní Aj, Hv a Tchv Ø nedostatok finanč. prostr. na údržbu a opravy Ø nedostatok finanč. prostr. na rekonštrukciu budovy školy Ø nedostatok odborných pomôcok k praktickym ukážkam jednotlivých vyuč. predmetov Ø problematická komunikácia s rodičmi žiakov s výchovnými problémami Ø chýba odborník na informatiku |
PRÍLEŽITOSTI Ø dobré podmienky pre vzdelávanie žiakov Ø dobré podmienky na zavádzanie informačno-komunikačných technológií Ø široká škála voľnočasových aktivít Ø čiastočne zrekonštruovaný športový areál Ø klubová činnosť |
RIZIKÁ Ø nepriaznivý demografický vývoj Ø nedostatok kvalifikovaných učiteľov na výuku Aj, Hv, Tchv. Ø slabšie sociálne zloženie obyvateľov sídliska Ø nedostatočná spolupráca niektorých rodín so školou |
II. Ďalšie informácie
o škole, ktoré môže správa obsahovať:
a) Psychohygienické podmienky
výchovy a vzdelávania
Psychohygienické zásady sú uplatňované vo všetkých činnostiach
výchovno-vzdelávacieho procesu – tvorba rozvrhu hodín, rovnomerné zaťaženie
žiakov didaktickými testami a previerkami, v stredu sa nezadávajú
písomné domáce úlohy, žiaci majú po 2. vyučovacej hodine 20 minútovú desiatovú
prestávku a po 3. vyučovacej hodine 20 minútovú veľkú prestávku na oddych
– pričom v prípade pekného počasia ju trávia v školskom átriu.
Dôsledne sa dodržujú vyučovacie hodiny a čas na prestávky. Snažíme sa
vytvoriť v škole príjemné prostredie, prostredie bez napätia, stresu, aby
sa všetci cítili dobre. Budujeme a upevňujeme dobré medziľudské vzťahy.
Dodržiava sa režim vetrania a svietenia, dbá sa na estetické prostredie
v škole v rámci vlastných možností – výchova kultúrnym
a estetickým prostredím.
b) Voľnočasové aktivity školy
V školskom roku 2008/2009 ponúkala naša škola tieto záujmové aktivity:
- konverzácia v nemeckom jazyku / 8. ročník/
- konverzácia v anglickom jazyku /2.- 3.roč./
- literárny krúžok
- cvičenia z estetickej výchovy
- výtvarný krúžok
- keramický krúžok
- práca v PEER skupinách – vrstovnícky program zameraný na primárnu prevenciu návykových látok – pre žiakov od 7. roč.
- práca s počítačom 1. – 4. roč.
- práca s počítačom 4. – 9. roč.
- internet pre žiakov 5. – 9. roč.
- pohybové hry – chlapci a dievčatá 5. – 9. roč.
- pohybové hry 2. – 4. roč.
- pohybové hry MŠ + 1. a 0. ročník
- florball + futbal II. stupeň
- HIP HOP 4. – 6. roč.
- mažoretky 5. – 9. roč.
- basketbal dievčatá 1.- 9. roč.
- príprava na prijímacie pohovory z matematiky a slovenského jazyka 9. roč.
- príprava na prijímacie pohovory zo slovenského jazyka 4. roč.
- cvičenia z matematiky 3. – 4. roč.
- cvičenia zo
slovenského jazyka 4. r
c) Spolupráca školy
s rodičmi, o poskytovaní služieb deťom, žiakom a rodičom - ZŠ
Základným cieľom spolupráce školy s rodinou resp. s rodičmi je výchova a vzdelávanie v úzkej spolupráci oboch strán. Snažíme sa vytvoriť školu rodinného typu, v ktorom padnú všetky bariéry a predsudky. V snahe dosiahnuť tento cieľ poskytujeme deťom a rodičom nasledovné služby a možnosti:
- sprístupnenie športového areálu deťom vo vymedzenom čase /do 15,00 hod./ podľa dohody s DNV sport
- sprístupnenie telocviční mimo vyuč. hodín deťom, rodičom i zamestnancom školy
- široký výber voľnočasových a krúžkových činností
- organizovanie kultúrno – spoločenských aktivít /napr. „Tvorivé dielne“ – jesenné, „Deň matiek“, „Karneval“, „Deň otvorených dverí“, „Koncoročná akadémia“ atď
- do krúžkovej činnosti zapájame nielen deti našej školy, ale aj ostatných škôl BA IV.
- pravidelne organizujeme ako súčasť výchovno-vzdelávacieho procesu školy v prírode, plavecký výcvik a lyžiarsky výcvik
- ozdravovací pobyt pri mori (Chorvátsko) pre deti ZŠ
- v mimo vyučovacom čase možnosť prístupu rodičov a detí k IKT a internetu
- možnosť odberu stravy (obed) i fyzickým a právnickým osobám
- podľa možností realizácia prázdninovej činnosti ŠKD
- spolupráca s rodičmi a verejnosťou prostredníctvom Rady rodičov, Občianskeho združenia, Rady školy, Miestneho úradu
- priestory a akcie sú sprístupnené i deťom predškolských zariadení a ich rodičom
- každoročný „Školský ples“ pre rodičov zamestnancov a priateľov školy
d) Vzájomné vzťahy medzi
školou a deťmi alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami
a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v škole
podieľajú
Na škole niekoľko rokov aktívne pracuje „Detský parlament“ pod vedením skúsených pedagógov. Prostredníctvom neho môžu deti navrhovať vlastné zlepšenia vnútorného života školy a vzájomných vzťahov medzi nimi , medzi vzťahmi dieťa – pedagóg a následne rodina – škola.
Pri škole pracuje občianske združenie „Horov“, ktoré je nápomocné pri spolufinancovaní drobných projektov, do ktorých sa škola zapája, taktiež pri zabezpečovaní učebných pomôcok a je spolu s radou rodičov a vedením školy hlavným organizátorom školského plesu.
Na tvorbe vzájomných vzťahov medzi deťmi sa nepodieľajú len pedagogickí zamestnanci, ale aj ostatní zamestnanci školy. O vylepšenie vzťahov detí a pedagógov sa snažíme v priamom pedagogickom procese, tiež počas prestávok a dôležitú úlohu zohrávajú triednicke hodiny a hodiny etickej a náboženskej výchovy. Nezhody vo vzťahoch medzi deťmi sa snažíme riešiť okamžite v spolupráci s rodičmi prípadne za pomoci odborníkov. Výchovný poradca spolu s koordinátorom drogovej prevencie úzko spolupracujú s celým pedagogickým zborom a spoločne sa snažíme riešiť výchovno-vzdelávacie problémy. Komunikujeme s rodičmi a žiakmi v snahe eliminovať konflikty a predchádzať im. Úzko spolupracujeme s Radou školy, Radou rodičov, Občianskym združením, poslancami miestneho zastupiteľstva a miestnym úradom.